AcasăSOCIALVeşti proaste pentru clienţii Carrefour, Lidl, Kaufland şi Mega Image de pe...

Veşti proaste pentru clienţii Carrefour, Lidl, Kaufland şi Mega Image de pe litotral. Protecţia Consumatorului vrea să le ÎNCHIDĂ!

horia constantinescuȘeful ANPC explică în bancuri situația turismului românesc: „E ca la blind date, îți spune am 18 ani, blondă, picioare lungi, iar la întâlnire apare străbunica-sa”

Comisarii de la Protecţia Consumatorilor au propus închiderea temporară pentru o perioadă de până la 6 luni a cinci magazine aparţinând retailerilor Carrefour, Lidl, Kaufland şi Mega Image, aflate în sudul Litoralului.

Motivul? Din cauza neregulilor constatate. În total, au fost aplicate 4 avertismente şi 9 amenzi contravenţionale în valoare totală de 235.000 lei.

Clienţii s-au revoltat

ANPC anunţă, sâmbătă seară, că au fost verificate, în această perioadă, în Mangalia, magazinele Carrefour, Lidl, Kaufland şi Mega Image, precum şi magazinul Lidl din Eforie Nord.

Interesant este că, până la finalizarea acţiunilor de control, parte dintre consumatorii aflaţi la cumpărături erau mai tare intrigaţi de acţiunea noastră decât de deficienţele găsite acolo.

Suntem pe teren pentru a le proteja sănătatea şi pentru a transmite operatorilor economici că trebuie să respecte consumatorii.

Din nou vitrine murdare, din nou legume şi fructe cu deprecieri. Va trebui să trecem la măsuri mult mai dure şi săptămâna aceasta o vom dedica discuţiilor cu structurile centrale ale marilor lanţuri de magazine”, a declarat Horia Constantrinescu, preşedintele ANPC.

Ce nereguli a constatat Protecţia Consumatorului:

  • comercializarea de legume şi fructe depreciate sau cu calibre diferite, având o categorie de calitate inferioară faţă de cea declarată;
  • depozitarea neconformă a produselor alimentare; comercializarea unor produse reprezentând un mix cu acid acetic; comercializarea unor produse congelate cu gheaţă în exces pe produs; comercializarea de produse cu etichete Nutriscore, pe care era menţionată o anumită categorie fără a fi justificată;
  • diverse erori de informare pe eticheta de produs; nerespectarea regimului promoţiilor (comercializarea unor produse tip „7+1” fără a avea produsul de referinţă la vânzare, nespecificarea perioadei de desfăşurare a promoţiilor, produse aflate în promoţie deşi perioada era depăşită);
  • lipsa condiţiilor de igienă corespunzătoare în spaţiul de comercializare, de depozitare şi de producţie a pâinii; folosirea unor vitrine frigorifice cu acumulare masivă de gheaţă, cu rafturile neigienizate, cu urme de lichide alimentare, praf, rugină, mucegai şi insecte; folosirea unor spaţii de depozitare neigienizate; comercializarea unor produse cu ambalaj deteriorat;
  • practici comerciale incorecte – nerespectarea denumirii corecte a produsului în conformitate cu ingredientele conţinute;
  • neconcordanţă între preţul produsului la raft şi cel perceput la casa de marcat; semnalizare incorectă a produselor aflate în ultimele zile de valabilitate”, se precizează în comunicatul ANPC.
author avatar
Andrei Ștefan