Universitățile românești doresc ca noul an universitar să se deschidă cu prezenţa fizică la cursuri a studenţilor şi profesorilor. Consiliului Naţional al Rectorilor, care s-a reunit weekendul trecut la Cluj-Napoca, vrea deschiderea şi desfăşurarea anului universitar 2021-2022 în condiţii optime.
„Întâlnirea Consiliului Naţional al Rectorilor din 25-27 iunie a.c., organizată la Cluj Napoca în parteneriat cu Universitatea Babeş – Bolyai din Cluj – Napoca, a inclus temele actuale care vizează deschiderea şi desfăşurarea anului universitar 2021-2022 în condiţii optime, în contextul situaţiei epidemiologice generate de pandemia COVID-19. (…) Participanţii prezenţi la reuniunea CNR au formulat puncte de vedere, dar şi o serie de solicitări, adresate Executivului. Redăm sintetic punctele de vedere şi solicitările formulate. (…) Covârşitoarea majoritate a universităţilor prezente la reuniune şi-au exprimat intenţia de a deschide anul universitar 2021-2022 cu prezenţă fizică a cadrelor didactice şi a studenţilor”, se arată într-un comunicat trimis, marţi, de Consiliul Naţional al Rectorilor (CNR), potrivit Hotnews.
CNR, solicitare către Ministerul Educației
Potrivit sursei citate, CNR recomandă membrilor comunităţii academice să se vaccineze anti-COVID-19.
„Ţinând cont de experienţa câştigată de către universităţi în perioada de pandemie, CNR recomandă Ministerului Educaţiei să prospecteze menţinerea unor reglementări şi practici de tip „blended learning” care s-au dovedit eficiente în această perioadă, cu respectarea autonomiei universitare. În contextul deciziei de a începe anul universitar „on-site”, CNR recomandă tuturor membrilor comunităţilor academice să se vaccineze în vederea reducerii atât a riscului de îmbolnăvire, cât şi a riscului de a dezvolta o formă severă a bolii. Astfel, vor fi create condiţiile pentru redeschiderea campusurilor universitare şi înlesnirea liberei circulaţii”, se mai arată în comunicat.
În cadrul reuniunii CNR au fost formulate propuneri de soluţionare a problemelor semnalate de universităţi, iar „concluziile reuniunii CNR reprezintă soluţii pentru ca procesul de predare – învăţare să se desfăşoare în condiţii de calitate, cu respectarea exigenţelor academice, dar şi a protocoalelor sanitare”, în vederea asigurării dreptului la sănătate al studenţilor, al cadrelor didactice şi al tuturor membrilor comunităţilor academice.