AcasăSOCIALVeste bună pentru şoferii cu spirit de aventură: la cât s-ar putea...

Veste bună pentru şoferii cu spirit de aventură: la cât s-ar putea mări limita de viteză pe autostrăzi şi drumuri expres

soferi vitezomaniVeste bună pentru şoferii cu spirit de aventură: la cât s-ar putea mări limita de viteză pe autostrăzi şi drumuri expres

Şoferii care iubesc viteza ar putea primi şi o veste bună, în sfârşit: s-ar putea mări limita de pe anumite rute din ţara noastră. În principal, pe autostrăzi şi pe drumurile expres.

Ministerul Transporturilor a solicitat Ministerului Afacerilor Interne creşterea limitei de viteză de la 100 km/h la 120 km/h pe Drumurile Expres, respectiv de la 130 la 140 km/h pe autostradă, potrivit unui document consultat de Economedia.

În prezent, limitele de viteză sunt următoarele: 130 km/h pe autostrăzi, 100 km/h pe Drumurile expres şi Drumurile Naţionale Europene (E) şi 90 km/h pe celelalte categorii de şosele.

A fost depus un Proiect de Lege

Fostul ministru Cătălin Drulă (în calitate de co-iniţiator) a depus săptămâna aceasta, la Senat, un Proiect de Lege pentru creşterea limitei de viteză la 120 km/h. pe drumurile expres dar fără a mai include şi creşterea vitezei la 140 km/h pe autostradă.

Viteza de proiectare minimă pentru Drumurile Expres de la şes este de 120 km/h. Elementele geometrice în profil transversal, în plan cât şi în profil longitudinal permit deplasarea vehiculelor în condiţii de siguranţă cu o viteză de circulaţie de minimum 120 km/h. (acostament consolidate de 1,5 metri separarea fizică a sensurilor cu parapet median şi lateral, noduri denivelate, spaţii de servicii)”, a argumentat fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, în adresa trimisă ministrului Afacerilor Interne, Lucian Bode.

E nevoie de viteză şi pentru finanţare UE

Cătălin Drulă susţinea că se impune diferenţierea Drumului Expres de un Drum Naţional prin creşterea limitei de viteză, astfel încât Comisia Europeană să aprobe finanţarea nerambursabilă:

„Un avantaj semnificativ al creşterii vitezei de circulaţie pe drumurile expres şi pe autostrăzi îl reprezintă creşterea ratei de rentabilitate – RIR (condiţia ca un obiectiv să fie finanţat din Fonduri Europene nerambursabile este ca RIR să fie minimum 5 %) calculată în cadrul Analizei Multicriteriale a variantelor de traseu, punând astfel în evidenţă, economiile de timp realizate în comparaţie cu drumurile naţionale”.

Viteza maximă în centrul Braşovului, limitată la 30 km/h

Viteza maximă în centrul Brașovului a fost limitată la 30 km/h, orașul de la poalele Tâmpei devenind astfel primul oraș din România în care este introdusă o astfel de limitare.

Reducerea vitezei maxime de rulare în orașe a fost propusă pentru a reduce gravitatea accidentelor de circulație, dar și a poluării. Măsura este folosită pe scară largă în orașele din vestul Europei.

În România, Brașov a anunțat în această vară că intenționează să implementeze un proiect pilot în acest sens. Ulterior, și Iași a anunțat o măsură de reducere a vitezei de circulație a mașinilor la 30 km/h, dar a fost întâmpinată cu ostilitate de șoferi.

 

author avatar
Andrei Ștefan
1.215 afisari
Zenville

Ultimele știri

Programul Gabrielei Firea pentru Primăria Capitalei. Aeroport în sudul Bucureștiului și dezvoltarea/extinderea rețelei de metrou, printre promisiuni

Senatorul Gabriela Firea, candidatul PSD la Primăria Generală a Bucureștiului și-a prezentat Programul de guvernare locală 2024 – 2028. Candidatul PSD își propune să...

Imagini incredibile cu rapperul american Sean Diddy când îşi bate iubita cu sălbăticie pe holurile unui hotel (VIDEO)

Cassie Ventura, fosta iubită a lui Sean Diddy, i-a intentat proces artistului și-l acuză, printre altele, de viol. O înregistrare video din 2016 îl...
proger