Cauta

Veste-BOMBĂ pentru elevi! Asta mai e şcoală? După mersul la ore, mai scapă de o „povară”

Teze

Veste-BOMBĂ pentru elevi! Asta mai e şcoală? După mersul la ore, mai scapă de ceva

Ministrul Educației, Monica Anisie, a anunțat că tezele ar putea fi eliminate în acest an școlar 2020-2021. Pe de altă parte, secretar de stat în Ministerul Educaţiei anunță o evaluare sumativă, un alt tip de evaluare.

Luminiţa Barcari, care între timp și-a dat demisia de la Educație pentru a candida la alegerile parlamentare din 6 decembrie, susținea că elevii nu trebuie tratați discriminatoriu, în funcție de scenariul de desfășurare a cursurilor. Acesta spune că „ori dă toată lumea teză, ori nu dă nimeni” și propune „evaluarea sumativă”.

Elevii din România s-au revoltat din cauza acestei incertitudini și au cerut înlocuirea urgentă a tezelor. Consiliul Naţional al Elevilor a realizat un sondaj cu privire la susţinerea tezelor în anul şcolar 2020 – 2021, iar 76,6% dintre cei 60.430 de elevi care au participat cer suspendarea tezelor. În aceste condiţii, elevii cred că tezele ar trebui înlocuite cu mijloace de evaluare sumativă.

În ultimele săptămâni, întreaga dezbatere publică din sistemul educaţional s-a axat pe subiectul susţinerii/suspendării tezelor şi a olimpiadelor în acest an şcolar. Din acest motiv, Consiliul Naţional al Elevilor a lansat un sondaj adresat tuturor elevilor din România, în cadrul căruia să îşi exprime opinia cu privire la acest subiect. La sondaj au răspuns peste 60 de mii de elevi, provenind atât din mediul urban, cât şi din mediul rural, începând cu clasa a V-a şi până la clasa a XII-a. Conform rezultatelor formularului de consultare, putem observa faptul că majoritatea covârşitoare a elevilor (76,6%) preferă înlocuirea tezelor în acest an şcolar cu o altă formă de evaluare sumativă”, a transmis, joi, Consiliul Naţional al Elevilor, conform News.ro.

Vor să desfiinţeze de tot tezele clasice

Totodată, 15,3% dintre respondenţi consideră că tezele ar trebui susţinute în baza unei programări, astfel încât toţi elevii să fie evaluaţi ca înainte, în timp ce 8,1% cred că lucrările semestriale ar trebui transpuse în mediul online.

Ţinând cont de faptul că teza, în forma ei actuală, reprezintă un instrument desuet, cu un profund caracter limitativ, care îngrădeşte în mod substanţial parcursul de învăţare al elevului, Consiliul Naţional al Elevilor propune introducerea unor testări standardizate care să evalueze gândirea critică a elevilor şi competenţele acumulate, în funcţie de materia şi conţinuturile curriculare studiate. Aşadar, rezultatul evaluării semestriale nu ar trebui să fie tratat drept un indicator absolut al nivelului la care se află elevul, ci ar trebui să fie însoţit de feedback individualizat din partea fiecărui profesor, pentru fiecare elev în parte, alături de sprijin în creionarea planului individual de învăţare al elevului”, a mai transmis organizaţia.

Ultimele stiri

  • Scumpirea cărților: cum condamnă Guvernul România la ignoranță fiscalizată
  • Caricatura Zilei
  • Horoscop 24 iunie 2025 – Familia, partenerii și prietenii vă vor fi o companie plăcută
  • Alege ce citești
  • PSD, campion la mersul pe loc
  • Noua consolidare fiscală, biruri puse doar pe populație
  • Va supraviețui ayatollahul Khamenei?
  • Agricultorii români îi dau peste nas Ursulei. ”Nu mâncăm armament, ci hrană produsă de fermieri”
  • Trump îl va înlătura pe șeful celei mai puternice bănci centrale din lume?
  • Pericolele triumfalismului în Orientul Mijlociu
  • Exit mobile version