Cauta

Un produs alimentar iubit de români, mai ales de copii, zace pe rafturi, în supermarket. Inflaţia l-a făcut inaccesibil

Un produs pe care românii îl cumpărau, până de curând, în cantităţi impresionante din supermarketuri, a ajuns să zacă pe rafturi. De ce? Din cauză că inflaţia l-a făcut inaccesibil.

Preţurile au crescut, iar oamenii renunţă la ce nu este esenţial.

Ciocolata nu se mai cumpără

Preţurile ridicate la alimente au afectat cererea pentru ciocolată, astfel că gigantul european de procesare a boabelor de cacao Barry Callebaut AG a raportat vânzări mai mici, după ce preţurile ridicate i-au forţat pe consumatori să îşi reducă achiziţiile de dulciuri.

Aceste rezultate arată modul în care piaţa de ciocolată începe să încetinească după ce şi-a revenit din pandemie. Cheltuielile pentru articole care nu sunt esenţiale, cum este ciocolata, au scăzut pe măsură ce consumatorii se confruntă cu o criză a costului vieţii şi creşterea costurilor cu împrumuturile.

Americanii n-au renunţat la ea

Există semnale că cererea de ciocolată rezistă mai bine pe pieţele din America de Nord şi Asia, în condiţiile în care americanii sunt dispuşi să cheltuie pentru ciocolată chiar dacă, din cauza costurilor mai mari, primesc mai puţină ciocolată pentru aceiaşi bani.

În al doilea trimestru din acest an au fost procesate 343.283 de tone de boabe de cacao, cel mai redus nivel pentru orice trimestru de după 2020.

Ultimele stiri

  • Horoscop 24 iunie 2025 – Familia, partenerii și prietenii vă vor fi o companie plăcută
  • Alege ce citești
  • PSD, campion la mersul pe loc
  • Noua consolidare fiscală, biruri puse doar pe populație
  • Va supraviețui ayatollahul Khamenei?
  • Agricultorii români îi dau peste nas Ursulei. ”Nu mâncăm armament, ci hrană produsă de fermieri”
  • Trump îl va înlătura pe șeful celei mai puternice bănci centrale din lume?
  • Pericolele triumfalismului în Orientul Mijlociu
  • Poza care i-ar putea grăbi plecarea lui Garnacho!
  • Republica Islamică nu va da înapoi
  • Exit mobile version