Atenţie unde vă lăsaţi copiile după actele de identitate şi alte informaţii din sfera GDPR-ului! Un fenomen periculos circulă în lumea bancară şi a IFN-urilor: atribuirea unor credite ce n-au fost contractate, în realitate, niciodată de titularul căruia i se impun.
De exemplu, un bărbat s-a ales cu credite deschise pe numele lui, la un așa-numit IFN, fără a beneficia de vreun ban de pe urma lor și fără a semna un act oficial.
Somat pentru credite pe care nu le-a luat
A câştigat procesul în Instanţă, dar după câțiva ani, s-a trezit din nou somat, pentru un alt credit pe care nici nu l-a solicitat și de care nici nu a beneficiat.
De data acesta, situația este și mai bizară, pentru că bărbatul are propriul său credit pentru casă, dar deschis la altă bancă. În 2021, când a luat împrumutul, numele său nu a fost găsit în nicio altă bază de date.
„Anul acesta mi-a venit din nou un alt credit, tot pe numele meu, tot pe același nume, tot pe adresă diferită față de cea unde m-am născut și crescut, făcut în 2017, pe alt IFN , deschis de alt cont curent bancar, tot pe numele meu”, a declarat cel păgubit.
Autorităţile au comunicat că este vorba despre un fenomen greu de oprit și că de-a lungul timpului au mai existat cazuri similare.
Atenție la SMS-urile „capcană”
Poliția Română și furnizorii de electricitate și gaze naturale atrag atenția asupra mesaje venite pe telefon care reprezintă o nouă înșelătorie. Este vorba despre „o mare păcăleală care te poate lăsa fără bani”.
În principal, mesajele SMS anunță întreruperea energiei electrice și / sau a gazului natural. Iată cum sună unul dintre ele: „Energia electrică este planificată să fie oprită în ziua 14.09.2022! Vă rugăm să vă plătiți datorie”.
Ca în mai toate păcălelile de acest gen, mesaje sunt scrise incorect, de cele mai multe ori.