AcasăSOCIALUE dictează: investiții în infrastructura rutieră și feroviară, doar pentru transportul militar

UE dictează: investiții în infrastructura rutieră și feroviară, doar pentru transportul militar

România, obligată să-și pregătească infrastructura pentru transporturile militare

Uniunea Europeană ne obligă să identificăm și să promovăm doar proiectele de infrastructură de transport care pot fi utilizate și de forțele armate. Astfel, prioritate la investiții vor avea tronsoanele rutiere și feroviare care nu corespund parametrilor militari, podurile care nu suportă utilizarea militară și porturile și aeroporturile care pot fi adaptate cerințelor militare.

Potrivit proiectului de Hotărâre a Guvernului  privind aprobarea Planului Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2020-2030, România va trebui să se supună unei noi cerințe a Uniunii Europene, potrivit căreia prioritare sunt investițiile în infrastructura care deservește forțele armate.

Astfel, Mecanismul pentru Interconectarea Europei, implementat în baza Regulamentului (UE) nr. 1153/2021,  sprijină implementarea proiectelor de interes european, vizând accelerarea investițiilor în domeniul rețelelor transeuropene, în special în finalizarea coridoarelor de transport la nivel european, urmărind să mobilizeze finanțarea care provine atât din sectorul public cât și din cel privat.

Însă, un element de noutate introdus pentru perioada programatică 2021 – 2027 se referă la inițiativa privind mobilitatea militară. În cadrul acestei inițiative, statele membre vor identifica și vor promova acele proiecte de infrastructură de transport cu dublă utilizare: civilă și militară (de exemplu tronsoanele rutiere/feroviare din cadrul rețelei TEN-T care nu corespund parametrilor militari, legăturile transfrontaliere lipsă, podurile care nu suportă regimul de greutate necesar pentru utilizarea militară, porturile și aeroporturile a căror capacitate poate fi îmbunătățită în funcție de cerințele militare etc.).

În acest sens, se va pune accent pe dubla utilizare a infrastructurii de transport, în așa fel încât construcția sau dezvoltarea infrastructurii de transport trebuie să faciliteze în mod continuu, indiferent de condițiile meteorologice, asigurarea serviciilor de transport atât pentru pasageri și mărfuri, cât și mobilitatea militară și transportul echipamentelor aferente acesteia.

73 miliarde de euro în 10 ani

Planul investițional acoperă nevoile integrale de dezvoltare a infrastructurii de transport din România și prevede necesitatea realizării a 6.624.1 km de rețea rutieră (autostrăzi, drumuri expres, transregio, variante ocolitoare) din care 2.900,5 km aferenți rețelei primare și 3.723,6 km aferenți rețelei secundare. În ceea ce privește rețeaua feroviară, planul vizează realizarea a 3.274,8 km de cale ferată aferenți rețelei primare și 1.228 km aferenți rețelei secundare. Pe baza prioritizării realizate în cadrul capitolelor strategice, per total nevoia de finanțare pentru toate sectoarele de transport din România pe următoarea decadă este de 72,77 miliarde euro. Din această sumă, 34,19 miliarde de euro sunt dedicate infrastructurii rutiere, 20,63 miliarde euro infrastructurii feroviare, 10,7 miliarde euro dedicate infrastructurii de metrou, 4,46 miliarde euro dedicate infrastructurii navale și 2,79 miliarde euro dedicate infrastructurii aeroportuare.

Bani din împrumuturi și din fonduri private

Alocările estimative maxime pentru finanțare europeană sunt de 40,78 miliarde de euro (din care 13,43 fonduri externe nerambursabile și 27,35 contribuția maximă a bugetului de stat, incluzând mecanismul supracontractării), rezultând un deficit de 31.99 de miliarde de euro, care poate fi acoperit de la bugetul de stat, respectiv prin împrumuturi externe și fonduri private, se arată în proiectul de hotărâre de guvern. În concluzie, România va trebui să asigure în următorii 10 ani contribuția financiară aferentă proiectelor cu finanțare europeană la care se adaugă necesarul pentru finalizarea întregii infrastructuri prezentate în acest plan, rezultând un efort financiar reprezentând aproximativ 2% din PIB/an în funcție de progresul fizic și financiar al proiectelor.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
2.453 afisari

11 COMENTARII

  1. Adica ni se spune voalat ca vom fi teatru de razboi si trebuie sa mai si cheltuim pentru asta.Cred ca Ceausescu ne-a blestemat sa fim sub cizma acestei cloace fasciste numita UE.

    • cloaca e comunista nu fascista, daca era fascista era bine, acum domnea legea, tara ar fi fost libera, poporul crestin, economia fost puternic dezvoltata iar conlocuitorii cu comportamente subversive si antisociale ar fi disparut demult

  2. Să înțelegem că carcalacu’ lu’ pește nu a omorât destui oameni, trebuie și un război în partea asta de Europă pentru a obține producția de morți la hectar cerută de Stăpâni…

  3. Cu cine planuieste sa se lupte UE? Imbecili mandria UE! Ii mai suportam mult pe astia, si aerele lor de sclifositi?

  4. UNIUNEA EUROPEANA UN BORDEL DE TALHARI CU CURVELE LA SCHIMB…ROEXIT! SECARES MANCA-TE-AR CIUMA NE-ATI TARAT IN MIZERIA VOASTRA DE TALHARI JEFUITORI DE TARA. NU TI-AR MAI MURI MULTI INAINTE, IOBAG TICALOS VANDUT SATANISTILOR!!! SA ITI PIARA TOT NEAMUL SI NICI URMA DIN VOI SA NU MAI RAMANA DECAT IN CIMITIR!! BLESTEMATILOR IOBAGI ARDELENI CARE ATI DISTRUS ROMANIA DE 31 DE ANI! SICTIR!

  5. Se pregatesc satanistii sa si faca ce stiu ei mai bine , distrugerea ca la astia mintile nu mai sunt limpezi de ceva ani incoace si se vede din toate deciziile pe care le iau!!!

  6. Conducătorii Imperiului Roman n-au făcut oare drumuri, via, ca a lor cohorte să ajungă repede în orice colț al imperiului unde oamenii erau nemulțumiți şi se răsculau?

    • La fel autostrăzile. Ce are de cîştigat omul de rînd de pe urma lor? Majoritatea dintre noi mergem odată pe an, cel mult, mai departe de 200 de km. Nu vă doare sufletul cînd vedeți dealuri întregi rase? Unde-s ecologişti să plîngă de mila animalelor pt care autostrada este o barieră de netrecut? Dar org umanitare să ia apărarea oamenilor nenorociți că le trece urîțenia prin fundul curții?

      • Sau ca asa-zisul „spatiu public”, pe care fac „imperialii” ce vor muschii lor, e al tuturor vietatilor, oameni si animale care traiesc in zonele direct afectate si care au zilnic de suferit fara sa-i pese nimanui de ele.

        In zona Timisoarei, de mai mult de un an de cand tot baga periferiile in carantina, au construit in draci prin ele magaoaie de sosele, trecand cu utilajele alea oribile, teribil de zgomotoase, puturoase si mai mari decat casele vechi de langa vechea sosea, peste tot ce le-a iesit in cale – copaci batrani, case de localnici, zone de natura in care traiau animale protejate prin lege, pe care le-au si torturat bine inainte, ca sa plece „de buna voie” din calea lor, si au saturat aerul cu benzenuri si putoare de smoala, de ziceai ca eram in Infern. Cand am vazut cum arata rezultatul final si disperarea cu care au executat proiectele am inteles ca e posibil ca una dintre functiile acestor sosele, in afara de cea de control la sange al tuturor miscarilor din zona, sa fie si deplasarea de trupe si material militar spre interiorul Romaniei sau pentru inabusirea revoltelor provocate in zonele metropolitane (in care printre altele sunt adusi acum pe sest sau in mod ostentativ tot felul de imigranti dubiosi). Ca de obicei, Imperiul, prin slugile lui locale (trebuie mentionat ca aici slugile au fost ciumatii galbeni din PNL!) a facut ceva pe noi, pe localnici, si pe mediul in care traiam, sub pretextul „dezvoltarii europene”, „civilizatiei”, blablabla…

  7. Acum intelegeti de ce americanu’ ala tuciuriu i-a dat ordin lui joianis sa-l puna sef al guvernului pe hipergeneralul maCiuca ?

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger