Cauta

Trendul supermarketurilor fără case de marcat, aşteptat şi în România. Inteligenţa Artificială înlocuieşte casierii

Trendul supermarketurilor fără case de marcat, aşteptat

Lanţurile de magazine din străinătate au adoptat deja strategia fără case de marcat, pentru a testa inteligenţa artificială. În timp ce unii văd un potenţial gata să evolueze, alţii consideră că este vorba despre un format în declin.

Folisind un sistem bazat pe inteligență artificială și senzori, Amazon Go, de exemplu, permitea clienților să cumpere produse fără a mai trece pe la casierie.

Carrefour a implementat sistemul în Europa

În Europa, în Franţa mai exact, Carrefour a fost unul dintre primii mari retaileri europeni care a încercat formatul de magazin fără case de marcat.

Cum funcţiona sistemul? Magazinul permitea clienților să își facă cumpărăturile extrem de rapid, fără aplicații sau înregistrări și cu o plată aproape instantanee datorită caselor de marcat contactless care permiteau clienților să plătească fără a fi nevoiți să scaneze articolele individuale.

Totuşi, a fost închis la doar doi ani după deschidere, deoarece au descoperit că sistemul mai trebuie îmbunătăţit, având unele erori.

De asemenea, există patru supermarketuri pilot în Berlin, Dusseldorf, Koln și Munchen, conform retail.ro.

Sunt modalități diferite de plată a cumpărăturilor: fără casier, folosind Pick&Go prin intermediul aplicației, scanând și plătind la terminalul de autoservire, prin intermediul suportului de viziune artificială fără scanare la terminalul de autoservire sau în mod clasic la casa de marcat.

În România, Kaufland și Penny au început să implementeze soluții self-service în 2024, care funcţionează în regim hibrid cu casele de marcat clasice.

Oamenii au refuzat să mai cumpere, în Croaţia

Scumpirile de la raft au declanşat revoluţia clienţilor. Supermarketurile, în criză. Oamenii au refuzat să mai cumpere.

Astfel, comercianții din Croația înregistrau, vineri după-amiază, afaceri mai reduse cu 42% faţă de o zi normală. Boicotul a fost inițiat de asociațiile pentru protecția consumatorilor.

Potrivit datelor furnizate de administrația fiscală croată, în urma acțiunii din 24 ianuarie vânzările comercianților au scăzut cu 53%, comparativ cu vinerea precedentă.

Ultimele stiri

  • Incredibil! Cât poate să coste un sfert de porc într-un supermarket din România, cu doar câteva zile rămase până la Crăciun!
  • Nu e folosită tehnica de înregistrare? Foarte bine. Să ruginească! În ’89 s-a strigat ”Jos Securitatea!”
  • Firma fondată de Dragoș Pîslaru, șeful de la MIPE, contracte de milioane de lei cu ministerul pe care îl conduce
  • VIDEO. Călin Georgescu a mers să semneze controlul judiciar: „Acest blestem se va rupe. Atât am avut de spus. A venit ceasul”
  • A doua opinie medicală, plătită de sistemul de asigurări. „Poți merge la un alt medic specialist, fără costuri suplimentare”
  • Cum să transporţi corect bradul de Crăciun cu maşina, ca să nu-ţi iei amendă. Pentru abateri, amenzile sunt usturătoare
  • Românii pun “frână” cumpărăturilor din impuls, dar un nou obicei a luat locul acestui trend. Austeritatea i-a împins pe oameni să se reorienteze
  • Italienii au început să le ia românilor locurile de muncă din… Italia! Femeile din Peninsulă sunt şi ele dispuse să facă treaba străinilor
  • Meteorologii au actualizat prognoza! Cum va fi vremea la sfârșitul acestui an și în primele zile din 2026
  • Cadou pentru şoferii români înainte de Sărbători: încă 50 km din A7 vor fi daţi în folosinţă! Ce rută va fi finalizată
  • Exit mobile version