Cauta

Transportatorii acuză: Guvernul face jocurile multinaționalelor din asigurări

RCA

Cât vor plăti românii pentru polițele RCA după plafonare. Anunțul ASF / Proiectul a ajuns pe masa Ministerului Finanțelor

Pe zi ce trece, preconizatul faliment al Euroins devine realitate, confirmată chiar și de președintele PSD, Marcel Ciolacu, și premierul Nicolae Ciucă. Cei mai loviți vor fi tot românii, cota de piață a companiei fiind, conform transportatorilor, de peste 40%. Soluția care ar fi evitat toate problemele, aceea de înființare a unei societăți de asigurări RCA cu capital de stat, obligatorie prin lege, este tergiversată de Guvern, care, potrivit conducerii COTAR, face jocurile multinaționalelor.

”Ştiţi foarte bine că este posibil să fie un faliment anunţat. Sunt ferm convins că Guvernul României va interveni, cum a mai făcut acest lucru o dată”, a afirmat Marcel Ciolacu, președintele PSD. În opinia premierului Nicolae Ciucă, la acest moment, ar exista două posibilități, ori insolvența Euroins, ori recapitalizarea prin spațiul oferit de ASF. Falimentul Euroins, despre care transportatorii tot avertizează de un an, ar însemna o lovitură cumplită pentru români, după cutremurul din piață provocat de insolvența City Insurance. Deja polițele RCA s-au scumpit din nou, însă, în cazul falimentului Euroins, acestea vor deveni, practic, inaccesibile. Probabil că acesta este ordinul de la UE, pentru a-i obliga pe români să renunțe la autoturisme. Legătura cu UE s-a și făcut, de altfel, când Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) a devenit acționar la Euroins, înaintea preconizatului faliment. ”La felul cum se prezintă piața, la câte procese pe rol are Euroins, că a ajuns la 100.000, la faptul că nici până azi compania nu a creat fondul de rezervă, provizioanele, într-un cont separat, așa cum prevede legea, pentru toate daunele cerute în instanță, este clar ce va urma. Aceste provizioane ar trebui să fie între 200 de milioane și peste 400 milioane de euuro, dar ei nu vor să aducă acești bani sub nicio formă. Riscul este să se întâmple ce s-a întâmplat și cu City Insurance, iar tot ceeea ce face în ultima vreme Euroins seamănă izbitor cu ceea ce a făcut City înainte de faliment”, ne-a declarat Vasile Ștefănescu, președintele Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR).

Lipsesc 400 milioane de euro

Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), care a devenit acționar la Euroins, susține că a angajat o firmă de audit și că va recomanda să scadă cota de piață la 25%. ”Ei spuneau că au 31-32%, dar eu vă spun că au peste 40%  cota de piață. Noi așteptăm ca BERD să ne comunice că, în cazul unui faliment al Euroins, se obligă să plătească toate despăgubirile către români sau că se obligă să aducă cele 400 de milioane de euro, care trebuie constituite în provizioane pentru toate procesele din instanțe. Înainte de a anunța că vor scădea cota de piață, BERD ar fi trebuit să vadă unde a dat 20 milioane de euro și a devenit acționar. Într-o firmă care nu plătește. Acum două săptămâni, Euroins a anunțat că se reasigură la o firmă din grupul lor, adică vor transfera 78% din banii încasați de la români către firma de reasigurări. Să ne amintim că, înainte de a intra în faliment, City Insurance a anunțat că acționarul majoritar, Vivendi International, și-a vândut acțiunile către I3CP Holdings, cu sediul în Olanda”, ne-a precizat președintele COTAR, Vasile Ștefănescu.

O nouă revoluție

Scumpirea polițelor RCA nu este justificată în niciun fel, mai ales că polițele se majoraseră deja cu 150%, iar despăgubirile au rămas aceleași, susțin transportatorii, arătând că service-urile nu au mărit tarifele, dar tot nu sunt plătite. ”Ce ar fi acum ca service-urile să nu mai preia creanțele păgubiților și fiecare păgubit să se ducă la ușile asigurătorilor? Am vedea o nouă revoluție în România. Cred că asta va urma. Nu este normal că Guvernul României nu intervine pentru ca această instituție financiară bancară românească, CEC Bank, să emită polițe RCA, pentru că s-ar termina cu tot balamucul ăsta. Din cauza unor persoane interesate din Guvernul României, nici până astăzi o instituție financiară bancară românească nu emite polițe RCA. Acest lucru trebuia făcut încă din 2018, pentru că articolul 46 din Legea 132/2017 spune foarte clar că, într-un an de zile, o instituție financiar bancară românească va emite polițe RCA. Asta înseamnă că sunt persoane în Guvernul României care nu vor ca acest lucru să se facă, în favoarea acestor multinaționale care ne fură pe rupte”, a mai afirmat Vasile Ștefănescu, președintele COTAR.

Ultimele stiri

  • Alege ce citești
  • Burduja, în pole-position pentru șefia PNL!
  • Fisură în parteneriatul strategic. Nuclearelectrica, la un pas să iasă din proiectul SMR-urilor americane
  • Cum îti poți schimba numele pe cale administrativă?
  • Asistența medicală, noua visterie a inteligenței artificiale? Strategia companiei de 2 trilioane de dolari
  • Cum stau adversarii de la Euro
  • „Naționala” României, campioană la tupeu, nu la fotbal!
  • Comisia Europeană, pusă la colț. Fără hidroenergie, nu există regenerabile
  • Unifarm, băgată în faliment chiar de instituțiile statului
  • Șocant! Mamă și fiică, atacate și mușcate de un ciobănesc carpatin, într-un parc din Capitală
  • Exit mobile version