AcasăSOCIALTransportatorii acuză: Guvernul face jocurile multinaționalelor din asigurări

Transportatorii acuză: Guvernul face jocurile multinaționalelor din asigurări

RCACât vor plăti românii pentru polițele RCA după plafonare. Anunțul ASF / Proiectul a ajuns pe masa Ministerului Finanțelor

Pe zi ce trece, preconizatul faliment al Euroins devine realitate, confirmată chiar și de președintele PSD, Marcel Ciolacu, și premierul Nicolae Ciucă. Cei mai loviți vor fi tot românii, cota de piață a companiei fiind, conform transportatorilor, de peste 40%. Soluția care ar fi evitat toate problemele, aceea de înființare a unei societăți de asigurări RCA cu capital de stat, obligatorie prin lege, este tergiversată de Guvern, care, potrivit conducerii COTAR, face jocurile multinaționalelor.

”Ştiţi foarte bine că este posibil să fie un faliment anunţat. Sunt ferm convins că Guvernul României va interveni, cum a mai făcut acest lucru o dată”, a afirmat Marcel Ciolacu, președintele PSD. În opinia premierului Nicolae Ciucă, la acest moment, ar exista două posibilități, ori insolvența Euroins, ori recapitalizarea prin spațiul oferit de ASF. Falimentul Euroins, despre care transportatorii tot avertizează de un an, ar însemna o lovitură cumplită pentru români, după cutremurul din piață provocat de insolvența City Insurance. Deja polițele RCA s-au scumpit din nou, însă, în cazul falimentului Euroins, acestea vor deveni, practic, inaccesibile. Probabil că acesta este ordinul de la UE, pentru a-i obliga pe români să renunțe la autoturisme. Legătura cu UE s-a și făcut, de altfel, când Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) a devenit acționar la Euroins, înaintea preconizatului faliment. ”La felul cum se prezintă piața, la câte procese pe rol are Euroins, că a ajuns la 100.000, la faptul că nici până azi compania nu a creat fondul de rezervă, provizioanele, într-un cont separat, așa cum prevede legea, pentru toate daunele cerute în instanță, este clar ce va urma. Aceste provizioane ar trebui să fie între 200 de milioane și peste 400 milioane de euuro, dar ei nu vor să aducă acești bani sub nicio formă. Riscul este să se întâmple ce s-a întâmplat și cu City Insurance, iar tot ceeea ce face în ultima vreme Euroins seamănă izbitor cu ceea ce a făcut City înainte de faliment”, ne-a declarat Vasile Ștefănescu, președintele Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR).

Lipsesc 400 milioane de euro

Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), care a devenit acționar la Euroins, susține că a angajat o firmă de audit și că va recomanda să scadă cota de piață la 25%. ”Ei spuneau că au 31-32%, dar eu vă spun că au peste 40%  cota de piață. Noi așteptăm ca BERD să ne comunice că, în cazul unui faliment al Euroins, se obligă să plătească toate despăgubirile către români sau că se obligă să aducă cele 400 de milioane de euro, care trebuie constituite în provizioane pentru toate procesele din instanțe. Înainte de a anunța că vor scădea cota de piață, BERD ar fi trebuit să vadă unde a dat 20 milioane de euro și a devenit acționar. Într-o firmă care nu plătește. Acum două săptămâni, Euroins a anunțat că se reasigură la o firmă din grupul lor, adică vor transfera 78% din banii încasați de la români către firma de reasigurări. Să ne amintim că, înainte de a intra în faliment, City Insurance a anunțat că acționarul majoritar, Vivendi International, și-a vândut acțiunile către I3CP Holdings, cu sediul în Olanda”, ne-a precizat președintele COTAR, Vasile Ștefănescu.

O nouă revoluție

Scumpirea polițelor RCA nu este justificată în niciun fel, mai ales că polițele se majoraseră deja cu 150%, iar despăgubirile au rămas aceleași, susțin transportatorii, arătând că service-urile nu au mărit tarifele, dar tot nu sunt plătite. ”Ce ar fi acum ca service-urile să nu mai preia creanțele păgubiților și fiecare păgubit să se ducă la ușile asigurătorilor? Am vedea o nouă revoluție în România. Cred că asta va urma. Nu este normal că Guvernul României nu intervine pentru ca această instituție financiară bancară românească, CEC Bank, să emită polițe RCA, pentru că s-ar termina cu tot balamucul ăsta. Din cauza unor persoane interesate din Guvernul României, nici până astăzi o instituție financiară bancară românească nu emite polițe RCA. Acest lucru trebuia făcut încă din 2018, pentru că articolul 46 din Legea 132/2017 spune foarte clar că, într-un an de zile, o instituție financiar bancară românească va emite polițe RCA. Asta înseamnă că sunt persoane în Guvernul României care nu vor ca acest lucru să se facă, în favoarea acestor multinaționale care ne fură pe rupte”, a mai afirmat Vasile Ștefănescu, președintele COTAR.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
1.799 afisari

18 COMENTARII

  1. NU mai platiti nici un ban catre banditi ! Mafiile stiu ca vine colapsul , baga faliment si fug in tarile calde cu banii palmasilor din Romanistan !

    • Nu ai cum pentru ca dreptul tau de a circula nestingherit cu masina personala pe drumurile facute de pe vremea lui Decebal, este conditionat de detinerea unei polite rca OBLIGATORII si a unei vignete deasemenea OBLIGATORII. Obligatorii vor deveni in curand taxarea pisatului, respiratiei, transpiratiei si emiterea de basini.

      • Pai daca-i obligatorie sa fie si cu pret reglementat la un nivel care sa fie echitabil si pentru asigurati si pentru asiguratori. Daca e obligatorie dar cu pret nereglementat, asiguratorii pot sa ceara ce pret vor oricat de mare, pentru ca cetateanul este obligat prin lege sa se asigure adica sa plateasca pretul cerut. Este capitalism salbatic iar statul e de partea rechinilor din asigurari.

  2. Sa nu mai plateasca nimeni frate rca . Ca dai bani degeaba . Ai accident nu esti despagubit , inventeaza tot felul de lucruri sa nu plateasca . Si nu e vb doar de euroins , au luat o si altii pe urmele lor

    • Nu platesti, nicio problema. Te prinde si iti ia certificatul de inmatriculare, stop masina. Daca o mai misti din loc dosar penal pentru punerea in circulatie pe drumurile publice a unui autovehicul neinmatriculat ( cu toate ca e inmatriculat), daca dai de un judecator batut in cap, ai ocazia de beci la racoare pe iarna si caldura pe vara. STATUL ticalos intotdeauna are solutii de a-l f00te pe sclavetele prost contribuabil.

  3. Ce este obligatoriu prin lege trebuie facute la societati de asigurari de stat. Cele .gen CASCO, se pot face si la societati private. Nu imi impui prin lege sa ma asigur la societati particulare. Aici e minaria de ani de zile.

  4. Sarmanii acum au aflat ca guvernul si gasca fac jocul strainilor. Treziti-va! Guvernul si gasca tot timpul au guvernat ptr straini si nu ptr romani si tara. De-acolo le vin spagile si vacantele prin paradisuri. Cat au furat cu gazul, cu petrolul , cu drumuri si hopuri de la autostrazi, cu chefereul, cu flota, cu avioane de la fier vechi cu una cu alta 30 de ani cu Microsoft ? Miliarde. A intrat careva la bulau? Nu. In Italia politia e cu fiat si alfa romeo.La noi numai cu masini pizdoase la preturi de 5ori decat face. Cu Dacia le rusine o dau la Cotofenii din deal unde freaca menta in plimbari el cu ea de la militia locala adomnului primar cu doctorat si scoli facute la ziua cand se apropie sa dea coltul, ex chelner, ex tractorist, ex, ex…etc.

  5. Astia ne zic noua ca ne da amenda ca nu ne asiguram locuintele ca sa fure ei cat mai mult.Faceti ba o soc de asig de stat sa venim toti acolo si sa avem o siguranta.

  6. Nu mai plătiți. Asumați-vă asta. De mai bine de un an circul fără asigurare și dacă mă oprește miliția, îmi asum riscurile. Dar NICIODATĂ nu voi da bani scârbelor de străini care vor să facă curu’ mare pe banii mei. Mă oprește și-mi ia talonul? Să fie sănătoși, să-l țină acolo până când putrezește. Mă piș pe ea de mașină, există alternative. Trebuie să plec în afara orașului? Iau microbuzul, aia e, sau închiriez o mașină dacă nu se poate altfel, iar la destinație taxi-ul, dacă e chiar necesar. Nu m-am născut cu curul în mașină și nu asta îmi va condiționa existența.
    Să le dau banii mei împuțiților de austrieci, francezi sau italieni? Nici mort. Mai bine-i dau, dacă chiar trebuie, unei firme românești, care își plătește impozitele pe bune. Și ce dacă patronul e țigan? E de-al meu, cetățean român. Fără protecționism, nu rezistăm. Treceți de prejudecățile astea tâmpite, cum că străinii sunt mai buni ca noi. NU SUNT. Sunt hoți și tâlhari și bestii. Trageți pe firmele românești, nu-i mai antipatizați implicit pe cei care le dețin doar pentru că sunt români. Fură? OK, și noi furăm, de câte ori putem. Statul fură de la noi, noi furăm de la Stat. Asumați-vă realitatea: Statul Român e dușmanul nostru, nu firmele românești. Boicotați străinii. Făceți-i să se simtă amenințați tot timpul. Suntem în România, la noi acasă, iar străinii ăștia împuțiți nu au ce căuta aici, inclusiv jegoșii de indieni și pakistanezi care au împânzit străzile. Dați-vă la ei, înjurați-i săriți în fața lor când merg la livrare și smulgeți-le dinții din gură. Înțelegeți că România e a noastră, iar noi, buni sau răi, scârbe, hoți, cum vreți voi, suntem LA NOI ACASĂ AICI.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger