Cauta

Transfăgărășan, o minune a naturii. Se împlinesc 50 de ani de la inaugurarea celui mai spectaculos tronson montan din Europa. Ce scria presa vremii

Transfăgărășan, o minune a naturii. Se împlinesc 50 de ani

Transfăgărășanul a fost inaugurat la data de 20 septembrie 1974. Construcție monumentală, realizată cu sacrificii umane (cifrele oficiale vorbesc de 40 de morți, dar numărul victimelor este, posibil, sensibil mai mare).

Transfăgărăşanul (DN7C), ce face legătura între două provincii istorice, Muntenia şi Transilvania, trece pe lângă Barajul Vidraru şi continuă spre cota 2000, prin golul alpin, către înălţimile Făgăraşului.

Nicolae Ceaușescu a ordonat apariția drumului

Transfăgărășanul a fost construit între anii 1970 – 1974, la inițiativa lui Nicolae Ceaușescu. În notele de fundamentare a proiectului se menționează, totodată, ca motive “deschiderea bazinelor forestiere din masivul Făgăraș, folosirea mai rațională a pășunilor alpine și realizarea unui centru turistic montan în zona Lacului Bâlea”.

Drumul în rampă, se remarcă atât prin serpentinele sale năucitoare, prin înălţimea la care se află, ajungând la o altitudine de 2.034 de metri, cât şi prin peisajele pitoreşti ce îl înconjoară

Ce scria România Liberă în 1974

Construit între anii 1970-1974, la realizarea spectaculosului drum, care a implicat şi numeroase sacrificii, ”au lucrat mii de oameni (…) militarii forţelor armate, unităţi de genişti, care au adus o contribuţie hotărâtoare la realizarea Transfăgărăşanului” şi ”mii de muncitori, mineri, tehnicieni, ingineri şi proiectanţi la unităţile Ministerelor Energiei Electrice, Transporturilor şi Telecomunicaţiilor”.

Ce relata şi Scânteia

“Dacă a nins, dacă a plouat, dacă a dat lapoviţă sau grindină, dacă a fost ger, munca a continuat ca şi pe vreme bună: cei de la înaintări s-au căţărat pe ţancuri legându-se cu coarde de vreun brad şi acolo unde nu mai erau brazi de-un colţ de stâncă: au săpat găuri adânci cu ranga şi cu târnăcopul, au cărat explozibilul, au dat foc fitilelor detonante şi numai ei ştiu cum s-au grăbit spre adăposturi; buldozeriştii au împins vagoane de rocă, conducându-şi maşinile la înălţimile la care zboară avioanele, pe acolo pe unde nu trecuse picior de om, drum tăiat în stâncă la marginea unor adâncimi de zeci şi de sute de metri”, scria Scânteia la data de 17 iunie 1971).

Ultimele stiri

  • România, în alertă: Primul caz de lepră din ultimii 44 de ani confirmat oficial
  • Selfie-ul unui președinte cu buzunarele goale
  • Eșec total al austerității. 7 miliarde de lei minus la încasări
  • ”Fabricat în Europa” încurcă industria auto. Stabilirea regulilor de aprovizionare locală, foarte periculoasă
  • Președintele SUA, perturbatorul Europei
  • Imobiliarele devin geostrategie în România: Knight Frank, franciza de lux cu rădăcini în litigii, offshore-uri rusești și o conexiune-surpriză cu intelligence-ul israelian
  • Jose Mourinho, exces de aroganță după ce a bătut-o pe Napoli
  • Sindicatele îi dau peste nas lui Bolojan. Nu există polițist de birou. Toți sunt scoși în stradă
  • De la rețelele sociale la pornografie, verificarea vârstei se răspândește pe internet
  • Amânare în “procesul Alonso”
  • Exit mobile version