Cauta

Trădare! Parlamentul se întoarce împotriva poporului

Trădare! Parlamentul se întoarce împotriva poporului - Ziarul National

Parlamentarii au sărit în barca asigurătorilor. Românii, obligați să-și plătească reparațiile la service

Deputații au bătut palma cu firmele de asigurări, obligându-i, astfel, pe români să-și plătească din buzunar reparațiile la autovehicule făcute pe polițele RCA. După ce Senatul a respins amendamentele asigurătorilor, Comisia de Industrii și Servicii din Camera Deputaților le-a dat aviz favorabil, deși acestea încalcă atât Constituția, Legile concurenței, cât și dispozițiile Comisiei Europene.

Plafonarea tarifelor de la service-uri atunci când vine vorba despre despăgubirile plătite pe polițele RCA îi va obliga pe români să achite co-plata pentru reparațiile mașinilor. Amendamentele în acest sens, propuse de firmele de asigurări, au fost respinse de Senat, însă, la Camera Deputaților, lucrurile au luat o altă întorsătură. Primul șoc a venit din partea Comisiei de Industrii și Servicii, care a dat aviz favorabil tuturor amendamentelor asigurătorilor și a respins toate propunerile venite din partea reprezentanților asociațiilor transportatorilor și consumatorilor. ”Dacă legea va fi votată în această formă, ea va încălca legi europene, concurențiale și Constituția României. Au scos prevederile antieuropene de la asigurători și le-au băgat la service-uri. Este incredibil. Au acceptat un amendament venit din partea unei asociații de consumatori cvasinecunoscute, care, culmea, este identic cu cel propus de Uniunea Națională a Asigurătorilor din România, pe care Senatul l-a respins. De asemenea, propunerile Comisiei de Industrii și Servicii din Camera Deputaților sunt identice cu cele ale asigurătorilor, care au fost respinse și ele de Senat. Cum se face însă că nu a fost preluată nicio propunere a Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România, cu 80.000 de membri în 32 de județe, și nici a asociațiilor de protecție a consumatorilor? Miroase urât aici. Mai grav este că aceste amendamente ne vor aduce înapoi, sub lupa și sancțiunile Comisiei Europene, și la Curtea Constituțională, pentru că sunt anticonstituționale. Comisia Europeană a notificat statul român, prin Ministerul de Finanțe, și a avertizat că trebuie să dispară orice limitare din Legea RCA 132/2017, referindu-se la plafonarea la 25% a cheltuielilor de administrare ale firmelor de asigurări, pentru că ne aflăm într-o piață liberă, bazată pe cerere și ofertă. Așa a apărut proiectul de modificare a Legii 132, însă parlamentarii au scos limitarea de la asigurători și au băgat-o la service-uri”, ne-a declarat Florn Pandele, vicepreședintele Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR).

Despăgubiri parțiale

Reprezentanții COTAR atrag atenția că plafoanele maximale ale asigurătorilor vor genera costuri pentru păgubiți, RCA-ul acoperind doar o parte din costurile reparațiilor. ”Din perspectiva protecției consumatorilor, persoanele prejudiciate trebuie să aibă dreptul de a repara autovehiculul avariat la unitatea reparatoare pe care o consideră adecvată, iar dreptul acestora de a realiza reparația corespunzătoare a vehiculului (inclusiv de a beneficia de un vehicul de schimb) nu poate fi restrâns în mod nejustificat, prin impunerea unor tarife de referință (plafoane maximale, care devin prețuri fixe) așa cum își doresc asigurătorii RCA. dacă un operator economic își stabilește prețul în mod liber, iar asiguratorul RCA stabilește un cost al reparației distinct (mai mic decât cel al prestatorului), persoanele păgubite vor fi obligate să achite o co-plată pentru reparația vehiculului și pentru închirierea unui vehicul de schimb pe perioada reparațiilor (să achite diferența de cost la service). Or, din întreaga legislație națională și europeană în domeniu rezultă că asigurarea RCA trebuie să acopere răspunderea civilă auto, astfel încât asigurătorul RCA să despăgubească integral și cu promptitudine persoana prejudiciată, conform principiului reparării integrale a prejudiciului. Mai mult, persoana păgubită nu trebuie să suporte niciun cost pentru aducerea autovehiculului la starea anterioară producerii accidentului, deoarece evenimentul nu s-a produs din culpa sa”, se arată într-o adresă trimisă de COTAR comisiilor de specialitate din Camera Deputaților.

Ultimele stiri

  • S-a aflat! Germania lucrează la un plan detaliat! Scenarii pentru închiderea rapidă a spațiului aerian în caz de conflict militar
  • VIDEO. Incendiu cu urmări devastatoare într-o clădire din China: 12 oameni au murit
  • Explozie într-un bloc din Bihor: O femeie rănită și un balcon prăbușit. Cauza deflagrației
  • Nicușor Dan, întrevedere în Franța cu reprezentanții industriei de apărare: „România va investi semnificativ”, dar „nu doar ca simplu cumpărător”
  • Cauciucuri de iarna
  • Horoscop 10 decembrie 2025 – Ești complet absorbit de gânduri
  • Alege ce citești
  • Apele Române avertizează risc de deficit sever: nivelul lacului Paltinu scade, iar restricțiile ar putea apărea din 2026
  • Generația Z, în pragul unui record negativ: niveluri uriașe de epuizare la locul de muncă
  • Energie electrică mai scumpă în 2026: cum vor crește costurile pentru români odată cu noile taxe
  • Exit mobile version