AcasăSOCIALTiti Aur, lovitură pentru MAI. Polițiștii nu sunt pregătiți să șofeze

Titi Aur, lovitură pentru MAI. Polițiștii nu sunt pregătiți să șofeze

Polițiștii trebuie trimiși la cursuri reale de conducere defensivă

Fostul campion de raliuri, Titi Aur, arată că polițiștii care fac cursuri de conducere defensivă cu trainerii din MAI nu au parte de o pregătire corespunzătoare. Nestructurate corect și fără bază logistică, aceste cursuri pot avea efectul contrar asupra angajaților, dându-le prea multă încredere în capacitatea de reacție în situații limită.

Polițiștii români școliți în Ungaria pentru a deveni traineri de conducere defensivă nu reușesc să facă mare lucru pentru instruirea colegilor. În fapt, aceste cursuri nici nu prea se fac, iar atunci când se țin, polițiștii nu reușesc să învețe ceea ce ar trebui. Celebrul pilot de raliuri Titi Aur ne spune că nu poți face astfel de cursuri în parcări și fără să fie bine structurate și gândite.

”Făcute incorect, aceste cursuri pot să te transforme dintr-un șofer normal, într-unul prea teribilist. Nu poți face doar într-o parcare niște manevre, cu mașina de serviciu, fără toate experiențele și fără o logică. Eu nu vreau să acuz, dar nu știu ce fac trainerii de la Ministerul de Interne prin diferite parcări. Părerea mea este că ceea ce au făcut trainerii la cursuri este foarte bun, dar nu știu dacă ei reușesc să transmită mai departe și să-i facă pe colegii lor să devină mai conștienți de ceea ce li se poate întâmpla sau, dimpotrivă, să le dea o încredere și mai mare”, ne-a declarat Titi Aur.

Acesta ne mai spune că șoferii între 25 și 50 de ani sunt cei mai dificili cursanți, pentru că se consideră puternici, atotștiutori, mai ales dacă au permis de 10-15 ani. Însă, când treci prin acele experiențe bine structurate, cu tamponare, cu răsturnare, cu frânare la limită, cu evitare, cu controlul mașinii în derapaj, în subconștientul șoferului se așează acele lucruri și, când pleacă pe stradă, fără să vrea, fără să accepte, va conștientiza, va fi mai atent și își va asuma mai puține riscuri pe stradă. În cazul polițiștilor, aceste cursuri sunt mai mult decât necesare, având în vedere multitudinea de situații în care sunt puși aceștia în timpul executării misiunilor și, mai ales, viteza cu care circulă de cele mai multe ori.

Protecția muncii

Potrivit fostului campion de raliuri, Titi Aur, conducerea defensivă are și un rol de protecție a muncii. În ultimii ani, s-a înregistrat un număr foarte mare de accidente produse chiar de polițiști, semn că există mari lacune în pregătirea acestora. Cursul de conducere defensivă are mai multe roluri, susține Titi Aur. Astfel, un curs bine structurat și bine gândit are rolul de a-l aduce la zi pe conducătorul auto cu noutățile din punct de vedere tehnic.

”Pentru că sunt încă șoferi care au făcut școala și au condus mașini fără ABS, fără ESP, fără anvelope de iarnă, de vară, fără senzori, fără suspensie activă și tot felul de sisteme, care sunt foarte bune, dar, dacă ei nu știu cum acționează, aceste sisteme dăunează, pentru că șoferii cred că ei au făcut anumite lucruri, când, de fapt, mașinile i-au salvat din anumite situații. Un al doilea rol al cursului de conducere defensivă este acela de protecție a muncii, iar un al treilea rol, foarte important, este partea practică, aceasta transformându-se și în autoevaluare. Din punctul meu de vedere, autoevaluarea este mai importantă decât evaluarea făcută de un instructor, pentru că șoferul respectiv este pus în anumite situații limită: tamponare, răsturnare, frânare cu aderență scăzută, controlul mașinii în derapaj. Asta îl face pe șoferul respectiv să conștientizeze ce capacitate are el de a frâna, de a opri, de a ieși dintr-o mașină răsturnată”, ne-a precizat Titi Aur.

Lupta cu autoritățile

Ministerul Educației nici nu vrea să audă de introducerea cursurilor de educație rutieră în școli, susținând că și-așa programa este supraîncărcată, ne mai spune Titi Aur.  ”Ministerul Educației s-a opus în permanență și abia luna trecută a fost un proiect pilot cu instruirea profesorilor în cursuri rutiere, pentru că noua lege a Educației obligă ca tot ceea ce se predă să fie predat de specialiști. Trebuie să înțelegem că 60-70% din accidente sunt produse de șoferi normali, care, la un moment dat, fac o greșeală. Și atunci pentru fiecare categorie trebuie să vii cu măsuri, pedepse foarte mari pentru teribiliști și cursuri de conducere defensivă pentru ceilalți. În România mor anual în accidente rutiere 140 de copii cu vârste de până la 14 ani, iar asta înseamnă că trebuie luate măsuri imediate”, ne-a mai declarat Titi Aur, fostul campion național de raliuri.

 

A apărut Național – Italia, ziarul românilor din Italia. Se găsește la toate chioșcurile de ziare, în aeroporturi și în curând în rețeaua magazinelor românești din Peninsulă.

Accesați www.nationalro.it sau https://www.facebook.com/nationalitalia și veți fi la curent cu toate informațiile de ultimă oră despre comunitatea românească din Italia

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
1.616 afisari

7 COMENTARII

  1. Le-a spart Titi buza…
    Da o sa vina comunicat ca la BBC cu prostituatele ca au traversat legal ca au depășit legal ca nu au spart nicio bariera ca nu s-a răsturnat măcar o mașină asa cum se rastoarna Ponta aka Titi la raliu… cutare cutare cutare… Dar am și eu o întrebare.
    Pe nepoțica Caracal a lui Cumpanasu au găsit-o.Caracal-
    Qatarul prostituției Ro.

  2. Eu am alunecat cand era polei pe jos si am iesit pe camp printre copaci. Am scapat ieftin si eu si masina. Am constatat ca odata inceput derapajul nu vei mai controla masina nicicum.
    Dupa asa ceva am plecat pe drumuri acoperite de zapada si gheata si desigur necirculate si am invatat sa controlez masina provocand derapaje si redresari. Ce am invatat? Ca in momentul in care incepi sa aluneci trebuie sa ”uiti” ca ai frana iar volanul trebuie sa-l manuiesti cu mare atentie. Asta-i secretul.

  3. Bai Titi, bai mamaligarule ipocrit, da-le un cap in gura la toti garcea aia de tablagii, futu-i in gura de korupti ordinari, e clar ca nu stiu sa conduca cum trebuie, arata-le tu cum se face !! E ca si cum ar merge tot timpul in reluare, ceva de genul !! Ha ha ha 🙂 Bai Titi, dar altfel vezi ca e mafie mare in mARN, astia nu stiu de gluma, si iti fac un mic accident mortal, asa ca atentie marita pe unde te dai cu baskula, ca pe astia ii doare fix in skula si in baskula de tine !! Ha ha ha 🙂

  4. Vai ce constatare !?Dar ce stiu de fapt acesti ,,din surse externe”!Cei cu scoala unde sunt ?Scoala de la Campina mai exista,ati inchiso asa -i Nu i nevoe de scoala daca aveti ,,surse externe ”cum e Dide si altii ca el Ati dus politia in derizoriu ca de altfel toata tara! Ce vrei sa faca un Dulap imputit si puturos Doarme si face naveta Siktir!tara cu conducatori imputiti ,drogati ,puscariasiprin sua ,hoti si tradatori!Siktir gargaragiilor !

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger