În România, există și o practică veche printre unii comercianți care adaugă intenționat apă în combustibil pentru a înșela clienții.
Identificarea cauzei care a dus la pătrunderea apei în rezervor este primul pas pentru a evita deteriorarea sistemului de alimentare și a motorului.
Cum află şoferii dacă au apă în benzină sau motorină
Conducătorii își dau seama că benzina sau motorina le-au fost „contaminate” cu apă dacă observă:
- Dificultăți la pornire și scăderea puterii: Un simptom frecvent al apei în combustibil este performanța scăzută a motorului, inclusiv pornirea greoaie sau oprirea motorului.
- Rateuri ale motorului: Prezența apei în combustibil poate face ca motorul să dea rateuri în timpul accelerației, din cauza combustiei neregulate.
- Ralanti neuniform: Injectoarele moderne pot fi afectate de apa din combustibil, cauzând funcționarea neregulată a motorului.
- Opriri neprevăzute ale motorului: Chiar dacă la început motorul poate funcționa normal, apa poate slăbi procesul de ardere, ducând la oprirea motorului în timp.
- Miros neobișnuit al combustibilului: Dacă observi un miros ciudat de combustibil, ar putea fi un indiciu că există apă în rezervor, ceea ce poate afecta performanța vehiculului.
Rezolvarea? Curățarea completă a sistemului de combustibil de către profesioniști poate asigura eliminarea apei și a impurităților.
Codul Rutier 2024, nemilos cu şoferii care circulă cu maşina murdară
În România, circulația cu numere de înmatriculare sau înregistrare care sunt deteriorate, murdare sau acoperite de gheață și zăpadă este strict interzisă, deoarece aceste condiții pot împiedica identificarea vehiculului.
Dacă plăcuțele de înmatriculare nu sunt vizibile, șoferul riscă o amendă de până la 495 de lei, ceea ce se traduce prin 2-3 puncte de penalizare.
Șoferii care conduc vehicule murdare, de la care se desprind bucăți de noroi sau pământ, riscă să primească o amendă de până la 3.300 de lei. Această penalizare vizează nu doar parbrizul, ci și geamurile laterale și luneta, deoarece o vizibilitate restrânsă poate compromite siguranța pe drumuri, conform realitatea.net.
Apoi, dacă parbrizul sau geamurile sunt parțial acoperite de noroi, șoferul se poate alege cu o amendă între 6 și 8 puncte, ceea ce poate reprezenta o sumă de până la 1.320 de lei.
Tot consumatotul sa o stie?? Sa o stie asta cu anpc si altii deastia pusi sa vegheze care isi ia salar sa vegheze.
Daca nici jurnalistii nu scriu/vorbesc corect, ce pretentii sa mai avem la ceilalti. Cum adica „ti-ai luat teapa?”. A lua teapa inseamna a fi pacalit de cineva. Nu te poti pacali singur decat atunci cand visezi cai verzi pe pereti. De ce toti analfabetii ajung ziaristi? Corect – ai luat teapa.