Cauta

Tertipurile psihologice prin care supermarketurile te fac să cumperi produse de care nu ai nevoie. Cum evităm risipa alimentară

supermarket

Unul dintre cele mai mari lanțuri de hypermarketuri vinde tot și pleacă din România. Cine va prelua magazinele

Psihologii ne atrag atenţia că supermarketurile folosesc diferite tertipuri subtile pentru a ne convinge să cumpărăm produse de care, iniţial, înainte să intrăm în magazin, nu aveam nevoie.

Aşa se face că ajungem la risipă alimentară, dar şi la cheltuieli inutile!

Organizaţi-vă cu o listă de cumpărături!

În lipsa unei liste de cumpărături, ajungem să punem în coș mult mai mult decât avem nevoie. Pe lângă poftele de moment, și magazinele au strategii subtile.

Pentru a ajunge la produse esențiale, trebuie să traversezi tot magazinul. Pentru că de multe ori, lactatele și mezelurile se regăsesc în partea din spate a supermarket-urilor și hypermarket-urilor.

Iar pe traseu ai toate șansele să fii distras de tot felul de produse. Putem vorbi, de exemplu, despre zona de snacks-uri și dulciuri, produse extrem de colorate și atrăgătoare. Până ajungi la ouă și la lapte, te mănâncă detergenții și cremele”, a explicat Elena Filip, specialist în comunicarea de retail.

Sunt strategii puse la punct de o armată de psihologi și specialiști care cunosc comportamentul clienților. În joc intră toate simțurile. În primul rând mirosul, dacă ne gândim la insulele de patiserie sau rotiserie care ne fac poftă instantaneu. Apoi, de la ambalaje, la poziționarea pe rafturi și până la culoarea pereților, nimic nu este întâmplător, conform Pro TV.

Culoarea portocaliu, de exemplu, este asociată, potrivit studiilor, cu senzația de foame și de stimulare a apetitului.

Risipa alimentară se referă la mâncarea și băutura care sunt produse, dar nu sunt consumate din diverse motive. Este vorba despre toate alimentele pierdute sau aruncate, indiferent dacă se întâmplă în faza de producție, în magazine sau în gospodării.

Românii, fani marcă proprie ale supermarketurilor

Inițial produsele marcă proprie erau văzute că o alternativă mai ieftină, dar cumpărătorii și-au dat seama că pot găsi produse de calitate la prețuri rezonabile.

Clienții găsesc numeroase produse marcă proprie, de la alimente de bază, precum carne, pâine, lactate și până la produse premium, dar și detergenți, cosmetice sau produse pentru animale.

„Se încadrează în tendințele actuale și au produse bazate pe plante, mâncare bio, sănătoasă, produse bazate pe proteine”, a spus Dan Butler, reprezentantul unei companii britanice de cercetare de piață, pentru Pro TV.

Apoi, multe produse marcă proprie ies din fabricile de la noi. De exemplu, aproape jumătate din producția acestei fabrici de prelucrare a arahidelor, din Alba, ajunge în supermarketuri sub denumirea de marcă proprie.

Ultimele stiri

  • Israel nu se teme să acționeze împotriva intereselor Americii. Cum rămâne cu relația Trump-Netanyahu?
  • Bărbat reținut de DNA. Ar fi cerut 180.000 de euro pentru a interveni la judecători
  • Craiova scapă doar cu amendă din partea UEFA
  • Salut mental, nu doar fizic: cum Gen Z transformă comunitățile offline pentru „therapeutic-vacare rediscovery”
  • Călin Georgescu a aflat decizia instanței, după ce a contestat controlul judiciar. Ce a hotărât Tribunalul București
  • Iluzia pe care o spulberă moartea lui Charlie Kirk
  • Un nou director general la ELCEN, după ce Claudiu Crețu a ajuns în vizorul DNA
  • Va trece NATO – sau va eșua – Marele Test al Rusiei?
  • Discursul Ursulei von der Leyen: vocabular orwellian, amenințări și promisiuni goale
  • Trotinetarii fac învățământ politic cu morții
  • Exit mobile version