AcasăSOCIAL”Terminatorul” Drulă ne lasă și fără drumuri și fără companii românești

”Terminatorul” Drulă ne lasă și fără drumuri și fără companii românești

Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, a comis-o grav

Proaspătul ministru al Transporturilor, useristul Cătălin Drulă, și-a început mandatul cu un scandal de proporții. Acesta a reziliat un contract perfect legal cu o firmă cu capital românesc, contract semnat chiar de liberali, punând cruce proiectului de lărgire la patru benzi a DN71, varianta care decongestionează nebunia din traficul de la Comarnic.

Pe lângă anunțul de renunțare la metroul Otopeni și la varianta ocolitoare a Comarnicului, useristul Cătălin Drulă a anulat și un contract cu o firmă românească pentru lărgirea la patru benzi a variantei DN71, Târgoviște-Sinaia, ne spune senatorul Răzvan Cuc, fostul ministru al Transporturilor. ”Firma pe care nu o înghite ministrul care stă închis în birou și visează vendete este din județul Neamț. A câștigat, perfect legal, o licitație. A îndeplinit toate condițiile, are experiență, expertiză, utilaje, oameni. A construit mii de km de drumuri. A plătit milioane de lei taxe și impozite. Dar dl Drulă se îneacă și tușește când aude de firme și capital românesc. Așa că a reziliat contractul. Mă întreb de ce nu se lucrează și acum după aceeași metodă și aceeași cutumă ca în 2020? Dl Drulă știe cu siguranță că, de-a lungul anului 2020, contractele aflate în atribuire au urmat același parcurs: între semnarea propriu-zisă a contractului și înregistrarea sa la CNAIR trecea o lună și jumătate, chiar două. Motivul este extrem de simplu: pentru ca firmele să poată strânge și depune sumele de bani care reprezintă garanțiile de bună execuție. Sunt sume foarte mari, ele se pun la dispoziția beneficiarului, iar până nu ești sigur că ai câștigat, nu le poți disponibiliza. Doar marile companii străine pot dispune de asemenea sume în timp record. De aceea e nevoie de puțin timp pentru a-i strânge și depune. Dl Drulă are putere și pix, așa că nu a ținut cont de această realitate și a aplicat dubla măsură fără nicio jenă. Mai mult, pentru ca abuzul să fie complet, inamicul constructorilor români a anunțat cu surle și trâmbițe că trimite Corpul de Control să verifice contractul. Controlul urma să înceapă pe 18 ianuarie. Dar dl Drulă n-a mai avut răbdare. L-a reziliat, pur și simplu în 14 ianuarie”, a semnalat Răzvan Cuc, fostul ministru al Transporturilor.

Vrea să facă drum expres. În 10 ani!

După ce a reziliat contractul cu firma din neamț, Aqua Parc, ministrul Drulă a anunțat că vrea să facă din DN71 drum expres, care ar dura, de fapt, aproape 10 ani. ”Asta este o dovadă clară a faptului că omul, pe lângă faptul că este mitoman, mai este și incompetent. Totodată, are și probleme grave de memorie, pentru că în 2017 el ne spunea nouă că nu vrea drumuri expres în România, iar acum s-a sucit. DN71, care leagă Târgoviște de Sinaia, este varianta de rezervă pentru DN1 până când o să avem autostrada Ploiești-Brașov. Dacă extindem DN71 la patru benzi, practic, am rezolvat o problemă în doi ani de zile, cu legătura dintre Ploieşti şi Sinaia. Practic, ne ajuta enorm la decongestionarea traficului de pe DN1, în condiţiile în care liberalii au omorât proiectul autostrăzii Ploieşti-Braşov. Anul trecut, toate contractele pe care Guvernul a anunțat că le semnează au fost înregistrate după o lună și ceva, ca să poată frimele să facă rost de bani pentru garanția de bună execuție. La firma românească au semnat contractul pe 30 decembrie și tot pe 30 decembrie l-au înregistrat, iar apoi, pe 7-8 ianuarie i-au imputat că nu a adus banii, deși firma a depus în 13 ianuarie garanția cu valabilitate din 5 ianuarie, și vorbim de vreo 40 milioane de lei. Iar acum vine ministrul Drulă că nu mai vrea să facă patru benzi, ci drum expres. Păi majorarea la patru benzi se face în doi ani de zile, iar drumul expres se face în 8-10 ani, pentru că ăla nu are nimic, trebuie să-i faci studiu de fezabilitate, proiectare, adică pornești de la zero”, ne-a mai precizat senatorul Răzvan Cuc.

Contractul, semnat în prezența lui Orban

Fostul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc, ne mai spune că firma de construcții Aqua Parc din Neamț a câștigat licitația pe vremea PNL-ului, iar contractul s-a semnat în mod festiv la Dâmbovița cu Orban și Guran. ”Deci atunci nu a fost o problemă și acum vine băiețelul ăsta de la USR, care nu are habar de nimic, să desființeze proiectele. Face greșeala pe care a făcut-o și Bode, care s-a dus pe câteva contracte de-ale mele zicând că sunt fraude. I-am zis că o să se trezească că este într-o mare eroare și că nu poate rezilia contractele pentru că sunt perfect legale. Și, după câteva luni, m-a sunat Bode să-mi spună că am avut dreptate. Cu Drulă nu am ce să vorbesc. El a fost un ONG-ist care nu a condus în viața lui nici măcar un butic. Gândiți-vă că el renunță la metroul de la Otopeni, ceea ce mie mi se pare halucinant, în condițiile în care noi trebuie să luăm bani de la Uniunea Europeană pentru infrastructura mare. Trebuia să dea drumul la centura Comarnicului, dar nu mai dă drumul. De ce îi pedepsește pe români, asta nu înțeleg. Du-te, frate, acasă, cu USR-ul tău cu tot, că ești pe lângă! Eu am zis că a fost o perioadă neagră 2020, dar asta e o perioadă de coșmar ce face băiatul ăsta, pentru că nu are habar să conducă”, a mai afirmat fostul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
1.542 afisari

7 COMENTARII

  1. Domnule Drula.
    Cam in cati ani credeti ca vom avea 40 de km de autostrada regiunea DN1 intre Sinaia si Bv si cam cand estimati ca o sa avem primul TGV romanesc?

  2. USR Plus ne trimite in Evul mediu in ceea ce priveste infrastructura ?
    Altii folosesc trenuri de 300km pe ora, noi renuntam la.metrou(relatii contractuale cu Japonia ) si ne plimbam cu caruta…ca e ecologica 🙂
    Ne tin asa de 30 de ani…ca sa nu ne conectam cu vestul…

  3. toti usristii sunt oneghisti cu stapani prin ue care nu au decat sarcini sa fure cat de mult si sa distruga ce mai e functional!!!!!!!!ei sunt noii bolsevici pe stil nou !!!!!!!

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger