AcasăSOCIALSindicatele din Apărare: ”Ministrul Economiei se acuză singur, că el nu și-a...

Sindicatele din Apărare: ”Ministrul Economiei se acuză singur, că el nu și-a făcut treaba”

Industria de Apărare moare, dar nu se predă

Automecanica Moreni produce transportoare blindate și este inclusă în planul de mobilizare și apărare a țării, deci nu poate fi privatizată, susțin sindicaliștii din Apărare. Atacurile ministrului Economiei la societățile din industria de armament care au pierderi sunt considerate absurde de către sindicaliști, având în vedere că acesta ar fi trebuit să asigure comenzi acestui sector strategic de interes național.

Ministrul Economiei, Claudiu Năsui, a anunțat schimbarea altor trei administrator speciali ai societăților din industria de apărare, acuzându-i pe aceștia că nu au reușit să le privatizeze. ”Conform legii, ei ar fi trebuit să pregătească aceste companii pentru privatizare. În realitate, statul român nu a mai privatizat nimic de peste un deceniu. Toate sunt «ale noastre», adică căpuşate în continuu de mafii de partid. Fac pierderi. Acumulează datorii. După care şterg datoriile şi o iau de la capăt. Acum este momentul să oprim jaful din banii contribuabilului”, a scris Claudiu Năsui pe Facebook. De cealaltă parte, președintele Alianței Sindicatelor din Industria de Apărare și Aeronautică (ASIAA), Constantin Bucuroiu, arată că nu poate fi vorba despre o privatizare a societăților din industria de apărare, ci doar de separare a clădirilor și terenurilor care nu mai sunt utilizate de acestea, în vederea vânzării. Însă, acest lucru este aproape imposibil de realizat.

”Sunt terenuri și clădiri care ar trebui vândute, dar nu le cumpără nimeni, iar cei care le puteau vinde, și au plătit de trei ori evaluări care au costat cât valoarea imobilelor pe care voiau să le vândă, au fost împiedicați de oameni din Ministerul Economiei, cărora le-a fost frică să semneze, ca să nu fie trași la răspundere. Fabrica de la Zărnești are 200 de hectare și ea lucrează pe 3-4 hectare, suportând chletuieli cu paza, întreținerea acelei suprafețe. Dacă s-ar vinde terenul și clădirile de la Uzina Mecanică București ar fi bătaie pe ele, dar la restul societăților acestea nu sunt atractive”, ne-a declarat Constantin Bucuroiu, președintele ASIAA.  Acesta spune  că trebuie făcut un plan de separare în funcție de ce este prins în sectorul de apărare și ce nu este prins, apoi un plan de vânzare, închiriere, privatizare, asociere, în așa fel încât să degreveze societățile de cheltuieli suplimentare.

Fără clienți politici!

Sindicaliștii din industria de apărare spun că ministrul Economiei are dreptate în ce privește administratorii speciali ai societăților din acest sector, având în vedere că mulți au fost puși politic, au luat salarii mari și nu au făcut nimic.

”Noi suntem de acord să schimbe administratorii speciali care nu-și fac treaba, dar să pună în loc oameni care să nu fie clienți politici și cărora să le impună un termen de un an pentru planuri de relansare și reorganizare. În ceea ce privește demiterea ultimului administrator special pe care l-a avut Automecanica Moreni, cred că este destul de nedrept, pentru că omul chiar venise cu niște soluții, începuse să-și creioneze un program și ar fi îmbunătățit multe lucruri”, ne-a precizat Constantin Bucuroiu. Acesta atrage atenția că toate comenzile pentru aceste societăți trebuie aduse de stat, de ministrul Economiei, care trebuie să discute cu ministrul Apărării, cu ministrul de Interne, cu celelalte forțe pentru contracte și comenzi.

”Tot ministrul Economiei este cel care, prin atașații militari, prin compania Romarm, trebuie să aducă contracte și comenzi externe, așa cum fac bulgarii și polonezii, de s-au îmbogățit. Păi cum să spui că Automecanica Moreni sau Cugir folosesc banii contribuabililor când știi foarte bine că tu ești cel care asiguri comenzile. Automecanica Moreni este proiectată și construită să producă transportoare blindate și este prinsă în planul de mobilizare și în sectorul producției pentru apărare ca să fie gata să producă în cazul unui conflict armat. Ce fac atașații comerciali prin lume, când noi avem export zero și Bulgaria și Polonia duduie? Asta este sarcina lor, pentru că directorii societăților nu au voie să facă contracte”, a mai afirmat președintele Alianței Sindicatelor din Industria de Apărare și Aeronautică, Constantin Bucuroiu.

Industrie strategică de interes național

Sindicaliștii mai arată că în lege scrie că industria de apărare este industrie strategică de interes national și că ministrul Economiei trebuie să înțeleagă că în momentul în care spune că ”Automecanica Moreni are pierderi se acuză singur, se acuză că nu și-a făcut treaba față de această societate”. ”Ministrul Economiei ar trebui să se ducă la ministrul Apărării și să-i spună că solicitările de produse care sunt omologate de industria de apărare românească să nu mai fie băgate în licitații internaționale și fie date prin atribuire directă, prin comenzi date societăților noastre”, ne-a declarat Constantin Bucuroiu.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
1.144 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger