AcasăSOCIALSindicatele cer meditații pentru elevi după școală

Sindicatele cer meditații pentru elevi după școală

Învățământul on-line a provocat chiulul generalizat de la ore

Situația pregătirii elevilor este una catastrofală și este nevoie de activități didactice de remediere, atrag atenția reprezentanții Federației Sindicatelor Libere din Învățământ. Lipsa de supraveghere a copiilor a făcut ca școala să se transforme în ceva opțional, iar fenomenul chiulului în masă să devină unul alarmant, spun sindicaliștii.

Conducerea Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) cere Guvernului să aloce fonduri pentru efectuarea unor meditații pe care cadrele didactice să le facă după orele de curs, având în vedere nivelul extrem de scăzut la care au ajuns copiii în acumularea de cunoștințe. ”Acest an este clar un an pierdut. Toți profesorii spun același lucru, că din martie până în prezent, copiii au pierdut foarte mult. Sistemul on-line, în care zi de zi intră tot mai multe școli, este deficitar din cauza faptului că nu toți profesorii sunt pregătiți pentru trecerea la predarea on-line, dar mai ales din cauza lipsei mijloacelor electronice necesare. Este nevoie de un program național, conceput de Ministerul Educației, de activități remediale, care înseamnă pregătire suplimentară a elevilor. Ar trebui ca fiecare școală, fiecare profesor să aibă la dispoziție mijloacele ca să evalueze situația fiecărei clase, a fiecărui elev și să propună un astfel de plan. Bineînțeles că aceste activități remediale trebuie făcute după orele de program, poate chiar on-line, și trebuie plătite suplimentar. Pentru aceasta există fonduri europene, pe care Germania și alte țări le-au accesat”, ne-a declarat Ion Duță, vicepreședinte al FSLI.

Chiul în masă

Sistemul on-line și hibrid a provocat apariția fenomenului de chiul generalizat, din cauza absenței supravegherii copiilor, avertizează sindicaliștii de la FSLI. ”Nivelul de pregătire al elevilor este foarte jos din cauza acestui sistem prost aplicat. Nu există interes pentru acumularea de cunoștințe, de deprinderi și de competențe, pentru că elevii sunt nesupravegheați, nu există contactul direct și se merge pe un fel de chiul. Aici putem spune că este vorba chiar de un chiul în masă, după cum au semnalat profesorii, care spun că nu pot interveni și nu îi pot sancționa pe elevi în niciun fel. În plus, dacă se dau lucrări de control nu ai nicio certitudine că este realizată de elev, că acesta o copiază foarte ușor. Poate avea în spatele laptopului cartea deschisă, poate avea telefonul deschis pe internet sau pe google, îl poate ajuta părinții. Astfel, profesorii nu au niciun mijloc de control al nivelului de cunoștințe al elevilor în acest învățământ on-line. Dacă în urma ultimelor teste PISA procentul de analfabeți funcționali era de 42%, probabil la următoarele teste PISA și la evaluarea națională și la Bacalaureat, procentul va fi unul dramatic”, ne spune Ion Duță, vicepreședintele Federației Sindicatelor Libere din Învățământ.

Examenele naționale, amânate până în august

Sindicaliștii din Învățământ consideră că amânarea examenelor naționale din 2021 este absolut obligatorie, pentru ca elevii să aibă timp suplimentar de pregătire. ”Mobilizarea elevilor nu mai există. A rămas doar pe seama părinților pregătirea elevilor și nici aceștia, de multe ori, din nepricepere sau din lipsă de timp, nu pot face o urmărire eficientă a copiilor. În cazul celor din clasele primare, dacă elevii nu mai interacționează cu învățătorul, trebuie să interacționeze cu părintele, care ascultă indicațiile învățătorului și care trebuie să-i ia mânuța și să-l învețe să facă bastonașe, liniuțe, litere, cifre. Părintele înlocuiește cadrul didactic și unii se pricep, alții nu vor, iar alții chiar nu știu. Eu cred că în condițiile acestea ar trebui amânate examenele naționale, pentru că avem și perioada de vară și vom putea din iunie, când cursurile încetează, să avem o lună și jumătate în care să se facă activități remediale. Și în acest timp profesorii să se ocupe doar de problemele identificate ca nerezolvate pe parcursul semestrului și după aceea se pot organiza examenele la sfârșitul lunii iulie sau în august”, ne-a mai precizat vicepreședintele FSLI, Ion Duță.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.