AcasăSOCIALSemnal de alarmă ciudat privind preţurile produselor de la raft. Consiliul Concurenţei,...

Semnal de alarmă ciudat privind preţurile produselor de la raft. Consiliul Concurenţei, verificări la comercianţi

scumpiriRomânii, veşti proaste de la cel mai înalt nivel: se scumpesc energia şi gazele! Urmează o iarnă cruntă

Consiliul Concurenţei a luat în calcul o eventuală practică neconformă a comercianţilor. Autoritatea suspectează că unii comercianţi au crescut preţurile nelegitim.

Consiliul Concurenţei monitorizează constant preţurile produselor de bază şi verifică dacă unii comercianţi au crescut preţurile nelegitim, a declarat preşedintele autorităţii de concurenţă, Bogdan Chiriţoiu.

Fenomentul „waterbed effect”

Premierul Marcel Ciolacu a anunţat marţi că autoritatea de concurenţă va efectua o anchetă în legătură cu scumpirea detergenţilor cu 25%.

„La ora actuală, procesăm datele primite de la comercianţi pentru a verifica dacă aceste creşteri de preţuri sunt justificate. Noi monitorizăm constant preţurile produselor de bază, atât alimentare cât şi nealimentare.

Aşa cum am mai spus, am observat aşa numitul „waterbed effect”, adică o reducere a preţurilor produselor cu adaos comercial plafonat şi o majorare a preţurilor celorlalte produse.

Ca urmare, verificăm dacă unii comercianţi nu cumva au profitat de această conjunctură şi au crescut preţurile nelegitim”, a explicat Bogdan Chiriţoiu.

Topul scumpirilor

Serviciile poştale, detergenţii şi medicamentele se află în topul scumpirilor înregistrate în aprilie 2024, comparativ cu aceeaşi lună a anului anterior, potrivit datelor publicate marţi de Institutul Naţional de Statistică.

În aprilie 2024, preţul serviciilor poştale a urcat cu 26,25%, comparativ cu aprilie 2023, cel al detergenţilor cu 25,64%, iar cel al medicamentelor cu 23,86%.

„Shrinkflaţia”, fenomenul periculos

„Shrinkflaţia” este o problemă reală, şi nu un moft al clienţilor. Acest fenomen apare în cazul produselor pentru care dimensiunea, volumul sau cantitatea a fost reduă cu scopul de a fi păstrat preţul. În realitate, oamenii plătesc aceeaşi bani, dar pentru mai puţină marfă.

În Franța, guvernanții au luat măsuri deja. Astfel, începând cu luna iulie, comercianţii francezi vor trebui să afişeze timp de două luni când cantitatea produselor alimentare şi altor bunuri de consum obişnuite, cum ar fi detergentul, a fost redusă într-un mod care duce la creşterea preţului unitar, a spus ministerul.

author avatar
Andrei Ștefan