Autoritățile române au introdus noi prevederi legale în Codul Rutier, iar acestea se referă şi la situaţiile în care şoferii circulă cu ITP-ul expirat.
După ce mai mulţi şoferi români au avut de plătit amenzi usturătoare fie pentru ITP expirat, pentru depășiri ale vitezei legale ori pentru lipsa rovinietei, deşi nu se aflaseră la volan, autoritățile competente au introdus în Codul Rutier o prevederea nouă. Este vorba de „suspendarea înmatriculării auto”.
ITP expirat? Amendă de 3000 lei
Pentru că dacă circulaţi cu un ITP expirat, primiţi între 9 şi 20 de puncte de penalizare, iar cum valoarea unui punct de amendă este de 145 de lei, iată cum cei care circulă cu un ITP expirat pot să ajungă să scoată din buzunar aproape 3.000 de lei pentru fapta comisă.
Asta pentru că cei care circulă cu un ITP expirat se consideră că circulă fără a avea maşina înmatriculată. Iar pe lângă amenda pe care aţi avea-o de plătit, trebuie să ştiţi şi că vi se ridică plăcuţele de la maşina, dar şi talonul acesteia.
De asemenea, suspendarea înmatriculării auto poate fi decisă dacă în urma unei verificări RAR inspectorii decid anularea anularea inspecției tehnice periodice (ITP).
Cine „face” ITP-ul o dată la 2 ani?
Maşinile de uz personal se împart în două categorii când vine vorba de Inspecţia Tehnică Periodică. Maşinile mai vechi de 12 ani au nevoie de o Inspecţie Tehnică Periodică efectuată anual, în timp ce în cazul maşinilor mai noi de 12 ani ITP-ul se poate efectua o dată la doi ani.
La aceste categorii se adaugă maşinile noi, în acest caz primul ITP urmând a fi efectuat la trei ani de la prima înmatriculare.