AcasăSOCIALS-a schimbat Codul Rutier. Ce păţesc şoferii care sunt prinşi cu ITP-ul...

S-a schimbat Codul Rutier. Ce păţesc şoferii care sunt prinşi cu ITP-ul expirat

Autoritățile române au introdus noi prevederi legale în Codul Rutier, iar acestea se referă şi la situaţiile în care şoferii circulă cu ITP-ul expirat.

După ce mai mulţi şoferi români au avut de plătit amenzi usturătoare fie pentru ITP expirat, pentru depășiri ale vitezei legale ori pentru lipsa rovinietei, deşi nu se aflaseră la volan, autoritățile competente au introdus în Codul Rutier o prevederea nouă. Este vorba de „suspendarea înmatriculării auto”.

ITP expirat? Amendă de 3000 lei

Pentru că dacă circulaţi cu un ITP expirat, primiţi între 9 şi 20 de puncte de penalizare, iar cum valoarea unui punct de amendă este de 145 de lei, iată cum cei care circulă cu un ITP expirat pot să ajungă să scoată din buzunar aproape 3.000 de lei pentru fapta comisă.

Asta pentru că cei care circulă cu un ITP expirat se consideră că circulă fără a avea maşina înmatriculată. Iar pe lângă amenda pe care aţi avea-o de plătit, trebuie să ştiţi şi că vi se ridică plăcuţele de la maşina, dar şi talonul acesteia.

De asemenea, suspendarea înmatriculării auto poate fi decisă dacă în urma unei verificări RAR inspectorii decid anularea anularea inspecției tehnice periodice (ITP).

Cine „face” ITP-ul o dată la 2 ani?

Maşinile de uz personal se împart în două categorii când vine vorba de Inspecţia Tehnică Periodică. Maşinile mai vechi de 12 ani au nevoie de o Inspecţie Tehnică Periodică efectuată anual, în timp ce în cazul maşinilor mai noi de 12 ani ITP-ul se poate efectua o dată la doi ani.

La aceste categorii se adaugă maşinile noi, în acest caz primul ITP urmând a fi efectuat la trei ani de la prima înmatriculare.

author avatar
Andrei Ștefan
41.931 afisari

50 COMENTARII

  1. da nu e rea ideia cu ITP dar ce te faci cu masinile care dupa ce trec ITP-ul intr-o luna doua au poluarea directia si franele praf ?
    PS .
    . Nici in ultima suta de ani nu s-au dat atatea modificari la legea circulatiei cate s-au dat in ultimii 8-9 ani si modificarile continua in ritm alert.

    • Sau masinile care trec ITP si pute in urma loc ca de la locomotive, tot bombardierul vrea DPF-off ca nu are bani sa intretina bolidul…. Ne luam masini “eco” le intretinem, ca mai apoi sa mirosim fumul negru la semafoare, propun si sustin, ca statie ITP ce dau certificate pe naspa sa aiba intreg personalul cercetat penal….. poate asa….. altfel nu stiu

  2. In ultima vreme cetățeanul român este sâcâit de către toate instituțiile statului care solicită mereu bani! Ca și cum cetățeanul ar fi un infractor permanent!

  3. De un an si trei luni am fost lovita din spate care ma provocat pguba serioasa,nicipina azi nam prmit despegubiera.De 60 de ani pletesc asigurarea!!!!!

    • Asta e statul comunist( pesedist ) Trebuie sa dați în judecata firma de asigurare ca să beneficiați de un drept automat câștigat. Comuniștii lui Ceaușescu îți dădeau automat un drept al tău,dar comuniștii (pesedistii) macelarului iliescu te pun pe drumuri te trimit la judecători pentru a-ți obține un drept al tău pe care la-i obținut în momentul cind ai făcut asigurarea auto și ai făcut plata . Avem instituții în care nu mai avem încredere, care nu își fac treaba,corupte ,ineficiente .

  4. Dacă ai avarii si ti expira ITP ul…după ce o repari ..cu hartie de la service te poti deplasa la verificare?
    De ce au facut legea incompletă?

    • Da, dar acolo nu merge cu spaga, totul e pe bune! Ai defecte o duci pe platforma la reparat!

  5. Atunci cum se face ca jepi care cică ne conduc,cumpara avioane SH ?
    Care e faza ?
    Vi cu legi de toata cacaoa si tot de pe noi trag.
    Ce mai ,sintem o țîța de muls si la propriu si la figurat.
    Desi nu e o norma UE ITP.ul la 2 ani

  6. Prostul sau proștii care vor sa dea legea asta sa se informeze mai întâi cum este legea itp-ului în Germania de exemplu, de ce la ei poți circula pîna la 2 luni cu itp-ul expirat și nu este o problemă dacă te oprește politia platesti o amenda de vreo 20 euro și nu îți ia numerele de pe mașină și nu se consideră mașină neînmatriculat.Dar în România te omoară cu totul handicapații care ne conduc

  7. Dacă ai fost plecat de acasă, dacă ai avut mașina în service când a expirat ITP-ul, în alte țări, de exemplu UK, cu dovada că ai programare la revizie, poți merge fără probleme către stația unde se face revizia. Noi ce facem, o ducem cu platforma?

  8. Bandiții și hoții care ne conduc fac legile funcție de interesele lor și nu în interesul și binele cetățenilor. De aceea ei nu răspund în fața justiției din România așa cum răspundem noi cetățenii.

  9. Pe când se va face ITP in fiecare an și la drumurile publice pe care circulam și pe deasupra mai și plătim???

  10. Este foarte îndreptățită și cât se poate de corectă abordarea legiuitorului , pt că astfel , poate stopa aducerea în țară și vânzarea tuturor rablelor auto , din U.E. , care circulă pe drumurile bune și foarte bune din Romania.
    Vehiculele fără I.T.P. , nu au dreptul de circulație pe drumurile publice , alături de cele care au starea tehnică în conformitate cu prevederile legale .
    Se plâng de aceste prevederi , toți cei care au rable și vor să circule și ei cu ele , fără să asigure siguranța rutieră .
    Ori , dacă mașina este un lux … și te mândrești cu ea când ești la volan, atunci plătește și asigurați autoturismul din pdv al I.T.P.
    Drum bun și sărbători fericite , fără evenimente rutiere !!!

    • Nu cred că ai dreptate
      În primul rând ITP la un an e aproape deranjant ptr cineva care are mașină și chiar merge cu ea
      Starea tehnică a mașini e o condiție cred eu pentru cei care au permis auto
      Am văzut mașini pe drum care cu tot ITP nu au ce căuta pe șosea (nu ptr că aveau puțină rugină).directie cauciucuri jocuri.motor.frâne, parbrize ciupite,lumini, semnalizări

      Am fost oprit de Rar anul acesta atât a mai căutat defecte la mașină și până la urmă tot a găsit o greșeală la ITP era ceva trecut greșit de cei de la ITP în certificat
      Nu putem avea toți mașini de doi ani
      Mașină pe care o conduc într-o lună și-a rupt un arc în două săptămâni de România

  11. Dacă îmi ia și talonul și plăcuțele de înmatriculare cum mai fac totuși ITP-UL la mașină ? Mașina nu mai poate circula. Și atunci ?

  12. Cum viam mai.scris la viperele ăștia.din.parlament numai venin le iese pe gura deci trebuie scoase limba aceea cu venin

  13. După statistici oferite chiar de poliția rutieră cauza accidentelor care sunt provocate de defectiuni tehnice este de câteva procente.ITP- ul ar trebuii făcut si după nr.de km.Sunt variații foarte mari.Sunt persoane care fac 2000 km.pe an iar alții 120000 km.Pt primii e jecmăneală pentru ceilalți e prea tarziu.Orisicat dacă după ce ai ieșit de la ITP ești depistat in drum cu defecțiuni tehnice soferul primește amenda.ITP -ul și-a luat taxa de protecție.Exact ca la mafioți, adică nu mai răspunde
    de nimic .

  14. De ce nu se face ITP la numar de km parcursi.Daca mai pleci din tara ajungi sa faci ITP dupa 2000 km parcursi??? Hotie la drumul mare domnilor guvernanti? Asa dati apa la moara spagilor!

  15. Asta e conducerea, nu mai au bani de pensii speciale, de salarii și au început cu terorizarea. Amendă de doua salarii sau trei pensii minime, asta e totală bătaie de joc. In curând apare și taxa pe soare, încet, încet mai inventează ceva bolșevicii de la conducere,iar în scurt timp o să rămână singuri, o să ne luăm bocceluța și o să haiducim prin Europa, ptr că deja e 3/4 vândută și amanetată țărișoara noastră.

  16. In Germania nu există dată fixă la expirarea ITP-ului, pur și simplu luna X, și abia după trei luni de la expirare ești amendat, iar după patru luni ți se ridică talonul. Timp de trei luni…..nici un stres.

  17. Toți isteții din parlament își expun ideile în codul rutier, dar nici unul nu spune nimic de starea drumurilor, că de acolo a supt și el ceva malai.

  18. O singură dată am făcit itp-ul. La 2 ani după ce am inmatriculat-o. Acum 15 ani. E ca nouă!

  19. Cineva a înțepat puțin subiectul la comentarii, eu o să-l dezvolt : ok adevărat noi prostimea de rind circulăm cu rable sh, apar N probleme nu se compară cu cele noi ale neamțului, zilele trecute au întunecat internetul cu știrile despre trei transporturi oprite în vamă cu deșeuri, adică paturi, saltelele, cauciucuri, etc. Acum întreb și eu, aștept ceva răspunsuri de la postacii profesioniști a tot știutori, clarvăzători ….
    : Cum sta treaba cu superavioanele americane vechi peste 35 ani pentru care înțelepții noștri comanda și plătesc miliarde din sacrificiu și sudoarea noastră, fie ne sint îndesate cu sila pe gît, cine răspunde și verifică starea lor tehnică, un fel itp ?

  20. Ce ne facem cu cei care trec cu toate rablele,scot fum ca o loco cu cărbune,te lovesc, n-au asigurarea?Cine-i plătește pe cei de la ITP?

  21. Dar mașinile lor de politie ca le pica tablele pe drum sa nu mai zic de fum,cum trec itp sau dacă au itp,cine ii controlează.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger