AcasăSOCIALRepornirea companiilor aeriene -  start în orb

Repornirea companiilor aeriene –  start în orb

Echipaje care își învață destinația doar cu câteva ore înainte de decolare, piloți păstrați la nivel cu zboruri fără pasageri sau simulatoare: recuperarea companiilor aeriene după vârful coronavirusului pare o adevărată aventură.

„Nu există aproape niciun program fix, ci doar la cerere pentru personal. Ei știu când trebuie să fie la aeroport și sunt informați despre destinație doar cu câteva ore în avans. Aceste metode, folosite până acum pentru a răspunde unor cazuri excepționale, au devenit norma”,  a explicat  șeful primului grup aerian european Lufthansa, Carsten Spohr. Provocarea pentru acest sector este imensă, după mai bine de două luni de stagnare. În cazul Lufthansa –  o ofertă de zbor comparabilă cu cea din anii 1950, adică 3.000 de pasageri zilnic în loc de 350.000.

În cea mai mare improvizație

Marea problemă este că sectorul transportului aerian nu mai are vizibilitate la cerere sau pe rutele pe care va fi posibil să le redeschidă pe termen scurt. Deodată, inteligența artificială, folosită pe scară largă înainte de criză pentru planificare, este eliminată. “Datele colectate de zeci de ani sunt inutilizabile, cel puțin în viitorul apropiat, și trebuie să reevaluăm un alt altgoritm”, spune șeful financiar al Lufthansa, Thorsten Dirks. Între timp, inteligența umană este mai rapidă și mai flexibilă, a adăugat el. Unele zboruri, precum cele programate pentru India, sunt anulate cu o zi înainte pentru a doua zi din cauza lipsei autorizației de aterizare. În punctual culminant al crizei, 700 dintre cele 763 de avioane Lufthansa au fost parcate pe asfaltul aeroporturilor, mai ales în Frankfurt, iar procedura de reactivare  a acestora este greoaie și poate dura până la patru săptămâni, a declarat un purtător al grupului pentru AFP. Dincolo de a fi disponibil, personalul trebuie să fie la curent cu pregătirea, iar pentru unii piloți, precum cei de la  Transair în Senegal, aceasta înseamnă că zboară fără pasageri pentru a păstra permisele. Alții se bazează pe simulatoare. În restul lumii, recuperarea este lentă: Singapore Airlines, unde reactivarea durează „între câteva zile și o săptămână în funcție de tipul de aeronavă”, va oferi 12 destinații suplimentare din iunie și iulie. Dar, cu 32 de destinații împotriva a 135 în mod normal, grupul asiatic operează doar la 6% din capacitățile sale pre-Covid-19.În Japonia, o repornire „treptată” este și pentru JAL și ANA, care oferă 30% din zborurile sale în iunie, cu doar 15% în mai. Lufthansa intenționează să servească din nou 90% din destinațiile de scurtă durată și 70% de transport lung până în septembrie. Dar, în ciuda unei multiplicări a conexiunilor, oferta va fi atunci doar 40% din totalul normal.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
238 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger