AcasăSOCIALRaed Arafat reacționează în cazul de la Cluj: „Este inacceptabil. Existau alternative...

Raed Arafat reacționează în cazul de la Cluj: „Este inacceptabil. Existau alternative pentru dispecerul respectiv”

Raed Arafat reacționează în cazul de la Cluj: Este inacceptabil. Existau alternative pentru dispecerul respectiv (sursa foto: Facebook)

Deja cazul părinților din Cluj care, îngrjorați de starea fetiței lor, de un an și șase luni, au sunat la 112 în speranța că vor fi ajutați, dar în schimb au fost certați de o dispeceră a făcut înconjurul României.

În așteptarea concluziilor unei anchete disciplinare care a fost dispusă la Ambulanța Cluj după ce situația – datând din noiembrie anul trecut – a ajuns recent în presă, s-a aflat cum vede șeful Departamentului pentru Situații de Urgență (DSU) acest caz.

”Este inacceptabil. (…) Modul de a vorbi cu oameni care solicită ajutor nu poate să fie în acest hal (…). Chiar dacă tu, ca personal medical, consideri că nu e urgență reală, pentru părinții respectivi faptul că văd că copilul lor are sânge în urină sau (…) e cu sângerare este ceva care îi sperie”, a comentat Raed Arafat, marți seară, într-o intervenție la Digi24.

Șeful DSU: Putea să se rezolve problema ușor, vorbind frumos cu ei

Oficialul a explicat și cum ar fi putut fi rezolvată această situație, la ce soluții ar fi putut apela respectivul dispecer. ”Putea să se rezolve problema ușor, vorbind frumos cu ei, discutând, explicând. Și în final se poate trimite o mașină de consultații la domiciliu să vadă fetița sau să fie fetița transportată cu unul dintre părinți la o unitate de primiri urgențe pediatrică. Deci existau alternative pentru dispecerul respectiv. Modul în care a fost abordată problema din păcate nu este unul profesionist, pentru asta am solicitat și anchetă”, a precizat secretarul de stat din cadrul Ministerului Sănătății.

Mai mult, Raed Arafat nu a trecut cu vederea nici faptul că părinții fetiței s-au adresat civilizat operatoarei la 112, drept urmare aceasta din urmă nu ar fi avut motive să se supere, din această privință. ”Nimeni nu acceptă (un) astfel de mod de adresare către un apelant la 112, mai ales că oamenii vorbeau frumos, politicos, nu au jignit-o nu au urlat la ea, nu au făcut nimic greșit. Deci nu pot să spun că a reacționat pentru că cineva a agresat-o telefonic (…). Sunt părinți care au solicitat ajutor și trebuia să fie tratat ca atare cazul”, a mai precizat șeful DSU.

216 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger