AcasăSOCIALProiect PNL. Neplata amenzii de circulație te lasă fără permis

Proiect PNL. Neplata amenzii de circulație te lasă fără permis

După închisoarea contravențională, parlamentarii vor să-i lase și fără permise de conducere pe șoferi

Deputații liberali au depus un proiect de lege prin care vor să-i forțeze pe șoferi să-și plătească amenzile de circulație în termen de maximum 60 de zile. În caz contrar, șoferii vor rămâne, automat, fără permis, până la achitarea integrală a amenzii. Este pentru a doua oară când parlamentarii vor să strecoare o astfel de aberație legislativă, care constituie cel puțin un abuz.

Pe motiv că au vorbit ei cu niște polițiști și au aflat că românii nu-și plătesc amenzile de circulație, deputații PNL au emis un proiect de lege care prevede suspendarea permisului auto pentru aceștia. În primul rând, polițiștii nu au de unde să știe dacă cei sancționați contravențional și-au plătit sau nu amenda, atâta timp cât aceasta se achită la direcțiile fiscale, iar bazele de date ale celor două entități nu sunt interconectate.

În al doilea rând, este un abuz grosolan să suspenzi permisul de conducere al unui om care nu a avut bani să-și plătească amenda în termenul de 60 de zile impus prin modificarea legislativă. Pe de altă parte, parlamentarii liberali susțin că administrațiile fiscale nu au niciun instrument pentru a-i determina pe oameni să-și plătească amenzile, în condițiile în care se fac permanent executări silite.

”Dincolo de numeroasele accidente rutiere care se petrec în România, o altă problemă cu care ne confruntăm este aceea că avem un nivel scăzut de achitare a amenzilor rutiere. Astfel, potrivit unor discuții pe care le-am avut cu reprezentanți ai Poliției, mulți contravenienți nu achită amenzile pe care le-au dobândit, prin încălcarea legii în vigoare. Principala problemă este aceea ca unitățile administrativ teritoriale nu au instrumente pentru a încasa amenzile și a le transforma, deci, în venit la bugetul local. Încasarea acestora este posibilă doar după perioade lungi de timp sau niciodată, ceea ce înseamnă o diminuare a bugetului local”, susțin inițiatorii proiectului de lege pentru modificarea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice cu modificările și completările ulterioare.

Presupuneri aberante

Deputații liberali mai reclamă și faptul că nerealizarea indicatorului de încasare a amenzilor ar implica și o diminuare a cotelor ce sunt repartizate pentru echilibrarea bugetelor locale, fără ca unitățile administrativ teritoriale să aibă vreo vină. ”Prin urmare, în mod automat, se înregistrează o diminuare a bugetului total local respectiv. În plus, neplata amenzilor rutiere devine o problemă pentru bugetele locale, mai ales în condițiile în care Curtea de Conturi sancționează neîncasarea acestor amenzi, deși primăriile nu au nicio vină în aceste situații”, se arată în expunerea de motive a proiectului de act normativ. În fapt, presupunerea, pentru că nu este bazată pe niciun fel de date concrete, că românii nu-și plătesc amenzile de circulație poate fi valabilă în cazul tuturor sancțiunilor contravenționale. În ce privește amenzile de circulație, acestea se pot achita la jumătate din minim, într-un termen de 15 zile și marea majoritate a șoferilor se conformează.

Vor să-i disciplineze pe șoferi

Tot în fundamentarea proiectului de lege, deputații consideră că plata amenzilor reprezintă ”și o formă de disciplinare a șoferilor, absolut necesară pentru o țară precum România, care înregistrează cel mai mare număr de morți în accidente rutiere raportat la populație în UE: 85 de morți la un milion de locuitori”. Însă suspendarea permisului de conducere pentru neplata amenzii reprezintă o suprareglementare absolut abuzivă, atâta timp cât există deja mijloace de constrângere pentru contravenienții care nu și-ar achita obligațiile impuse de sancțiunea respectivă.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
1.345 afisari

6 COMENTARII

  1. DAR DACA SOFERILOR LE VINE CHEFUL SA-I ”DISCIPLINEZE” EI PE DEMENTII ASTIA CARE ACTIONEAZA LA ORDIN EXTERN, INTOCMAI CA ZELENSKI ?
    AM AUZIT CA CATU A FOST IN AMERICA .
    SE STIE DE CE ?
    A FOST LA INSTRUCTAJ LA LANGLEY ?

    • Este NECONSTITUTIONALA aceasta lege . p u n c t !
      – Ce are neplata cu accidentele ?
      – cuantumul depășește de 10 – 15 ori față decât este legal , adică 10 % din salariul minim .
      – pentru o singura contravenție tu aplici 3 sancțiunii indiferent cum sunt numite și redenumita , etc.
      DREPTUL la muncă este garantat de constitutie art 41 .
      De citit legea 30 / 94 + art.1 protocolul adițional din aceasta lege , care este garantata de art. 20 al constituție.
      Numai niște TALHARI CRIM8NALI poate sa facă asa ceva .
      Sunt foarte multe de discutat pe acest subiect .

  2. Politistii unguri stau linga masina a carui sofer l-au amendat,blocind-o ,pina soferul-stiu doar exemple de soferi romani-isi platesc amenda. In Ungaria nu exista ca soferii straini sa nu-si plateasca amenzile de circulatie pe loc! La noi in Romania strainii care sint amendati de poiitie nu-si platesc niciodata amenzile! Legea e proasta si strimba! si priveste doar soferii romani. Ia faceti ceva ca si soferii straini sa fie obligati sa plateasca amenzile de circulatie sau de alta natura a politiei romane! dnilor labarali!

  3. care politie ma ? aia care nu are tricolorul pe ea, pai aia nu este politia romanilor, sa se apuce de pus cartofi si varza sa se autogospodareasca ca noi nu avem nevoie de politia altora, in rest pnl subversivi si antinationali din 1930 neintrerupt

  4. Ridicarea dreotului de a fi parlamentar ca dau legi care au ruinat tara si au cedat tot la altii tip ghitenstein fost ambasador detinator al fondului proprietatea si pt care nu mai avem bani nici de amenzi!!!

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger