Constructorul francez de maşini Renault are probleme de natură juridică. Totul a pornit de la eventualele defecţiuni ale motorului TCe de 1,2 litri, de care s-au plâns mai mulţi şoferi.
Acțiunea în instanță ar fi inițiată în urma numeroaselor plângeri ale șoferilor care au fost victime ale defecțiunilor de fiabilitate ale motorului TCe de 1,2 litri, un bloc utilizat și de Dacia, Nissan și Mercedes.
Ce probleme are motorul TCe de 1,2 litri?
Unul dintre clienţii nemulţumiţi explică faptul că, în special, „și-a pierdut toată puterea pe autostradă într-o dimineață, trecând rapid de la 110 la 30 km/h”. Pentru Maître Christophe Lèguevaques, care a apărat deja victimele în mai multe cazuri destul de mediatizate (AZF, Levothyrox și clordecone în Indiile de Vest) asta înseamnă un nou „litigiu de masă”.
Aceste probleme de fiabilitate nu sunt cu adevărat noi, mai mulți clienți au solicitat deja sprijinul pentru reparații la Renault, dar și la diverși producători în cauză, dar fără succes, potrivit lui Christophe Lèguevaques.
Ce modele au fost echipate cu motorul respectiv?
Această unitate pe benzină, montată pe aproximativ 400.000 de vehicule din octombrie 2012 până în iunie 2016, echipează aproximativ 100.000 de mașini în Franța.
Maşini Renault cu motorul TCe de 1,2 litri:
- Clio 4
- Mégane 3
- Captur
- Kadjar
- Kangoo 2
Maşini Dacia cu motorul TCe de 1,2 litri:
- Duster
- Dokker
- Lodgy
Maşini Nissan cu motorul TCe de 1,2 litri:
- Juke
- Qashqai 2
Maşini Mercedes cu motorul TCe de 1,2 litri:
- Citan