AcasăSOCIALPrioritatea zero a Guvernului. 3 miliarde de lei pentru modernizarea căii ferate...

Prioritatea zero a Guvernului. 3 miliarde de lei pentru modernizarea căii ferate spre Ucraina

Proiectele pentru Ucraina au devenit de interes național

Urgența numărul unu a Guvernului României a devenit, peste noapte, modernizarea căii ferate de la frontiera cu Ucraina, pe unde trebuie să treacă mai multă motorină și mai mult armament. Proiectul va costa 3 miliarde de lei, fiind declarat lucrare de utilitate publică de interes național. Este vorba desprea calea ferată Dărmăneşti – Vicşani – Frontieră Ucraina, care, potrivit Ministerului Transporturilor, preia traficul feroviar internaţional de marfă şi de călători dinspre Ucraina.

Dintre marile proiecte de infrastructură din țara noastră, cel mai important și cel mai urgent a fost declarat calea ferată de la vama cu Ucraina. Proiectul „Reabilitarea liniei de cale ferată Dărmăneşti – Vicşani – Frontieră” face parte din Master Planul General de Transport al României (MPGT) şi este propus pentru finanţare în perioada 2021 – 2030, linia făcând parte din rețeaua TEN-T Core, potrivit Ministerului Transporturilor. Realizarea şi derularea acestui proiect revine Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.” SA şi face parte din strategia pe termen lung a acesteia, nicidecum pe termen scurt. Pe linia Dărmănești – Vicșani – Frontieră Ucraina sunt amplasate 4 puncte de secționare, din care 3 stații de cale ferată și o haltă de mișcare.

Autoritățile susțin că starea necorespunzătoare a infrastructurii și suprastructurii căii ferate și instituirea unor restricții de viteză pe mai multe distanțe de circulație, conduc în prezent la viteze tehnice foarte mici. Astfel, pe linia de cale ferată Dărmănesti – Vicșani Frontieră, trenurile internaționale de călători care circulă pe ruta București Nord – Vadu Siret au o viteză tehnică de 46,5 km/h și cele care circulă pe ruta Suceava – Vadu Siret, de 45,5 km/h. Totodată, trenurile de marfă internaționale care circulă pe distanța Dărmănești – Vicșani Frontieră pe linie cu ecartament normal au o viteză tehnică de 36,5 km/h, iar cele care circulă pe distanța Dornești – Vicșani- Frontieră pe linie cu ecartament larg, de 22,2 km/h. Trenurile directe de marfă care circulă pe distanța Dărmănești – Dornești  ajung la o viteză tehnică de 45,1 km/h.

Se mărește gabaritul

Obiectivele principale ale proiectului sunt îmbunătățirea parametrilor infrastructurii feroviare pentru creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km/h pentru trenurile de călători și, respectiv, la minim 100 km/h pentru trenurile de marfă și asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce privește: sarcina pe osie (maxim 25 t), gabarit de încărcare C și lungimea liniilor din stație. Totodată, lucrările de modernizare vor urmări conformitatea infrastructurii și suprastructurii de cale ferată cu parametrii tehnici ceruți de standardele și cadrul legislativ și de reglementare național și european în vigoare conform standard de proiectare până la 200km/h, diminuarea efectelor adverse asupra mediului și creșterea capacității de tranzit.

Lucrările durează trei ani

Valoarea totală a investițiilor de modernizare a căii ferate este de peste trei miliarde de lei, iar durata executării lucrărilor a fost estimată la 36 de luni. Finanțarea obiectivului de investiții se va realiza din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, din veniturile proprii ale Companiei Naționale de Căi Ferate ,,C.F.R.”- S.A., precum și alte surse legal constituite în limita sumelor prevăzute anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii, se precizează într-un proiect de hotărâre de guvern elaborat de Ministerul Transporturilor.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
8.418 afisari

31 COMENTARII

    • E INUTIL DE PUBLICAT CA ROMANII NU MAI POT DE ATATA BINE , SI VIATA IMBELSUGATA
      PRIORITATILE ALTORA SUNT MAI IMPORTANTE

    • Idiotii pamantului nu realizeaza ca aceasta cale ferata le poate servi la fel de bine rusilor pentru invadarea Romaniei…. Bai loazelor, razboiul din Ucraina dintre NATO si Rusia s-a incheiat, numai voi nu ati aflat! Daca ar fi fost unul de genul lui Stalin in locul lui Putin, intreaga Ucraina ar fi fost cucerita in doar trei zile, dar liderul actual de la Kremlin s-a purtat cu manusi, slabiciune care ii va fi fatala, caci va fi inlocuit cu altul mai dur, care va detrona SUA din pozitia de hegemon global. Voi chiar atat de orbi sunteti sa nu vedeti ca retragerea rusinoasa din Afganistan si ramanerea in picioare a regimului Al-Assad in Siria a demonstrat ca SUA sunt pe duca? Gata, Imperiul Euroatlantic Satanist e KAPUT!

      • Apropo , despre invazie . Cine-si mai aminteste : Unde s-a mai vazut o invazie unde invadatii sa manifesteze urcati pe tancurile invadatorilor si blocand tancurile facand manifestatii pe sosele ? Sa mai incerce si acum

  1. Bani aruncați pe apa Sâmbetei.Cine crede ca rusii vor avea vreo problema în a face varza aceasta cale ferata, se înseala amarnic. Și iar vor pierde prostii de români niște bani, care puteau fi folosiți în alta parte. Chiar nu înțelege nimeni? ca amerlocii se vor retrage pe aliniamentul din 1997, asa cum a cetut Putin? Se pare ca înțelegerea include ca mijloc razboiul, sa mai câștige ceva verzisori firmele de armament americane, chiar dacă vor murii niște amărâți de est europeni. Asa ca dragi securici de la butoane, vreți nu vreți, veți juca kazaciok, numai ca aveți un dram de minte și jucati-l în pace, nu sub „fluieratul” katiuselor rusești.

  2. La un moment dat ma enervasem initial cand cu razboiul dintre astia……dar ulterior am realizat ca nu e chiar asa de rau…..Slava…..hai bombardati-va unii pe altii….ca sa nu mai va mirosim hoiturile imputzite pe aici.Slavaaaa….Kabooooom…..hai noroc si la mai mare….pana crapa toti shobolanii lemmings.curaj gaina cotcodac…da-te la vulpoi ataca-l cu penele

  3. A ha ha, in caz de ceva, marele oras cosmopolit Darmanesti Mega-City va fi facut praf de catre rusnacii aia salbatici, aia nici macar nu vor trimite soldati pe acolo, ci numai cateva drone si rachetutze supersonice 🙂 Lucrati, bai sclavetilor lui maciukanezul maidanez, ca lucrati numai in zadar 🙂 Hai, ca numai acum mai puteti inca fura cate ceva, cand vine peste voi noua stapanire, gata cu furatul 🙂 Sa vezi ce o sa emigreze fortat astia ai dulapului si al maciukanezului in Afrika, sa invete sa fure numai banane din copaci pe acolo 🙂

  4. nație de trădători!!!!

    Politician trădător român dacă nu te obliga oculta sa faci cale ferată în folosul te durea capu p..i de românii tai că nu au cale ferată!!!

  5. Degeaba puneți filtre la comentariile cu blesteme, ele s-au scris, s-au spus, se vor împlini sa ii ia dreac pe toți și sa li se ducă tot neamul in fata lor dacă fac asta

  6. Noi crescatorii de porci din teleorman, am vrea sa crestem, alaturi de porcii nostrii si membrii PNL, sau memebrii clasei politice care ne conduc spre succesuri Johanniene inegalabile

  7. În toată istoria, căile ferate au fost primele promotoare ale contactelor între state, între imperii. Necazul este că starea generala a infrastructurii este de rahat din vina ambelor state, Romania și ukraina.

  8. Guvernul trebuie să reabiliteze întreaga infrastructura feroviară și să aibă în portofoliul MApN parcul de vagoane necesar transportului tehnicii grele, blindate de orice fel, vagoane platforma lățime 3.10 m, pe 4-6 osii, iar infrastructura să permită circulația cu viteza tehnica peste 100 km/h.

  9. Aceste gunoaie penale din guvernul Romaniei ,aceste slugi corupte care au vindut tara in interesul Diavolului criminal ,drogat si transgender amerlicann ,miliarde de oameni intreaga lume sustin Rusia si poporul patriot Rus ,Romania trebuie sa inteleaga ca putregaiul NATO si nazistii din Ucraina au pierdut razboiul iar Romania si Polonia vor plati pentru tot ce au gresit in acest razboi

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger