AcasăSOCIALPolițiștii, obligați de parlamentari să stea cu radarele la vedere

Polițiștii, obligați de parlamentari să stea cu radarele la vedere

Parlamentarii, de data aceasta cei de la UDMR, încearcă din nou să introducă în lege obligativitatea polițiștilor de a sta cu radarele la vedere, deși un proiect anterior, venit din zona liberală, a fost respins de Curtea Constituțională. Mai mult, actualul proiect de act normativ introduce și un cod de conduită pentru polițiștii rutieri, prin care aceștia să fie instruiți cum trebuie să se adreseze participanților la trafic care au încălcat regulile de circulație, în așa fel încât să nu-i enerveze.

Parlamentarii UDMR ori au intrat prematur în campanie electorală, ori vreunul dintre ei a fost amendat pentru viteză excesivă de către Poliția Rutieră. Altfel nu se explică de ce au inițiat un proiect care obligă polițiștii să stea cu radarele la vedere, în condițiile în care un proiect similar al liberalilor a fost respins de Curtea Constituțională. Potrivit unui proiect de lege depus la Senat, care modifică Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, autovehiculele poliţiei, staţionate sau în deplasare, cu care poliţiştii rutieri se află în misiune de supraveghere şi control, trebuie să utilizeze semnale de avertizare luminoase sau sonore.

Mai mult, folosirea dispozitivelor de măsurare a vitezei se va face doar de către poliţişti rutieri din autovehiculele poliţiei, inscripţionate, sau din afara acestora, la loc vizibil pentru participanţii la trafic. Și, pentru că aceste prevederi nu erau de ajuns, parlamentarii au plusat și au introdus în proiectul de lege că Poliţia Rutieră este obligată să avertizeze conducătorii de autovehicule în legătură cu prezenţa în trafic a dispozitivelor de măsurare a vitezei, prin mass-media sau panouri de avertizare. Totodată, conducătorii de autovehicule vor putea folosi mijloace proprii de detectare a dispozitivelor de măsurare a vitezei, susțin parlamentarii UDMR.

Reguli de conduită pentru polițiști

Proiectul de act normativ al parlamentarilor UDMR mai stabilește că, în vederea stabilirii unor relaţii civilizate, calme şi deschise, autoritatea competentă va stabili reguli de comportament specifice poliţistului rutier în relaţia cu participanţii la trafic şi le va supune Guvernului spre aprobare prin hotărâre.

”Se urmărește, astfel, normalizarea relaţiei dintre reprezentanţii autorităţii care aplică legea şi participanţii la trafic, în primul rând prin adoptarea unui cod de conduită special adresat poliţiştilor rutieri, Hotărârea Guvernului nr. 991/2005 pentru aprobarea Codului de etică şi deontologie al poliţistului având caracter mult prea general pentru a fi aplicabil atribuţiilor şi situaţiilor specifice din trafic. În al doilea rând, efectuarea de misiuni de informare a participanţilor la trafic vor deveni obligaţie a poliţiei rutiere. Odată cu aglomerarea traficului, îndeosebi în mediul urban, se simte nevoia stabilirii de reguli noi, dar şi de consolidarea unor relaţii civilizate între reprezentanţii poliţiei rutiere şi participanţii la trafic”, se arată în expunerea de motive a proiectului de lege.

”O inepție”, susțin sindicaliștii din MAI

Conducerea Sindicatului Polițiștilor Europol consideră că proiectul de lege este o inepție, mai ales în condițiile în care România este pe primul loc în Europa la numărul de decese din accidente de circulație. ”Proiectul legislativ nu face decât să încurajeze încălcarea prevederilor legale în privința respectării limitelor de viteză. În acest sens, Curtea Constituțională s-a mai pronunțat pe un proiect similar, în care a stabilit că este neconstituțional, pentru că împiedică structurile de aplicare a legii să verifice, prin diferite modalități, respectarea regimului legal de viteză. Este un proiect demagogic, populist, care, probabil, semnalează că UDMR a intrat în campania electorală. Detectoarele de radar sunt permise și acum, interzise fiind doar cele care blochează posibilitatea de măsurare a vitezei. Iar la regulile de conduită pentru polițiștii rutieri, nu știu ce s-ar putea crea. Eventual, polițistul să-și ceară scuze că a oprit și a deranjat participantul la trafic care a încălcat legea, să-i ureze o zi minunată, să-i mulțumească că există ca și contribuabil al statului. Și, probabil, să-l întrebe dacă este de acord să-l amendeze. O aberație, evident”, ne-a declarat Cosmin Andreica, președintele Sindicatului  Polițiștilor Europol.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
1.442 afisari

7 COMENTARII

  1. Au uitat sa separe constatarea contraventiei de sanctionarea contraventiei, adica cel care constata contraventia (gaborii) sa nu aba dreptul sa o sanctioneze. Sanctionarea sa fie dispusa de un judecator. Exact ca in Germania… Gaborii se afla in conflict de interese deoarece si constata si sanctioneaza…

  2. De 15 ani am statie CB deschisa pe canalul 22. Nu am luat nicio amenda in anii astia, statia si-a amortizat banii.

  3. Fix pix egal cu ZERO! Sa spuna cainii de militieni si cainii din SRI ce tehnologie criminala folosesc sa monitorizeze permanent oriunde si sa loveasca coercitiv cu unde microwaves subiectii umani! Experimente naziste pe oameni in sec 21! Ehe militienilor se va plati totul intr-o buna zi, SIC …. Va permiteti haituirea si schingiuirea oamenilor, sunteti puternici fara limite voi…

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger