AcasăSOCIALPlan ticălos al Guvernului: dispar căile ferate române!

Plan ticălos al Guvernului: dispar căile ferate române!

Se pregătește și închiderea CFR Călători

Cu fiecare zi care trece, condamnarea la dispariție a CFR Călători devine tot mai evidentă. Societatea Națională mai are doar doi ani până la scoaterea la licitație internațională a traseelor de cale ferată, licitație la care CFR Călători nu va putea participa din cauza absenței trenurilor noi. Deși au existat și există fonduri europene pentru achiziția de material rulant, nimeni din Guvern nu face nimic în acest sens.

În decembrie 2020, România ar fi trebuit să aibă deja 140 de trenuri cu 600 de vagoane, însă până la această oră nu s-a achiziționat nimic. Autoritatea pentru Reformă Feroviară, aflată în subordinea Ministerului Transporturilor, s-a blocat în licitații, blocând, astfel, și cumpărarea de trenuri noi. Mai mult, proiecte noi pe exercițiul financiar al UE 2021-2027 nu există încă, iar în Planul Național de Relansare și Reziliență, achizițiile de material rulant planificate de Guvern sunt cel mult simbolice. Toate acestea în contextul în care CFR Călători riscă să se închidă cu totul. ”Autoritatea de Reformă Feroviară nu a achiziționat niciun tren nou, își bate joc și de cetățenii României și de CFR Călători, însă nimeni din Guvern nu ia nicio măsură împotriva acestei instituții aflată în subordinea Ministerului Transporturilor. În 2023 o să scoată la licitațiile toate traseele de trenuri de călători, iar CFR Călători nici nu va putea intra la licitație. Deși am fi putut prelungi termenul până în 2029, ARF și Ministerul Transporturilor au făcut avizare la Uniunea Europeană și au spus că în decembrie 2023 vor organiza licitațiile. Dacă se merge în ritmul acesta și nu se achiziționează material rulant din fonduri europene, în 2023 ne vom trezi că nu vom mai avea niciun operator feroviar român, nici de stat, nici privat. Iar CFR Călători se va desființa. Culmea este că și în Planul Național de Relansare și Reziliență, Guvernul a trecut 50 de rame electrice pentru metrou și doar 39 de rame electrice pentru transportul feroviar de călători. Deci este clar că nu se vrea decât distrugerea CFR Călători”, ne-a declarat Rodrigo Maxim, președintele Federației Sindicatelor din Transporturile Feroviare din România (FSTFR).

Proteste împotriva înghețării salariilor

Ceferiștii au primit o grea lovitură după decizia Guvernului Cîțu de a îngheța salariile și sporurile și sunt deciși să protesteze și să meargă chiar până la încetarea activității. ”Legea statutului personalului din transportul feroviar trebuie să intre în vigoare la 7 martie și presupune și o majorare de salarii de 36%, care să se dea în două tranșe, în martie și în septembrie. Acum vine Guvernul și spune că îngheață salariile și sporurile. Aplicarea statutului presupune o creștere fără impact financiar pentru că a scăzut numărul de personal din CFR de la 13.000 la 11.700 și va mai scădea și din septembrie, când intră în vigoare posibilitatea ieșirii la pensie cu 5 ani mai devreme pentru cei care au 35 de ani vechime în sistem”, ne-a mai spus președintele FSTFR, Rodrigo Maxim.

Fără subvenții nu există transport feroviar de călători

Sindicaliștii din transportul feroviar mai arată că subvențiile pentru CFR nu vor putea fi sistate, făcând referire la amenințarea lui Cîțu că nu va mai plăti nimic societăților de stat fără planuri de restructurare. ”Nu poate domnul Cîțu să spună că nu va mai da compensație CFR Călători și că o va da doar la operatorii feroviar de transport privați, pentru că va fi de râsul Europei. În primul rând nu ar fi trebuit să acorde compensația deloc operatorilor privați, pentru că în momentul în care au apărut aceștia au spus că ei vin ca să se micșoreze subvenția Ministerului Transporturilor, pentru că ei sunt buni și noi suntem proști. Acum îi vedem numai pe secțiile de circulație cele mai bune, îi vedem cu aceeași compensație ca CFR Călători, îi vedem că vor trenuri noi, că vor de toate. Și atunci care este diferența? Directivele europene susțin acordarea acestei compensații, dar în Europa compensațiile se dau doar operatorilor naționali, pentru că se consideră că este un transport social, nu și celor privați, cum e face la noi”, ne-a mai precizat Rodrigo Maxim, președintele FSTFR.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
3.968 afisari

6 COMENTARII

  1. Ne de doare-n cur !
    Praful sa se aleaga de tot !
    Poporul asta e infirm si nu merita sa mai existe !!!!

  2. Toți care au venit la conducerea țări n-au avut nici o treaba cu transportul pe cfr au dorit distrugerea transportului pe cfr.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger