Ce se va întâmpla cu pensionarii care nu sunt la domiciliu în momentul în care vine poștașul cu plicul recomandat?
În care destinatarul nu este acasă, plicul merge la oficiul poștal, unde rămâne o perioadă de timp, după care, dacă nu este ridicat, pleacă înapoi spre Casa Teritorială de Pensii.
Poșta Română se ocupă de expedierea plicurilor
„Compania Națională Poșta Română se va ocupa de acest proces de expediție, dar nu doar de procesul de expediție, pentru că pe plic este și o confirmare de primire, aceste decizii se trimit personal, nu se expediază în cutia poștală, se înmânează personal, este un document confidențial.
Această confirmare de primire este tipărită direct pe plic, iar tot acest proiect de tipărire îl realizează Compania Națională Poșta Română.
Pentru a vă putea face o idee, este vorba despre câteva TIR-uri de astfel de plicuri, vorbim de aproape 5 milioane de plicuri.
În momentul în care avem acest act normativ aprobat și publicat în Monitorul Oficial, putem să începem să tipărim deciziile, să le trimitem către compania Poșta Română, și ulterior Poșta Română să meargă la pensionari și să le înmâneze personal”, a explicat Daniel Baciu la Digi24.
Când se întoarce plicul la Casa de Pensii?
Întrebat dacă există pensionari care ar putea să nu își primească decizia de recalculare, Daniel Baciu a răspuns că ”singurul risc este ca aceștia să nu se afle la domiciliu” în momentul în care poștașul vine cu plicul.
În acea situație, ”există o procedură clară prevăzută de Poșta Română, o perioadă plicul stă la Oficiul Poștal, are timp sa vină să îl ridice, ulterior se întoarce la Casa Teritorială de Pensii, de unde pensionarii își pot ridica plicul în care sunt informațiile privind recalcularea pensiei”.