AcasăSOCIALOlandezii, pact cu Ministerul Economiei pentru falimentarea Șantierului Naval Mangalia

Olandezii, pact cu Ministerul Economiei pentru falimentarea Șantierului Naval Mangalia

Ministrul Economiei, imun la strigătele de disperare a angajaților de la Șantierul Naval Damen

Ministerul Economiei acceptă, tacit, falimentarea Șantierului Naval Mangalia, unde este acționar cu 51%, alături de olandezii de la Damen. Deși s-au angajat să aducă pe profit societatea, olandezii o țin pe pierderi și, mai nou, recrutează angajații calificați din șantier pentru o altă firmă olandeză, din Galați. Sindicaliștii susțin că șantierul este căpușat de firme olandeze, iar Ministerul Economiei refuză să se implice.

Faptul că Florin Spătaru, actualul ministru al Economiei, este fost angajat al olandezilor de la Damen, poate fi o coincidență. Însă faptul că Ministerul Economiei, acționar majoritar al Șantierului Naval Damen Mangalia nu ia măsuri pentru a opri falimentarea societății, al cărei management a fost cedat olandezilor, schimbă, total, perspectiva. De șapte zile, angajații șantierului protestează față de salariile de mizerie și cer intervenția ministrului Florin Spătaru pentru a stopa falimentarea societății.

”Unul dintre motivele nemulțumirilor și îngrijorărilor salariaților au legatură cu intenția Directoratului Damen de restructurare a forței de muncă și a posturilor. Chiar dacă imediat după protestul din luna decembrie 2022 ni s-a comunicat că s-a amânat luarea unei decizii în acest sens, salariații sunt conștienți că în orice moment se poate reveni asupra acelei decizii și asta le amplifică starea de incertitudine privind siguranța locurilor de muncă și a perspectivelor acestei societăți. Riscul de faliment este major având în vedere rezultatele financiare negative ale societății și solicitarea deschiderii procedurii de insolvență în instanță de către creditorul apelant PE Group Climate & Design, procesul aflându-se pe rol la Curtea de Apel Constanța”, se arată într-o adresă trimisă de Sindicatul Liber Navalistul ministrului Economiei, Florin Spătaru.

Compania statului, lăsată fără angajați

Potrivit sindicaliștilor, conducerea operativă a SC Damen Shipyards Mangalia SA (DSMa) aplică o politică de personal distructivă pentru societate, realizând recrutarea de personal din cadrul angajaților proprii ai societății DSMa, cărora le propun să accepte încetarea raporturilor de muncă cu acordul părților și angajarea la Damen Workforce România SRL, o altă societate la care statul român nu deține acțiuni, acționar unic fiind Șantierul Naval Damen Galați SA (deține 100% din pachetul de acțiuni), iar beneficiar este DAMEN OTC HOLDING B.V. Anunțul a fost afișat pe monitoarele TV din incinta șantierului DSMa, mulți dintre angajați fiind chemați la interviuri și ademeniți cu salarii avantajoase. ”Salariaților li s-a spus că vor lucra tot la șantierul din Mangalia, dar vor fi angajați ai Damen Workforce România SRL. Societatea Damen Workforce România SRL, cu sediul în Galați, exista mai demult, dar avea un număr foarte mic de salariați. Dar, de anul trecut, numărul angajaților și cifra de afaceri au început să crească”, ne-a declarat Laurențiu Gobeajă, președintele Sindicatului Liber Navalistul.

Firme căpușă

Acțiunile SC Damen Shipyards Mangalia SA au fost cumpărate de olandezi în 2018, de la coreeni, care lăsaseră societatea într-o stare jalnică. În contractul de asociere cu statul român, care deține 51% din acțiuni, olandezii, cărora li s-a predat managementul, și-au asumat mai multe angajamente, care, însă, nu s-au materializat. Unul dintre acestea era să facă profit până în 2024, dar acum susțin că abia din 2027 vor avea profit. Sindicaliștii spun însă că măsurile pe care le iau, de disponibilizare și externalizare a activităților și lipsa de comenzi, duc spre faliment garantat, nicidecum spre o redresare a situației economice.

”Noi avem pierderi peste pierderi, dar aceste pierderi sunt suportate, 51%, de statul român. Este clar că se urmărește falimentarea, iar Ministerul Economiei nu ia nicio măsură. Damen are firme căpușă, beneficiari olandezi cu sediul la Galați, care execută lucrări în șantierul nostru și nimeni nu știe care sunt prețurile de transfer. Istoria se repetă, pentru că așa ne-a dus în faliment și investitorul corean”, ne-a mai precizat președintele Sindicatului Liber Navalistul, Laurențiu Gobeajă.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
11.744 afisari

21 COMENTARII

  1. De ce nu dispare odata GUWERNERUL de kakat?Terminati cu cocalarii astia faceti ANTICIPATE.Ne trebuie un partid NATIONALIST….sa-i spunem partidul MARESALULUI ANTONESCU…

    • Asta e mafie satanista khazaro-nazista nu e capitalism…se combate cu tzepusele lui DRACULA infipte in fund

    • Capitalism, proprietate privata, economie de piata, democratie !
      Daca deschidem o carte de economie vom vedea ca intre proprietatea privata(asupra mijloacelor de productie) si piata nu este nici o legatura de cauzalitate, dar gibonii fusesera ”incurajati” la greu sa nu fracventeze orele de economie politica din liceu.
      ACUM, GIBONII, SE MIRA UNDE AU AJUNS SI NU STIU CE SA FACA.
      IAR EUROPA LIBERA SI VOCEA AMERICII NU LE MAI SPUNE, SEARA DE SEARA, CUM SA-SI TAIE CRACA DE SUB PICIOARE, SPRE BINELE LOR, DESIGUR !!!
      Succesuri !!!

      • Singura salvare pentru ROMÂNIA ȘI ROMANI ESTE DOAR ATÂT :” Luați-va tara înapoi prin alegeri adevărate și nu măsluite altfel ajungem de unde am plecat.!!!”
        Trădătorii de liberali ne-au adus in aceasta situație catastrofala , unde romanii după o viața activa ies la pensie cu salariu minim!!
        Mai oameni buni , decidenții ăștia sunt zdraveni la minte?
        Sunt doar niște jeguri cocoțați cu simple cartoane de partid.!!
        Niște analfabeți și cam atât.!!!!
        Odată s-odată vor da toți cu subsemnatul pentru ca altfel vom trai intr-o realitate Paralela.!!!!

    • Acum. Pînă mai ieri puțea de trădtori pizidei. Și mereu pute de trădători hudemerei. Dar măcar pe ăștia-i înțelegem, au alte interese.

  2. Ce facem oameni buni ?In toata țara e haos,peste tot pierdem si tăcem ca proștii. Guvernul doarme,presedintele si mai mult. Se zbat oamenii ăștia să reziste și nu-i ajută nimeni. Am avut flotă comerciala de renume facuta in Romania si acum suntem slugi la olandezi. RUSINE !

  3. Nu se va schimba nimic prin alegeri „libere” ptr ca sistemul a cu marionete conduse de mafiotii Icsarescu,Stolojinschi,Petrov,MirceaCosea.Arestati-i pe astia confiscati-le tot si luati totul de la zero.Ei sunt MAFIA care distruge totul masluiesc alegeri,justitie politica,servicii secrete,totul a inceput cu jigodiile DIE-GRU din1989 si FSN-clica mafiota

  4. Salvarea pentru santierul naval Mangalia ar fi trecerea la consttructia navelor de tip LNG. Santierele din Korea nu mai fac fata comenzilor, ca urmare clientii care doresc sa construiasca nave de acest tip au inceput de cativa ani, sa le comande in santierele navale din China. Acolo chiar si santire navale fara experienta in constructia de astfel de nave, au reusit sa primeasca comenzi.
    Pentru ca un santier naval sa poata construi nave de tip LNG in tehnologia membrana (cea mai utilizata acum, tehnologia MOSS nu asigura folosirea eficienta a volumului disponibil pe nava), este necesar sa „cumpere” tehnologia si materialele de la firma franceza GAZTRANSPORT-TECHNIGAZ (GTT).
    GTT livreaza proiectul pentru tancurile de cargo (LNG), materialele (tabla inox sau INVAR gofrata), izolatia termica pentru tancurile de cargo, utilajele de sudura, pregateste forta de munca specializata in sudura membranei, toate contra unui pret care reprezinta un procent din capacitatea de transport a navei. Asa procedeaza si koreenii si chinezii, si au de munca, spre deosebire de santierele din Europa, care in marea lor majoritate au doar comenzi militare.
    Mai ramane problema motoarelor principale, care probabil vor trebui aduse tot din Asia, pentru ca in Europa nu stiu daca se mai produc motoare navale in tehnologie XDF atat de mari (70 000 HP) [doar se proiecteaza, productia realizanduse in Asia (HHI), sub licenta].
    Acum, in conditiile in care nu ai comenzi in santier (nici macar militare), ceea ce face Damenul la Mangalia angajand oamenii la Damen Workforce Romania (DWR), reprezinta singura sansa pentru forta de munca de a castiga o paine. Angajarea la DWR asigura salarii prin mobilitatea fortei de munca.
    Altfel stai acasa sperand ca o sa vinzi colace, umbrelute si porumb fiert, celor cativa turisti care vin vara la Mangalia.

  5. PS. Firmele subcontractoare (cu actionariat olandez sau romanesc), cu sediul in Galati, care executa lucrari in santirele navale din Mangalia, nu sunt „capuse”. Ele executa lucrari si-n santierele din Galati, Tulcea si Braila, pe baza de oferte concurentiale (la vopsitorie, electrica, pregatire suprafete, unde sunt mai multe firme concurente).
    Lucru cu subcontractorii, practicat in mai multe domenii, asigura folosirea mai eficienta a fortei de munca, incarcarea ei cu lucrari in procent cat mai apropiat de 100%.
    DE ex. cand firmele de vopsitorie nu au de lucru la Galati, pot presta lucrari la Mangalia, Tulcea sau Braila, asigurand continuitatea contractelor de munca pentru angajati, stabilitatea firmelor.

  6. Nerespectare contract cu consecinte de dauna in avutul statului, plus concurenta neloiala. Ce fac institutiile statului abilitate sa protejeze impotriva unor astfel de lucruri?

  7. CERETI PREA MULT DE LA NISTE POPANDAI PUSI POLITIC IN CA AL SANTIERULUI NAVAL MANGALIA .
    CAND AI 51 % SI FAC CE VOR OLANDEZII ,ASTA INSEAMNA CA PARTEA ROMANEASCA ESTE REPREZENTATA DE TRADATORI SI IDIOTI .
    MINISTERUL ECONOMIEI ESTE BURDUSIT DE: PILE ,RELATII,FUFE ,LEPRE ,INCOMPETENTI ,IRESPONSABILI ,TOTUL E O CLOACA ,O MOCIRLA .

  8. S au demascat toți ce înseamnă capitalismul occidental , jaf și distrugere , asasini economici pt sa alimenteze ei ONG care conduc apoi și politicile sanitare educație toate stricate ca mințile lor!!Sataniști.

  9. Ceea ce uita ziaristul in articol este că statul deținea 49% iar Damen 51% . Înțelegerea a fost că Damen să cedeze 2% statului în schimbul libertății de a conduce ei șantierul.
    Personal am fost șocat să văd în ce stare era șantierul acum 1 an … când am fost pe acolo în interes de servici, dar am inteles de la angajații Damen că ei vedeau un progres…. față de cum era înaintea preluării Damen. Pe de altă parte, nu știu să existe o firma olandeza care sa prefere să falimenteze ceva ce dețin, să piardă ei bani mai pe scurt…. Ori renunță la afacere prin vânzare, ori scot profit.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger