AcasăSOCIALOccidentul își depozitează gunoaiele în România și apoi ne amendează pentru poluare

Occidentul își depozitează gunoaiele în România și apoi ne amendează pentru poluare

Ipocrizia UE: ne trimite deșeuri și apoi ne sancționează

Amenzile zilnice pe care le primim de la UE pentru incapacitatea de a gestiona problema deșeurilor contrastează puternic cu miile de tone de gunoaie pe care Occidentul le trimite în țara noastră. Guvernul susține că unele state UE nu mai dețin capacitate de stocare a deșeurilor și preferă să le aducă în România, unde prețurile sunt de 10 ori mai mici. Printre țările care trimit cele mai multe gunoaie la noi se numără Germania, Franța, Elveția, Danemarca și Austria. 

Polițiștii români de la Frontieră opresc aproape zilnic transporturi cu deșeuri provenite din statele dezvoltate care au ca destinație România, și asta în condițiile în care controalele se fac prin sondaj. Cele mai mari cantități de deșeuri au fost identificate la nivelul frontierei cu Ungaria și la nivelul frontierei cu Bulgaria, acestea reprezentând 95,6% din cantitatea totală confiscată.

În principal, deșeurile au provenit din Regatul Unit al Marii Britanii și al Irlandei de Nord, Austria, Belgia, Bulgaria, Cehia, Danemarca, Elveția, Franţa, Italia, Germania, Grecia, Macedonia, Polonia, Olanda, Serbia, Slovacia, Suedia, Turcia, Ungaria și Ucraina. Potrivit Strategiei naţionale pentru managementul integrat al frontierei de stat a României 2023-2027, adoptată de Guvern, unele state membre UE nu mai dețin capacități viabile de stocare a deșeurilor, optând între a le procesa la nivel intern la costuri foarte mari sau a le depozita/transfera în România și în alte țări mai slab dezvoltate, la costuri semnificativ mai reduse. În România, prețul de depozitare la 1 tonă de deșeuri este sub 50 euro, în timp ce, în majoritatea statelor membre UE și în Marea Britanie, prețul de depozitare este de aproximativ 500 euro/tonă. Totodată, costurile mari de mediu impuse de unele state sau cele ocazionate de operațiunile de reciclare/recuperare, unde nivelul de salarizare crește mult nivelul cheltuielilor, determină, în anumite cazuri, o profitabilitate mai mare în urma comercializării legale sau ilegale a deșeurilor mixte/nesortate.

Salariile mici scad prețurile

Guvernul arată că deșeurile sunt transferate în state cu norme de mediu mai permisive sau în care forța de muncă este mai slab remunerată. Având în vedere că o serie de state din Sud-Estul Europei au semnalat amenințarea în creștere generată de traficul de deșeuri, subiectul a fost inclus în discuții privind prioritățile strategice în combaterea criminalității organizate, susține Executivul.

În context, s-a constatat că entitățile infracționale exploatează inegalitățile regionale, lacunele legislative (legislația muncii, de mediu), precum și limitările autorităților de aplicare a legii. Astfel, activitățile ilegale din acest domeniu îmbracă forma unor scheme variate de eludare a normelor și controalelor vamale.

”Traficul ilegal cu deșeuri reprezintă o activitate profitabilă pentru mediul infracțional, fiind într-o dezvoltare continuă, preconizându-se unele intenții din partea forurilor europene de adoptare a unor norme suplimentare, în vederea înăspririi sancțiunilor pentru infracțiunile de mediu. Astfel, pe măsură ce statele europene își actualizează și consolidează legislația, prin adoptarea de norme suplimentare pentru restricționarea importurilor de deșeuri, se preconizează faptul că antrepriza criminală se va adapta prin redirecționarea transporturilor de deșeuri spre țări UE mai puțin dezvoltate, cu capacități limitate de gestionare a deșeurilor, precum și spre state UE mai dezvoltate, care însă nu dețin locuri viabile de depozitare a deșeurilor. Infracționalitatea în materie de deșeuri se poate prefigura într-un fenomen, având în vedere că există unele diferențe/asimetrii între state în domeniul gestionării deșeurilor în materie de legislație, politică, cultură, cunoaștere și conștientizare”, se precizează în Strategie.

Deșeuri sub acoperire

Deși o serie de state aflate în curs de dezvoltare se bazează pe importul de materiale second-hand și deșeuri electronice, pentru a le reutiliza în obținerea de resurse și materii prime, reglementările internaționale și naționale nu au stabilite cerințe specifice clare pentru a distinge între cele două categorii, respectiv între materialele second-hand și deșeurile propriu-zise, în pofida reglementărilor stricte care interzic sau restricționează importul de deșeuri periculoase sau de altă natură, mai semnalează Guvernul. Acest aspect va crea în permanență dificultăți în diferențierea transporturilor legale de deșeuri de cele ilegale și va îngreuna aplicarea legislației în materia combaterii importurilor ilegale de deșeuri.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
8.550 afisari

29 COMENTARII

  1. nimic mai fals:
    ZILNIC bucurestenii produc 1’000 de tone de gunoi
    si cam tot atat de NOx.e auto.

    -adica 1’000’000 de kile,
    nici lumea nu mai pare mare
    daca
    gandim la fel
    traim la fel

    (traiesti,iubesti si te muncesti in sectorul 4 bucuresti,
    reclama gratis @ b@alutza)

  2. Inca o dovada ca tara e condusa de gunoaie unde strainii fac ce vor, mai pe inteles, ce nu pot face in tarile lor fac in Romania cu aceste lichele. Cine-i aduce la noi? Politicul care si-a facut ONGuri si SRLuri de hotii prin rude si alte cumetrii!

  3. Nesimtitii care sunt toată ziua cu ecologia în gura ,care ne dau lecții zic ca e ieftin la noi sa aducă gunoiul? De ce nu reciclează animalele asa cum scot pe gura regulile? Noi le dam creierele și ei gunoaiele.

  4. Ptr. ca au gasit aici in Romania,satul fara caini. Credeti ca gunoaiele vin de capul lor asa ca sa ne faca noua in necaz,sac sac ? Sunt aduse in mod ordonat conform intelegerilor si contractelor acceptate de spagarii din Romania. Iar ” statul ” mafiot esuat,adica spagarii se uita tamp in alta parte,si-si incaseaza ” dreptul „.

  5. In orice tara civilizata gunoiul ar fi o bagatie daca ar fi reciclat corect!
    Acest procedeu costa deci multi au spus pas pentru nu câștigă suficient! Un domn inventator a construit o instalație la Brașov care din gunoaie se producea curent electric dar alte”gunoaie” nereciclabile (cu CNP) au hotărât să nu omologheze invenția!Deci despre ce vorbim! Soluții sunt ,dar nu se vrea deocamdată! Daca s ar vrea acești procesator de gunoi nu ar mai trebui sa ceară sume fabuloase permanent în creștere ci ar trebui că ei sa plătească că aceste deșeuri să ajungă la ei!
    Deocamdată lumea e cu fundul in jos și sunt șanse minime că poziția fundului sa se schimbe!

    • Nu si daca primesti deseuri radioactive sau biologice de pe urma bolnavilor cu boli contagioase.
      Atunci le ingropi cat ar tine pamantul. Apoi facute pachete sigilate si trimise in spatiu e vast. Dupa o calatorie de 2 ani buuum 💥… sa ecologizam si spatiul.

  6. Aceasta problema va devenii o catastrofa dupa primirea in spatiul S… Romana toata va fi o groapa de gunoi, dupa ce se ridica controlul la frontiera.

  7. Așa se întâmplă când pui paznici lupi, la stână.
    Nu plătește nimeni pentru proasta (dez)organizare a Min.Transporturilor.
    Grindeanuveste o ,,floricică”. Au căpușat acest minister cu pupile, afini, cumnați, amante, purtătoare de Vuiton și alte asemenea specimene sordide cu liceul și facultatea făcute cel mult la fără frecvență. Culmea tot ei se dau mielușei.
    Dacă nu există răspundere ministerială asta se întâmplă și cu atât mai mult în justiție…
    Avem un stat metastazat.🙈👺

    • nu are nici o legatura transportul cu ceea ce se arunca in colonia numita Romanica. din partea stapanilor ….. asa ca …. taci si rabda sau vrei sa ceri ROMBREXIT?

  8. La AMANET AUTO nu exista in timpul contractului o crestere a comisionul. La Amanet Auto se plateste doar comisionul stabilit prin contract indiferent de cresterea Robor sau a altor indicatori ascunsi in contractele de credit.
    Noi practicam comisioane decente iar in 10 minute pleci cu banii.
    Ai nevoie doar de actele masinii si buletinul.
    Informatii la telefon 0724998826
    http://www.amanetcar.ro
    #amanet auto
    #automobile
    #masini
    #amanetauto

  9. Iar slugile din echipa cistigatoare, tradatorii de tara care se vind pe doi euro ce pazesc la granita?

  10. Pai le returnezi cum au fost returnate deseuri electrice in Austria si alte tari.
    E o mafie a gunoaielor care primeste bani pt. Ar trebui lasati pana la destinatie apoi arestați toti.

  11. In Colonie putem spune doar atat: Slava SRI si Slava MAI! Bravos Intelighentilor, mai rar ca voi asa ceva! Romania arata in halul in care este fix din cauza SRI si MAI! Din 89 pana azi securistii au jefuit si vandut la drumu mare tara si acolitii lor din Justitie, acoperitii sadea!

    Profesionist, pas cu pas!

  12. Trebuie facut un drum denumit drumul tepi. Odata astfel de specimen descoperiti, tremisi pe drumul fara de intoarcere in care sa duca cu tot cu camion.

  13. Florile urarile crucile si felicitarile le imparte stranepotelul meu, manca-l-ar contili sa-l mance ca tare nu-i plac gunoaiele.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger