AcasăSOCIALMultinaționalele își maximizează profitul. Românii, umiliți și batjocoriți

Multinaționalele își maximizează profitul. Românii, umiliți și batjocoriți

Viitorul sună dezastruos. Optimizarea profiturilor sub masca progresului

Scandalul caselor de marcat de la Auchan este doar o picătură care a umplut paharul. În fapt, maximizarea profiturilor multinaționalelor din România se petrece de foarte mult timp. De exemplu, fosta bancă românească BCR, acum a austriecilor, și-a desființat aproape toate sediile din țară, aruncând în șomaj, nu zeci, ci mii de angajați. Nici bancomate nu mai au, iar cele care au scăpat, sunt mai tot timpul defecte. Culmea este că, cel puțin bugetarii, prin înțelegeri ale guvernelor cu stăpânii austrieci, au cam toți salariile prin BCR-ul vienez.

Digitalizarea simplifică lucrurile și reduce timpul pierdut, ni se tot repetă obsedant. Poate, dar peste vreo sută de ani, cel puțin în România. Faza de la Auchan, cu dispariția casierilor, nu este chiar o noutate absolută, decât prin absența alternativei. Toate hypermarketurile străine din România au implementat autoscanarea și autoplata produselor, alocând doar un mic procent din numărul caselor de marcat pentru aceste operațiuni. Iar oamenii folosesc aceste case nu pentru că ar pierde mai puțin timp, ci pentru acolo nu este coadă, pentru că mai toți fug de ele. Ca timp, nici cel mai obișnuit client al acestor case nu va reuși să scaneze, să plătească, să ia bonul și să iasă când se ridică bariera mai repede decât o casieră. Iar la autoscanare este imposibil ca doi din trei clienți să nu blocheze casa, tastând greșit ceva. La Ikea, progresul este și mai avansat.

Acolo poți să-ți scoți singur factura, dacă ai cumpărat pe firmă. Suedezii din România însă au pus și capcane, că trebuie să tastezi ora din partea de jos a ecranului, că, dacă ai tastat-o pe aia de sus, te-ai blocat și trebuie să te milogești de unul dintre puținii angajați să vină să te depaneze. Dar unde sunt rapiditatea și progresul? Practic, multinaționalele nu au făcut decât să reducă niște costuri cu salariile angajaților și impozitele aferente la statul român, punându-i pe clienți să muncească, să-și bată capul, să se enerveze și să piardă mult timp. Iar gluma aceea în care se spune că, în curând, clienții vor fi puși să aranjeze marfa pe rafturi și să descarce camioanele străinilor nu este departe de adevăr. Mai întâi în țările dezvoltate, urmează să apară comerțul exclusiv de la distanță. Îți alegi online produsele, le plătești, cu cardul, bineînțeles, și le primești acasă. Ca să nu se mai consume curent și bani cu angajații.

Operatorii call-center, primii disponibilizați în masă

Pe vremuri, adică cu vreo cinci ani în urmă, dacă sunai la vreo companie, indiferent care, aveai toate șansele să vorbești cu un operator. Acum, însă, operatorii call-center au dispărut aproape cu desăvârșire. Vorbim doar cu roboții și pierdem ore întregi să încercăm să contactăm o ființă umană, căreia să-i explici problema, care, de obicei, nu se regăsește în meniul robotului. Pe Andreea de la Vodafone cred că o știe toată lumea. Evident, un robot. Dar nu cred să fi primit cineva mai multe înjurături de la români decât vocea de la Vodafone. Dacă ai o problemă cu telefonia mobilă nu ai nicio șansă să dai de cineva pe acolo. Mai rău de atât, Vodafone a înghițit și UPC, iar cei care au defecțiuni la cablul TV rămân cu ele, pentru că nu sunt angajați care să meargă la intervenții, cel puțin nu suficienți, deși nu am certitudinea că ar exista, cu adevărat. Consecința? Un val uriaș de plecări spre Digi, care, deocamdată, nu s-a robotizat. Întorcându-ne la dispariția angajaților de la call-centere și de la intervenții, ajungem din nou la aceeași maximizare a profiturilor, prin batjocorirea și umilirea românilor.

ANPC-ul nu e pentru noi

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a mimat, un timp, că se răfuiește cu multinaționalele. Doar pentru necunoscători. Au amendat însă, prin țară, magazine mici, ale românilor, că au găsit într-un colțișor niște rugină, care, vezi Doamne, punea în pericol sănătatea consumatorilor. Dar dacă faci o plângere la ANPC, pe lucruri grave și serioase, nimic nu se rezolvă. Când vei spune unui operator economic că vei merge la ANPC și acela își va schimba atitudinea sfidătoare, rezolvându-ți problema, abia atunci vom putea spune că ANPC are autoritate. Până atunci, comercianții se tăvălesc pe jos de râs când aud de ANPC. Și au și motive.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
3.819 afisari

60 COMENTARII

    • ce sa-si asume? Batjocorirea? Pai si de unde sa cumpere sa fie respectat? Comentariul tau este un truism complet neintemeiat. Ai cap ca sa nu-ti ploua in gat

      • Da. Sa cumpere de unde sunt casieri. Truism inseamna adevar evident deci nu poate fi decat intemeiat. Degeaba ai cap daca nu gandesti si trebuie sa ti se traduca orice fraza simpla.

    • Cine ii pune sa cumpere de la Auchan o fac pe pielea lor.
      Nu i mai plangeti.
      De ce nu se duc in piete, la macelari, producatori si fermieri?

  1. E ciudat să avem parte de un curs de marxism reșapat. În „Capitalul” lui Marx, se relatează despre introducerea mașinilor de cusut în Anglia, care distrugeau tradițională îndeletnicire a croitoreselor…

    Așa că, la fel, introducerea caselor cu auto-citire ar „distruge” locurile de munca ale săracelor casiere…

    Bazaconii pentru impresionat inculții și sfertodocții. Progresul înseamnă și asta.

    • Nu este vorba doar despre asta. Este de vorba despre client care este pus sa munceasca pentru auchan si noi nu vrem asta. Cerere si oferta – imi facturezi produsele ti le cumpar, ma pui pe mine sa mi le facturez la revedere nu maic umpar de la tine! E atat de simplu.

      • Absolut corect. Solutie simpla asta este un simpleton la care fractura logica da pe dinafara in comentarii de trepanat

    • Asta numești tu progres gustere ,?progres a fost trecerea de la lampa la bec ,de la cal la motor,dar ce este aici este japca este o îndobitocire, exact ca în pandemie ,ei vor să te pună sa faci tu munca caseritelor ,sa,și rotunjească veniturile pe spinarea românilor părăsiți de stat ,care trebuia sa,I apere de hoția globalist,o satanista, dar tu ți,ai vândut fărâmă de demnitate națională, pt o amânată de trotineta

  2. scopul lu Satan:
    -batjocorirea Omului
    creatia Domnului!

    (vita e victima colaterala:
    -doar daca vita a dat cu cornu sau cu copita
    o dam pa mana hahamului,
    sa-i faca de petrecanie)

  3. Toate lanturile de supermagazine au introdus case de marcat automate. Asa ca nu prea mai ai de unde alege. Doar sa-ti faci cumparaturile la piata si in magazinele din proximityatea pietelor. Asta ar merge oarecum pentru produsele alimentare de baza, dar pentru produsele nealimentare, mai greu, deoarece noi nu mai avem industrie. Cam tot ce e produs procesat, de la pasta de dinti, detergent, pana la obiecte sanitare, cuie (de cand cu razboiul din Ucraina e criza de cuie), sarma etc, totul e produs in afara. Asa ca micul comerciant cumpara si el de la un engrosist corporatist si vinde cu preturi mai mari fata de marile magazine ce comercializeaza produse nealimentare. In plus, nu toti cei vand cartofi in piata sunt si producatori de cartofi. Nu mai vorbesc de faptul ca multi se stramba cand iti alegi marfa. Cu alte cuvinte, multinationalele pot face ce doresc, iar clientul ramane doar cu datul din gura, daca vrea sa se enerveze, sau ignora situatia cat poate.
    Ca exemplu: Ni se spune ca ete criza de grau, piata fiind invadata de cereale ucrainiene, asa ca multinationalele au ridicat pretul painii si al fainii pana la cer. Aceiasi paine o iau cu 5,5 lei in Kaufland si cu 4.5-5 lei intr-un magazin din piata sau la autoservirea de la coltul blocului. NU toata lumea are timp sa mearga in piata, din cauza programului de lucru. Se merge masiv in weekend, iar comerciantii profita si ei, ridicand pretul fata de cel din timpul saptamanii.

  4. Jigodie vaccinista ,nu te potolesti? Masinile de cusut nu a murit nimeni ,de la asazisele vaccinuri pe care le-ati sustinut toata clica de idioti,prosti si vanduti de doi bani mor copii si oameni in floarea varstei.Dormi bine noaptea,jigodie?Judecata lui Dumnezeu te va urmari pe tine si cei care iti seamana pana in iad.Nenorocitule!

  5. Doar Mutu ne poate salva cat inca este presedinte. Bine si Mugur ca asta din 90 si pana acum lucreaza pentru straini.

  6. Fura si la preturi,au marit pretul ambalajelor din plastic si pet ca vor asigura si posibilitatea sa reciclezi contra cost dar niciunul nu a facut asa ceva ca scasa in ue.sigur cand vor incepe si ei procesul vor mari iar pretul ca nimeni din autoritati nu i deranjeaza.Nu i mai satura pamantul!!

  7. CEO-urile sunt cele mai mari scursuri umane existente, ar ffote-o si pe ma-sa pentru profit, d-aia au externalizat catre chnezoi toata productia, ca aia muncesc pe orez.

  8. Cand s-or trezi chinezii si or vrea sa munceasca pe cretini ca tine ambalati in valiza sa te duci unde oi vedea cu ochii.Jignesti un popor care munceste si cladeste viitoarea cea mai mare putere a lumii.De unde sa priceapa un manelist mancator de mici ca tine.

  9. Ca bonus ca ne scanam singuri produsele vom primi dreptul de a descarca TIR-urile de marfa.

  10. Nu e vorba de casieri aici Bai VITA PROASTA, CI DE UN IMPOZIT PE AUTOMATIZARE.

    SI DE O LEGE CARE TREBUIE DATA CIT MAI CURIND CA TOATE MAGAZINELE SA AIBA CAPABILITATEA DE A FUNCTIONA IN OFFLINE MODE SI NUMAI CU CASH ATUNCI CIND CADE CURENTUL MAI POOOOOLA PROASTA.

    CE FAC VITELE ASTEA CIND NU E CURENT, TRAG OBLOANELE AM VAZUT ASTA IN AMERICA DE MULTE ORI.

    CITE ZILE SINT PINA LE SPARGEM CU RANGA, SI LUAM TOT FARA SA PLATIM.

    CAM TREI ZILE.

    TOATA POOOLIMEA SI PROSTIMEA SE PRICEPE LA TECHNOLOGIE, TOATE MAIMUTELE AU APP PE TELEFON, DAR PUTINI STIU CA ACESTE SISTEME ULTRACOMPLEXE SINT EXTREM DE FRAGILE SI SINTEM LA UN PAS DE ANARHIE CIND VA CADEA CURENTUL PE O PERIOADA MAI MARE, ASA CAM CA IN VREMEA LUI NEA NICU CIND SE FACEA ECONOMIE

    BAI TFLISTII POOOLIII SINTETI SI MULTI SI PROSTI…MINCAMIA-TI POOOLA VIRTUALA V-O VIND CA NFT….LMAO

  11. Frate multi idioti mai exista si in tarisoara asta!
    Bai papagalilor, dar cand va duceati la supermarket si din 20 de case erau deschise 3 si stateati la coada, iar un casier era prost sau nu ii mergea scanarea, cum era?
    De unde naiba sa mai gaseasca si astia slalariati cand toti vor sa fie ca fratii Tate.
    Evident ca e un disconfort pentru client dar alte versiuni tehnologice (scanare produa la raft, etc) vor rezolva neajunsurile.
    Cand va luati bilete de tren de la bancomat nu ati irlat ca sunt aia de la CFR dati afara.

  12. Asta se întâmplă din cauza trădătorilor de țară care au condus și conduc Romania.Vasile Dincu nerușinatul .fost ministru al apărării, platit cu bani grei de popor ,adeptul implementării globalismului în România tocmai a declarat că ce se întâmpla la Aushan este vorba despre un progres tehnologic pe care românii nu-l înțeleg nefiind educați și nu o acțiune pregătitoare pentru desființarea banilor cash in tara noastra.Huo ,mai Dincule ,că te-am platit sa ne aperi interesele tarii nu sa ne nenorocesti

  13. Mai oameni buni, eu personal prefer sa merg la bacanie chiar daca este mai scump.
    Daca am boicota toti 1-2 saptamani aceste supermarketuri, sa piarda un pic si sa vada impactul social al magariei lor, poate ar reveni, dar romanul este las si prost, inghite si suporta prea multe!

  14. Maximizare evidentă, a nu se uita că și publicitatea, de orice tip, precum și sponsorizările sunt făcute pe spatele clienților pentru că acestea se regăsesc în prețul produsului din raft, percep taxă și pentru ambalajele produselor vrac, o mizerie.

  15. Batjocura si umilinta era pe vremea lui Ceausescu cand vedei o coada si te puneai la rand indiferent de ce se vindea si cand iti venea randul, nu mai avea. Voi traduceti articole din presa rusa, cu realitatea de acolo.

  16. Vitele nu simt umilinta si batjocura !!!
    Ele iubesc aceste forme de axctiune ale stapinilor impotriva lor !!!

  17. Indiferent de modul inept în care unii înțeleg să interpreteze lucrurile astea, realitatea e una singură: nici unul din rahații gen Auchan, Megaimage, Kaufland etc. nu fac decât ceea ce li se permite să facă. Chiar dacă a fi heterosexual și alb a devenit o crimă, încă trăim într-o perioadă în care cererea creează oferta, iar soluția nu e la trădătorii din clasa politică, ci la consumatori. Boicotul generalizat e singura și cea mai bună soluție. Atâta vreme cât publicul nu reacționează, rezultatele vor fi întotdeauna zero.
    Nu uitați că „ei” împachetează porcăria asta cu casele de marcat în „e mai comod pentru voi”, ceea ce e profund fals. Miile de oameni dați afară reprezintă tot atâtea minusuri la taxe și plusuri la ajutoarele sociale, ceea ce ne afectează PE TOȚI.
    Nu mai gândiți „și ce dacă l-a dat afară pe ăla, important e că nu m-a dat pe mine”. Dacă publicul nu scapă de nenorocitul ăsta de individualism și egoism, „ei” vor face tot ce vor, pe pielea și pe banii oamenilor, asta trebuie să înțelegeți. Gândiți-vă că fiecare om dat afară înseamnă un ajutor social în plus, bref mai mulți bani din impozitele tuturor redirecționați spre acesta.
    Înțelegeți că suntem O SOCIETATE, nu o turmă de oi cretine mânate individual spre abator.
    Boicotați în masă supermarket-urile, nu e greu, doar va trebui să vă obișnuiți cu ceva mai puțin confort. Din păcate, confortul a devenit moneda de schimb pentru care ne cedăm benevol libertatea, inițiativa și, în cele din urmă, capacitățile cognitive.
    Luați, fiecare, hotărârea să nu mai cumpărați nimic din supermarket-uri – veți fi uimiți de rezultate, dacă numărul celor care fac asta e semnificativ.

  18. Cand au fost dati afara liftierii, de ce nu ati vociferat? Aia de apasau pe buton si te intrebau la ce etaj?

      • in primul rand nu „vocifereaza” nimeni. ce face auchan este o insulta si eu personal nu accept asa ceva DEEEECI : NU MAI CUMPAR !
        pentru ca lifturile s-au automatizat si nu iti trebuie cunostinte sa invarti de manivela ca sa stabilesti etajul, viteza de deplasare si punctul de oprire al liftului.
        comparatia este insa incorecta.
        una este sa apesi pe UN subliniez UN buton si alta e sa scoti din cos zeci de produse sa le scanezi cu atentie sa nu dublezi, sa le pui la loc in cos, sa le platesti fara sa iti dea rest daca nu ai card si toate astea in timp ce alti clienti iti sufla in ceafa eventual te mai si apostrofeaza cu un hai mai repede sau chiar niste ti gani care iti distrag atentia exact la momentul oportun ca sa iti fure din bani sau deja produsele scanate.

        Daca ma puneai sa apas 10 000 de butoane intr-o anumita secventa ca sa ma deplasez cu liftul fii sigur ca o luam pe scari sau daca erau prea multe etaje PA! nu mai urcam.

        exista un motiv pentru care IDIOCRACY este primul documentar care a debutat ca un flm de fictiune!

  19. Ultima intrebare pt. filorusii batuti in cap: In mica afacere pe care o detin, am voia sa cumpar un utilaj automatizat care sa duca spre dezvoltare si progres, sau veniti voi cu c.v.-ul pt. a da toata ziua la ansamblul biela-manivela pe salariul minim pe economie?

    • Da poti, dar la vanzare iti asumi riscul sa dai faliment sau daca e un produs vital sa fii furat si/sau ucis daca opui rezistenta respectiv esti exagerat de antipatic ori pur si simplu ghinionist si dai peste tampiti!

  20. O ba da…! 😁
    Angajatele
    ELECTRICA
    au cele mai bogate frigidere cu polonezi si castraveti 🥒 din tara de ziua femeii.

  21. ? Oşianii trea sa se gandeasca ce face o mamaie ce cumpara un chil de castraveti de la ei si nu vede si n-are card.. nu tre un personal specializat ca la air port de ajutare

  22. Uite la Cauflan au mix si ce bine cand vrei sa joci dai la pacanele can nu muti la casa.
    Nemți.

  23. Cel mai ciudat mi se pare faptul ca nu avem un retailer mare roman de la care sa cumparam si noi.Totii retailerii sunt straini.Culeg banii de pe piata romaneasca si ii duc in Germania,Franta,Belgia,etc.Acum vor culege si mai multi odata cu eliminarea locurilor de munca.Totusi cred ca oamenii de afaceri romani nu sunt lasati sa dezvolte afaceri in retail si sa faca concurenta strainilor.Ar fi de mare folos sa avem macar un retailer mare roman in comertul cu alimente asa cum avem in bricolaj Dedeman.

  24. Pop-ule ,aia pe care ii plangi dta au fost aratati poporului cretin si intretinut de la buget sa beleasca ochii la televizor drept cei mai mari hoti si corupti.Sunteti enervanti de-a dreptul cei care va plangeti ca niste babe ca Romania nu mai are romani.Aveti Romania pe care o meritati,prefacutilor!In 2024 or sa va pacaleasca din nou,dobitocilor!

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger