AcasăSOCIALMilioane de şoferi români vor rămâne fără maşini! Legea devine foarte dură

Milioane de şoferi români vor rămâne fără maşini! Legea devine foarte dură

Uniunea Europeană înăspreşte legile privind circulaţia pe drumurile publice. Sunt afectaţi inclusiv şoferii români. Apare o nouă lege, una foarte dură.

Aceasta vizează mașinile mai vechi de 15 ani.

Maşinile, interzis la reparaţii

Potrivit noilor reguli, mașinile care au trecut pragul celor 15 ani de vechime vor primi interzis la reparații. Măsura s-ar putea aplica autoturismelor cu probleme tehnice, care au peste 15 ani de funcţionare. Iniţiativa vizează reducerea poluării şi ar putea intra în vigoare din 2035.

Astfel, autovehiculele cu defecțiuni majore la motor, frâne sau direcție vor intra în această categorie și nu vor mai putea beneficia de reparații, fiind condamnate la retragerea pentru casare.

Programul „Fit for 55”, obligatoriu în România?

Măsura europeană ar putea însemna cheltuieli de mii de euro pentru şoferi. Această măsură ar urma să devină obligatorie în toată România. Programul „Fit for 55”, își propune să elimine emisiile directe din transporturi până în 2050.

Noua lege privind interzicerea reparațiilor pentru mașinile mai vechi de 15 ani este încă în faza de discuții, iar miniștrii UE sunt chemați să ajungă la un consens.

La nivel European, ţara cu cele mai vechi maşini este Grecia, cu o vârstă medie a unui autoturism de 17 ani. Cele mai multe autoturisme noi se găsesc pe şoselele din Luxemburg, acolo unde proprietarii schimbă vehiculele la cel mult 7 ani.

Intră şi „Euro 7”

Vești proaste şi pentru cei care se mai agățau de speranța că vor putea circula cu autoturisme sub Euro 7.

Ministerul Transporturilor a transpus o Directivă europeană într-un proiect de lege, care introduce, practic, o taxă de poluare în tariful rovinietei, astfel că cei fără mașini electrice sau cel puțin Euro 7 vor plăti tarife duble.

Mai mult, din 2026 se va introduce un sistem de control video în toată țara, astfel că nimeni nu va mai scăpa de amenzi, care se vor dubla și ele.

author avatar
Andrei Ștefan
2.494 afisari

14 COMENTARII

  1. Pe când se va aplica măsura excluderii de la „ reparații” a cetățenilor de peste 65 de ani, fiind considerați reziduali ?. Această măsura are mari „avantaje”. 1. Se reduc mult cheltuielile cu sănătatea. 2. scade necesarul de consum alimente, încălzirea, transport, cu efecte directe asupra protejării mediului. 3. Se reduc cheltuielile cu pensiile.4. Fiind ființe vii, așa cum sunt animalele de companie, animalele domestice folosit pentru producția de alimente, deci poluatoare, atât prin respirație, emanând CO2, dar si materii organice generatoare de CH4 și alți poluanți, eliminarea lor contribuie la atingerea obiectivelor European Green Deal. Mai sunt și alte avantaje, trebuie aplicată măsura urgent.
    Etapa a II, aplicarea soluției finale, inventată de Hitler, în etape, mai întâi bolnavii psihici, apoi persoanele cu handicap, urmați de bătrânii asistați sociali, apoi pensionarii.

  2. Cata poluare produce construirea unei masini noi, spune cineva? Cat gunoi inseamna masinile vechi si cat spatiu ocupa masinile vechi si nefolosite? Spune cineva? Masura asta este doar pentru imbogatirea firmelor auto, nu pentru salvarea planetei!

  3. Dar a celor care gândesc cu curu, când li se spune stop în a mai emite tâmpenii cu valoare de lege??

  4. Ganditi-va ca in ”parlamenmtul” european comisar pe transporturi e Corina cretu (aia de-i trimitea poze cu ea goala cetateanului de culoare Powel) iar la probleme e Ioana Petrescu ( ingramadita aia fiica de securist care a fost ministru economiei in guvernul Ponta (Pinocchio().
    De ce nu le intrebam nimic?

  5. Comisar pentru transporturi este Adina Valea .
    Ioana Petrescu a fost ministrul finanțelor . Asta, asa, pentru acuratete.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger