Uniunea Europeană înăspreşte legile privind circulaţia pe drumurile publice. Sunt afectaţi inclusiv şoferii români. Apare o nouă lege, una foarte dură.
Aceasta vizează mașinile mai vechi de 15 ani.
Maşinile, interzis la reparaţii
Potrivit noilor reguli, mașinile care au trecut pragul celor 15 ani de vechime vor primi interzis la reparații. Măsura s-ar putea aplica autoturismelor cu probleme tehnice, care au peste 15 ani de funcţionare. Iniţiativa vizează reducerea poluării şi ar putea intra în vigoare din 2035.
Astfel, autovehiculele cu defecțiuni majore la motor, frâne sau direcție vor intra în această categorie și nu vor mai putea beneficia de reparații, fiind condamnate la retragerea pentru casare.
Programul „Fit for 55”, obligatoriu în România?
Măsura europeană ar putea însemna cheltuieli de mii de euro pentru şoferi. Această măsură ar urma să devină obligatorie în toată România. Programul „Fit for 55”, își propune să elimine emisiile directe din transporturi până în 2050.
Noua lege privind interzicerea reparațiilor pentru mașinile mai vechi de 15 ani este încă în faza de discuții, iar miniștrii UE sunt chemați să ajungă la un consens.
La nivel European, ţara cu cele mai vechi maşini este Grecia, cu o vârstă medie a unui autoturism de 17 ani. Cele mai multe autoturisme noi se găsesc pe şoselele din Luxemburg, acolo unde proprietarii schimbă vehiculele la cel mult 7 ani.
Intră şi „Euro 7”
Vești proaste şi pentru cei care se mai agățau de speranța că vor putea circula cu autoturisme sub Euro 7.
Ministerul Transporturilor a transpus o Directivă europeană într-un proiect de lege, care introduce, practic, o taxă de poluare în tariful rovinietei, astfel că cei fără mașini electrice sau cel puțin Euro 7 vor plăti tarife duble.
Mai mult, din 2026 se va introduce un sistem de control video în toată țara, astfel că nimeni nu va mai scăpa de amenzi, care se vor dubla și ele.