AcasăSOCIALMesaj ferm către Ministerul Educației. Consiliul Elevilor: „Să clarifice situația privind implicarea...

Mesaj ferm către Ministerul Educației. Consiliul Elevilor: „Să clarifice situația privind implicarea profesorilor în procesul de testare rapidă”

Mesaj ferm către Ministerul Educației. Consiliul Elevilor: „Să clarifice situația privind implicarea profesorilor în procesul de testare rapidă”Mesaj ferm către Ministerul Educației. Consiliul Elevilor: „Să clarifice situația privind implicarea profesorilor în procesul de testare rapidă” (sursa foto: facebook)

Reprezentanții elevilor cer Ministerului educației să lămurească situația privind implicarea profesorilor în procesul de testare rapidă împotriva COVID-19.

După ce recent ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a făcut o demonstrație, într-un material video, căutând să explice cum se utilizează un test antigen pe bază de salivă, din direcția Consiliului Național al Elevilor (CNE) a fost transmis un mesaj menit să ajungă atât în atenția oficialului guvernamental, cât și a celorlalți reprezentanți ai acestei instituții. Totul, cu referire la testarea elevilor, un subiect îndelung discutat în ultima vreme.

„În ultimele zile, ministrul educației a declarat în repetate rânduri faptul că mizează pe înțelegerea și pe bunăvoința cadrelor didactice, care se vor implica în asamblarea testelor non-invazive ale elevilor și care vor participa la administrarea acestora în spațiul școlar. Adiacent, sindicatele din educație au anunțat că nu sunt de acord cu niciun fel de implicare din partea personalului din învățământ pentru această procedură, fără a indica o variantă adiacentă realizabilă.

Consiliul Național al Elevilor condamnă astfel de atitudini din partea celor care ar trebui să reprezinte un model de stabilitate și siguranță într-un context social ca acesta și îndeamnă la responsabilitate din partea tuturor actorilor implicați în sistemul de educație”, se subliniază marți, 30 noiembrie, într-un comunicat al acestui for.

Vor clarificări

Totodată, reprezentanții CNE mai pun accent pe câteva aspecte, inclusiv pe faptul că testarea periodică în școli ar fi fost cerută atât de părinți, cât și de profesori.

„Arătăm că, după ce toți reprezentanții societății civile (elevi, părinți, profesori) au solicitat testare periodică în școli și după ce, într-un final, acest lucru poate fi realizabil, întregul demers este blocat de proceduri și dezinteres. Pe de o parte, Ministerul Educației nu își asumă testarea în școală pentru a nu atribui profesorilor o sarcină în plus și, pe de cealaltă parte, sindicatele din educație refuză vehement să susțină necesitatea implicării personalului din învățământ în procedura de testare. În tot acest timp, din ce în ce mai multe școli decid distribuirea testelor rapide către elevi și administrarea lor acasă, fără a avea garanția că acest lucru se va întâmpla cu adevărat.

De aceea, solicităm Ministerului Educației să clarifice situația privind implicarea profesorilor în procesul de testare rapidă, indicând foarte clar ce atribuții au cadrele didactice în acest proces. Considerăm că, la acest moment, nu există nicio altă variantă alternativă pentru testarea elevilor, având în vedere lipsa acută a resursei umane din sistem”, se mai transmite în comunicat.

Silviu Morcan: Dacă vom continua așa, nu va fi testare în școli multă vreme de acum încolo

Și liderul Consiliului Național al Elevilor vine cu un mesaj prin care cere lămuriri de la decidenți, subliniind faptul că deja aceste teste s-au lăsat așteptate foarte mult.

„Cum rămâne cu testarea? Ministerul <<are încredere>> în profesori, iar profesorii refuză să se implice. Dacă vom continua așa, nu va fi testare în școli multă vreme de acum încolo.

Nu este posibil ca, după ce testele au fost promise și așteptate nepermis de mult, să blocăm întregul demers de lipsă de asumare, comoditate sau dezinteres! Solicităm clarificarea situației cu celeritate, precum și responsabilitate din partea tuturor actorilor din educație!”, declară , Silviu Morcan, președintele Consiliului Național al Elevilor.

89 afisari

1 COMENTARIU

  1. Nici nu trebuie „testare” în școli.
    ÎN ȘCOLI TREBUIE SĂ SE ÎNVEȚE CARTE, ATÂT!!!

    NU NE AJUNGE CÎȚI TÂMPIȚI A SCOS PÎNĂ ACUM ÎNVĂȚĂMÂNTUL?? NU NE AJUNGE UN CUȚU? O ȚURCANĂ?
    NU ESTE SUFICIENT PROCENTUL DE 50% „ABSOLVENȚI” ANALFABEȚI FUNCȚIONAL?

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger