AcasăSOCIALMaşina electrică aproape că a devenit un COŞMAR pentru şoferi! De ce...

Maşina electrică aproape că a devenit un COŞMAR pentru şoferi! De ce nu mai rentează să ai una

Vom avea si 20.000 de statii de incarcare

Mașina electrică, indiferent de marca despre care vorbim, a devenit mai scumpă în exploatare, din cauza crizei energetice. Staţiile de încărcare ce puteau fi accesate gratis de către şoferi sunt pe cale de dispariţie.

Prorietarii de autoturisme electrice care nu au posibilitatea să-și încarce mașina acasă ori s-au trezit că factura la curent este prea mare merg la stațiile publice, unde prețul unui kilowatt se încadrează între 1,5 și 2,5 lei.

Şoferii evită se la mai încarce acasă

Şoferii de maşini electrice care doresc să se încadreze în plafonul pentru o factură mai ieftină la curent nu prea mai pot să le încarce acasă. De aceea, mulți aleg să încarce maşinile la stațiile publice.

Şi în Europa, mai mulţi comercianţi au renunțat la acest serviciu gratuit oferit clienţilor. Şi asta, pentru că vin să încarce maşinile şi reprezentanţii companiilor de transport.

O dată, trebuie să încarc mașina acasă peste noapte, este cel mai simplu și eficient lucru și cel mai ieftin. Poate să rămână ieftin dacă sunt atent la furnizorul de electricitate, dacă am grijă pentru cine optez.

Ultimul lucru: este firesc ca stațiile publice să fie pe bani, pentru că în spate este o afacere care trebuie să genereze profit și are foarte multe costuri. Mașina electrică nu este pentru oricine. Dacă nu pot să o încarc peste noapte de acasă sau la birou, poate e mai bine să mă gândesc la altă soluție”, şi-a dat cu părerea un proprietar de maşină electrică.

O mașină complet electrică are un consum mediu de 25 de kw la suta de km. La o estimare de 1.000 km lunar, proprietarul are nevoie de 200 de kw.

author avatar
Andrei Ștefan
1.396 afisari

37 COMENTARII

  1. Fiica mea, care-i specialista in motoare, doctorat in Franta, firma multinationala, mi- a spus cand i-am zis ca vreau sa schimb masina si sa iau una fele, fele, mi-a spus ” mai asteapta, nu- i momentul”. La nedumerirea mea a zis: „bateriile astea, nimeni nu stie ce efort va trebui facut ca sa fie neutralizate, basca faptul ca din cauza penuriei de tot felul masinile sant ansamblate cu piese rebutate din diferite motive si existente prin depozite”. Acum colac peste pupaza se adauga si costul curentului. Ne vom intoarce la cal si caruta, daca ne va lasa coanaegreta, ca animalul, de, nu stie ca polueaza si polueaza.

    • Dacia spring are un consum de 15 kwh la 100 de km. Autonomia este de 165 de km . Bateria are 27 kwh. Eu o incarc de la iuluminatul de pe scara. Vecinii imi platesc factura ptr ea.

      • Daca ai masina, ceea ce nu prea cred la cat de bou esti, afla ca EURO 6 de pe toate masinile este o parte din doctoratul ”tiristei” cum o cataloghezi tu in prostia crasa care te caracterizeaza. Daca n-ai aflat inca, afla ca mai sant si romani destepti, nu retardati(daca stii ce-nseamna cuvantul) ca tine.

    • @Autor:Andrei Ștefan
      AICI SE IMPUN CATEVA PRECIZARI
      VAD CA AU APARUT EXPERTZII IN MOTOARE SI HOTZII
      RANDAMENTUL MOTORULUI OTTO SI DIESEL ESTE UNDEVA LA 30-40-50% ADICA FRACTIA DIN ENERGIA CONSUMATA TRANSFORMATA IN LUCRU MECANIC(MISCARE).
      MOTORUL ELECTRIC ARE UN RANDAMENT APROAPE DE IDEAL 100% NU CONSUMA CAND STA PE LOC IAR IN MISCARE TRANSFORMA APROAPE TOATA ENERGIA IN LUCRU MECANIC.
      EU IL STIU PE UNUL DE LA MULTINATIONALA CARE-SI INCARCA MASINA LA SERVICIU IN PIPERA IRIDE BUSINESS PARK PENTRU CONFORMITATE.
      DIN CE AM STUDIAT…SPRING DE EXEMPLU…26KW…305 KM….SUB 9KW/100 KM…SAU Wuling Hongguang Mini EV…9.2 KW…120 KM….8 KW/100 KM REZULTA CA LA O MASINA ELECTRICA CU PATRU LOCURI S-A AJUNS LA O EFICIENTA ENERGETICA DE 2KW/CALATOR/SUTA DE KILOMETRI….VEDETI CA „MASINA ROMANEASCA” E 21.800 EURO IAR „CHINEZARIA” COSTA IN 2020 US$4,162
      DIN CE AM CALCULAT RANDAMENTUL UNEI TROTINETE ELECTRICE ESTE DE MAI PUTIN DE 1 KW/100 KILOMETRI PER CALATOR(LOGICA NEGATA 🤣😅🥳).IN PRINCIPIU 2 POKEMONI DE 50 KG FIECARE POT CONSUMA 1KW IN 100 KM PARCURSI IN CONDITZII IDEALE ADICA 500 WATTI PER OM PER 100 KM SAU 5 WATTI PER OM PER KILOMETRU.
      AUTOTALPA PLACUTA ASR PE STANGUL ESP PE DREPTUL ABS PE AMBELE SI AIRBAG IN NAS CRUISE CONTROL PE BURTA SI TEMPOMAT PE SPATE
      O STIRE DESPRE CAM CAT MAI VALOREAZA EURO NU O MASINA
      Autoturismul are un motor de 1.6 litri, cutie manuală 5 viteze, iar preţurile sunt negociabile în fiecare oraş, între 33.000 şi 43.000 euro, la curs oficial al rublei, potrivit analistului Sorin Ioniță de la Expert Forum. Modelul precedent, realizat în 2015, costa circa 8.000 euro și beneficia de dotările unei mașini vestice.
      https: //ziare. com/rusia/ma-ina-lada-rusia-lansare-lipsa-airbaguri-dotari-sanctiuni-razboi-ucraina-1762872
      INCA O STIRE
      Austria | Încărcarea unei mașini electrice este acum mai scumpă decât consumul motoarelor cu benzină Călin Duma Carp 24/09/2022
      https ://r3media .ro/austria-incarcarea-unei-masini-electrice-este-acum-mai-scumpa-decat-consumul-motoarelor-cu-benzina/
      SINTEZA SI CONCLUZIE
      ARE YOU BEING PLAYED?
      OF COURSE MY HORSE.

      • Dacia spring e un ca cat pansat. Nici consumul nu e clar. Se vorbeste despre 15 kwh la suta de km. Incarcarea costa , locuri de incarcare putine. Stai la etj 10 si unde incarci timp de 5 ore mizeria?

        • @Jack 2022-09-25 9:29 9:29:45
          Wuling Hongguang Mini EV The Mini EV can seat four people Battery 9.2, 13.8, or 26 kWh Lithium-ion battery.
          The Mini EV is equipped with a 9.2 kWh battery capable of a NEDC range of 120 km (75 mi).
          9.2 KILOWATTI IMPARTIT LA 120 KM(1.2 SUTE KILOMETRI) EGAL SAU EQUAL = 7.66666666 PANA TE PLICTISESTI….6666667… ADICA 7 PERIOADA 6 KILOWATTI
          7.66 KILOWATTI IMPARTIT DIVIDED / 4 EGAL EQUAL = 1.916666666666667…TOT PERIOADA 6…ADICA 1.9167 KILOWATTI PER PERSOANA TRANSPORTATA PER SAU IN 100 KM…ADICA SUB 2 KILOWATTI CONSUM DE PERSOANA(4 PERSOANE IN MASINA SI DEPLASARE IN CONDITII IDEALE-OPTIME(VEZI CA SI AICI E O NUANTA….IDEAL NU EXISTA…OPTIM…TINDE LA IDEAL))
          Învăţaţi, învăţaţi, învăţaţi! ar fi spus Lenin, văzând carnetul de note al lui Stalin.
          https: //en .wikipedia. org/wiki/Wuling_Hongguang_Mini_EV
          MAI PUNETI MANA PE CARTE.NU STRICA.SI EU MI-AM STRICAT OCHII DESTUL…

  2. Daca este frig si se porneste incalzirea consumul sare de 25kw.
    Vara ar fi o solutie un scuter electric, mai periculos decat in masina cu o stea de protectie ,cum are Spring.
    Asa se crede, dar am vazut un Spring lovit din lateral, facut praf, nu stiu daca soferul a scapat, insa la lovitura din lateral capul se face terci la protectia cu o stea.
    Pe scuter electric este si mai rau decat in masina, daca ne referim la protectia in caz de accident, iar daca este ger brr.
    Cu toate ca are consumul de 20 de ori mai mic, dezavantajele sunt clare fata de o masina electrica daca ne gandim la intemperii.
    Ramane transportul in comun, singura varianta iarna, cu virusi facuti in laborator la greu, sau a trecut pandemia ciudata inlocuita de razboi?

  3. Le plânge careva de milă? Eu nu.
    Le plăcea milogilor când încărcau, „moka”, acumulatorii. Vorba vine, că încărcau pe banii noștri, doar.

  4. Indiferent ce autovehicul ai, daca te deplasezi cu el, trebuie sa ai costuri. Nu este normal si logic sa cumperi un autoturism electric si ceilalti sa plateasca confortul tau. Exista si solutia economica de a instala panouri fotovoltaice Hibrid sau OffGrid si problema este rezolvata 85%.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger