Guvernul a decis să interzică orice arbore aflat în apropierea căilor ferate, invocând perturbarea traficului feroviar din cauza căderilor de copaci. Astfel, proprietarii de păduri și ocoalele silvice vor fi obligați să taie orice arbore aflat la o distanță mai mică de trei metri de calea ferată, ceea ce va însemna un adevărat masacru, având în vedere că marea majoritate a liniilor ferate sunt amplasate lângă păduri.
Executivul a emis un proiect de ordonanță de urgență în care sunt prevăzute operațiuni masive de defrișare a pădurilor aflate în apropierea căilor ferate. Obligația de a tăia copacii aparține proprietarilor de păduri și ocoalelor silvice, în caz contrar aceștia fiind nevoiți să suporte cheltuielile doborârii arborilor făcute de către compania feroviară. Guvernul motivează emiterea actului normativ prin faptul că activitatea de circulație feroviară se confruntă cu perturbări ale traficului din cauza căderilor de arbori aflați în zona de siguranță a infrastructurii feroviare publice generate de frecvența crescută a fenomenelor meteorologice extreme.
”Prevederile actuale generează proceduri greoaie care nu permit realizarea cu operativitate de către administratorul infrastructurii feroviare a intervențiilor preventive sau corective în cazul căderilor de arbori aflați în zona de siguranță a infrastructurii feroviare publice. Totodată, în prezent, siguranța circulației feroviare este afectată de faptul că aceste căderi ale arborilor pe calea ferată afectează linia de contact pentru alimentarea cu energie electrică pentru tracțiune, celelalte elemente ale infrastructurii feroviare, dar și materialul rulant, ceea ce generează pagube materiale, întârzieri ale trenurilor, dar și situații cu nivel ridicat de risc, afectând astfel siguranța și interesul publicului călător”, se arată în fundamentarea proiectului de ordonanță de urgență.
Plantarea, interzisă
Printre modificările aduse de noul act normative se numără și interdicția de a planta arbori în zona de siguranță a infrastructurii feroviare. Totodată, înălțimea maximă permisă a oricărui arbore existent în zona de siguranță a infrastructurii feroviare va fi egală cu distanța dintre baza arborelui și cea mai apropiată șină de cale ferată minus trei metri, iar distanța maximă permisă, măsurată în plan orizontal, între extremitatea oricărui element de vegetație aflată în zona de siguranță a infrastructurii feroviare și cea mai apropiată șină de cale ferată va fi de trei metri. Ocolurile silvice care asigură administrarea pentru fondul forestier proprietate publică a statului și proprietarii terenurilor incluse în fondul forestier național au obligația să prevină atingerea înălțimilor maxime permise a arborilor aflați în zona de siguranță a infrastructurii feroviare, prin întreprinderea cu celeritate a măsurilor necesare de toaletare sau, după caz, de doborâre și îndepărtare din zona de siguranță a infrastructurii feroviare a arborilor în cauză, cu suportarea tuturor cheltuielilor aferente.
Interdicție pe 10 metri
Potrivit proiectului de act normativ, în zonele unde se înregistrează frecvent căderi de arbori peste elemente ale infrastructurii feroviare se poate decide interzicerea oricărui tip de vegetație, cu excepția arbuștilor, la mai puțin de 10 metri de prima șină de cale ferată. Nerespectarea prevederilor ordonanței atrage răspunderea civilă și/sau penală, după caz, a ocolului silvic care asigură administrarea pentru fondul forestier proprietate publică a statului sau a proprietarului terenului forestier în cauză, pentru orice consecință asupra infrastructurii feroviare, asupra materialului rulant și/sau asupra beneficiarilor transportului feroviar.
A apărut Național – Italia, ziarul românilor din Italia. Se găsește la chioșcurile de ziare, în aeroporturi și în magazinele românești.
Accesați www.nationalro.it sau https://www.facebook.com/nationalitalia și veți fi la curent cu toate informațiile de ultimă oră despre comunitatea românească din Italia.