AcasăSOCIALMâncarea de tip "snack", mai consumată de unii români decât produsele de...

Mâncarea de tip „snack”, mai consumată de unii români decât produsele de bază: creştere cu 5 % faţă de anul trecut

scumpiri

Mâncarea de tip „ronţăială”, acele mici gustări dintre mesele de bază, se vinde mai bine, în România, decât produsele de bază.

Aceasta piață în România este estimată la 15,5 miliarde de lei în 2025, în creştere cu 5 % faţă de anul trecut.

Snack-uri, vândute ma bine decât pâinea

În categoria snanckuri intră: produse de patiserie/co­fetărie, îngheţată, gustări sărate (chipsuri), biscuiţi dulci şi gustări din fructe. În 2024, aceste vânzări au fost de 14,7 miliarde de lei. Totuşi, în 2023, creşterea a fost mult mai mare, de 17,5%.

În ţara noastră, vânză­rile acestor produsele depăşesc pe cele de pâine care sunt estimate la 13,5 miliarde de lei în 2024, dar şi pe cele de fructe, de legume sau de produse pe bază de lapte, conform observatornews.ro.

Leguma preferată a românului s-a scumpit foarte mult

Cartoful, leguma preferată a românilor, costă 4 lei pe kilogram, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, când se vindea cu 3 lei. În schimb, cartofii de import au cucerit rafturile supermarketurilor, dar şi tarabele la 3 lei.

Ionuț Sgurea este din Dobrotești, judeţul Dolj. Anii trecuţi a cultivat cartofi pe o suprafaţă de 60 de hectare. Acum, însă, va avea 30 de hectare, iar producţia va fi la jumătate, confom unui exemplu prezentat de Antena 3.

Importurile de cartofi au crescut faţă de anii precedenţi, iar rafturile magazinelor din România sunt pline de legume provenite din alte state. Producţia a atins un record negativ: 1,58 milioane de tone de cartofi.

author avatar
Andrei Ștefan
90 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger