Toate pensiile de serviciu și cele speciale ar putea fi plafonate în jurul valorii de 17.000 de lei, potrivit unei propuneri legislative a parlamentarilor. Astfel, va fi introdus un impozit de solidaritate, care, practic, va suprataxa cu 90% orice sumă depășește valoarea indemnizației nete a președintelui României, care este 16.000 de lei.
Pensiile speciale vor fi mai puțin speciale după aplicarea impozitului de solidaritate, introdus printr-un proiect de lege al parlamentarilor de la AUR. Impozitul se va aplica după cumularea tuturor veniturilor provenite din pensii și indemnizații. Potrivit parlamentarilor, impozitul de solidaritate reglementează instituirea unei taxe pe veniturile reprezentând pensii și indemnizații pentru limita de vârstă, primite în baza unor legi/statute speciale, cum sunt pensia de serviciu pentru angajații Curții de Conturi, ai Curții Constituționale, pensia de serviciu a judecătorilor și procurorilor și a personalului auxiliar de specialitate al instanțelor judecătorești și al parchetelor, a funcționarului public parlamentar, a personalului aeronautic civil navigant și a membrilor Corpului diplomatic.
Totodată, impozitul de solidaritate va fi introdus și pentru pensiile militare, pentru indemnizația pentru limită de vârstă a primarilor, precum și pentru indemnizația foștilor președinți ai României. Impozitul de solidaritate se va calcula prin aplicarea unui barem aplicat asupra venitului lunar impozabil din pensii sau indemnizații pentru limita de vârstă. Acest impozit va fi datorat doar în situația în care venitul lunar net din pensie și/sau din indemnizația pentru limită de vârstă, de la unul sau mai mulți plătitori, după caz, din care se reduce impozitul pe venit aferent, este mai mare decât indemnizația netă lunară a președintelui României, de 16.000 de lei. Astfel, potrivit acestei modificări legislative, pensiile între 2.001 și 16.000 de lei vor fi impozitate cu 10%, iar pensiile de peste 16.000 de lei vor fi impozitate cu 90% pentru ceea ce depășește indemnizația netă lunară a președintelui României.
Se elimină inechitățile
Inițiatorii proiectului legislativ susțin că măsura este necesară pentru reformarea sistemului de pensii, reechilibrarea sa și eliminarea inechităților existente în sistem. ”Măsura nu impune o sarcină excesivă asupra destinatarilor ei, ea aplicându-se tuturor pensiilor speciale, iar selectiv nu prevede diferențieri procentuale pentru diversele categorii de persoane cărora li se adresează pentru a nu determina ca una sau alta să suporte mai mult sau mai puțin măsura de reducere a venitului dintr-o atare pensie. Curtea Constituțională a apreciat în Decizia nr.900/2020 că dreptul la pensie vizează pensia obținută în sistemul general de pensionare, neexistând un drept constituțional la pensie specială, deci la suplimentul financiar acordat de stat, prin urmare prezenta propunere legislativă nu restrânge dreptul la pensie, ci prevede recalcularea pensiilor de serviciu, prin algoritmul utilizat de Legea nr.19/2000, cuantumul rezultat fiind mult mai mic, ceea ce conduce astfel la eliminarea pensiei de serviciu, sub aspectul cuantumului acesteia”, se arată în expunerea de motive a proiectului de act normativ.
Pensii de peste 40.000 de lei
Conform informațiilor furnizate de Casa Națională de Pensii Publice, pentru un număr de 9.527 beneficiari de pensii de serviciu în plată la sfârșitul lunii iunie 2020, din total sume cuvenite în cuantum de 116.698.823 lei, partea suportată din bugetul de asigurări sociale de stat, bazată pe contributivitate, reprezintă 19.722.101 lei (aproximativ 17% din total sumă), în timp ce partea suportată de bugetul de stat, fără contributivitate, se ridică la valoarea de 96.976.721 lei (83%), arată inițiatorii proiectului legislativ. ”Dintr-un total de 9.412 persoane care beneficiază de pensii de serviciu, altele decât pensiile militare, 5.868 au pensii de peste 6.000 de lei, 4.046 au pensii de peste 10.000 de lei, 162 persoane au pensii de peste 30.000 de lei, iar 10 persoane beneficiază de pensii de peste 40.000 de lei. Comparativ, pensia medie lunară pentru limită de vârstă, plătită din bugetul de asigurări sociale de stat, în trimestrul III al anului 2021, era de 1.673 de lei”, potrivit notei de fundamentare a proiectului de act normativ.
Pensiile si alte indemnizatii se acorda discretionar fara simtul masurii.Pentru unii muma pentru altii ciuma.Pesionari agricultori aflati in plata in 2003 au fost exclusi abuziv de marirea punctajului prevazuta in leg.250/2007 datorita incompetentei si analfabetismului de care au dat dovada cei care trebuiau sa inplementeze legea.Normele prevazute la ord.680/2007 au fost interpretate trunchiat astfel beneficiarii de la art\\ au devenit unici beneficiari,in acest sens facandu-se si un soft mincinos.Desi problema beneficiarilor legii 250/2007 a fost lamurita in Decizia civila nr.106/2016 a Curtii de Apel Oradea ,CNPP in cardasie cu Ministerul Muncii [ce pe timpul ministrului liberal Paul Pacuraru se numea si a ‘egalitatii de sanse’de la data de 1 septembrie 2007 continua sa fure din pensia si asa mica a taranilor.Mentionz ca cresterea punctajelor pana la data mentionata,aceasta fiind si ultima,era ceva similar cu cresterea valorii punctului de pensie.
cred ca e cea mai justa masura. si cred ca nimeni dintre bugetari nu ar trebui sa aibe salariu sau pensie mai mare dscat salariul presedintelui
nici mugur isarescu si cohorta de mastodonti de la bnr
Cat de excroci si mizerabili au putut fi cei care au croit asemenea hal de pensii,Cine poate explica de ce un pensionar, indiferent unde a lucrat, poate avea o pensie de 30.000 lei.Este o tampenie doar sa pronunti .Din acest punct de vedere suntem cea mai mizerabila tara.
Masura gresita la o situatie aberanta. Solutia corecta este recalcularea si plata tuturor pensiilor in functie de contributivitate, nu de ultimul salariu etc.
Masura este foarte buna ,pana la crearea unui nou cadru legislativ pentru toate categoriile de pensii .In anul 2023 vom avea probabil cadrul legislativ necesar.legea privind pentru solidaritate pentru pensiile peste 16000va arata in dezbateri cat de solidari sunt magistratii ,chestorii si generalii cu cei nevoiasi .Acum nici egalitate comunisa nu se poate .
Pentru a beneficia de pensie militară de stat, militarii și polițiștii plătesc o contribuție individuală la bugetul de stat egală cu cota de contribuție individuală de asigurări sociale, conform art. 31 alin. (1) din Legea nr. 223/2015:
,,(1) Cota de contribuție individuală la bugetul de stat este egală cu cota de contribuție individuală de asigurări sociale. Baza lunară de calcul al contribuției
individuale o reprezintă solda lunară brută/salariul lunar brut, iar în situația în care aceasta este mai mare decât valoarea a de 5 ori câștigul salarial mediu brut
utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat, contribuția individuală la bugetul de stat se calculează în limita acestui plafon.
(3) Termenele de declarare și de plată a sumelor reprezentând contribuțiile individuale la bugetul de stat sunt cele prevăzute de legislația fiscală pentru declararea și plata contribuțiilor de asigurări sociale.”
Nu este nici-o contributivitate la viermii „militarizați”, să-ți fie clar!!!!
ESTE FURT!!!!!!
Viermii sa te manance pe tine ,mai nesimtitule!
Sa i pupi in cur pe toti pensionarii militari de cretin ce esti!
Pensiile speciale ale „militarizaților nu trebuie să depășească 1.000 de euro!
LA GENERALI, ATENȚIE!!!!
Esti bou,Barbule! Si am impresia ca si putin labagiu…
Ok! Și după părerea ta ce pensie ar trebui să aibă un maistru militar sau un subofițer?!
Astia care nu au produs plus valosre au fost toti bugetari au ajuns sa aiba pensii mai mari decat un simplu muritor in campul muncii???Astia cata leafa aveau ba cand munceau daca acum sug asa pensii???!!!Sa se duca la haules ala care a facut o asa lege frauduloasa!!!