AcasăSOCIALLovitură dată de societățile de asigurări. Dispar service-urile românești

Lovitură dată de societățile de asigurări. Dispar service-urile românești

Cu binecuvântarea autorităților, multinaționalele închid service-urile românești

Refuzul nejustificat de a achita despăgubirile din dosarele RCA, cu toate că ASF a aplicat în ultima perioadă sancțiuni societăților de asigurări, au făcut ca peste 90% din service-urile independente, cu capital românesc, să ajungă în faliment tehnic. Blocajul creat, pentru care autoritățile nu găsesc soluții reale, va face ca, în scurt timp, service-urile românești să dispară de pe piață, avertizează conducerea Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR).

<span style=font size 14pt>Disperat un patron de service s a legat cu lanțurile de gardurile Euroins<span>

90% din service-urile românești sunt în faliment tehnic nedeclarat, acestea supraviețuind până acum doar datorită creditelor bancare, pentru care și-au ipotecat atât service-urile, cât și casele și toate bunurile personale pe care le-au deținut, avertizează președintele filialei COTAR Iași, Mircea Manolache. 

”În acest moment nici băncile nu le mai creditează pentru că observă că service-urile nu-și pot recupera banii de la firmele de asigurări și nu mai sunt solvabile. Practic s-a ajuns ca, cele 10.000 de service-uri din România să crediteze astăzi societățile de asigurări. Noi reparăm autovehicule, cumparam piesele de schimb si acordăm mașini de schimb pe banii service-ului și, în curând, cel puțin cele peste 1.000 de service-uri din COTAR, nu vom mai putea primi la reparat mașini asigurate la asigurători RCA, precum City sau Euroins, decât dacă păgubitul va achita în avans reparația mașinii. Ne face impresia că se dorește eliminarea de pe piață a acestor service-uri independente, care au capital românesc în marea lor majoritate. Puteți verifica, printr-un simplu telefon sau citind termenii și condițiile de pe website-urile oficiale, faptul că reprezentanțele nu lucrează cu cele două societăți pentru că știu că nu plătesc. Mai mult, reprezentanțele au contracte foarte convenabile cu restul societăților de asigurări, în special pe CASCO”, ne spune președintele COTAR Iași,  Mircea Manolache. Nu același lucru se întâmplă însă în cazul service-urilor independente, unde multinaționalele de asigurări refuză să semneze contracte de colaborare pe aceleași tarife pe care le-au acceptat de la reprezentanțele auto, mai arată conducerea COTAR. Astfel, service-urile independente primesc mai puțin de jumătate din tariful perceput de reprezentanțe și nu se poate vorbi despre o luptă de la egal la egal privind calitatea unei reparații. ”Asta înseamnă și o eliminare din piață, pentru că tarifele oferite de societățile de asigurări nu sunt sustenabile și atunci service-urilor independente nu le rămâne decât să lucreze cu asigurători RCA care au probleme notorii de plata precum City și Euroins, acestea doua avand  peste 75% din piața RCA”, susține Mircea Manolache. 

Încasări la asigurători de 2 milioane euro pe zi

Reprezentanții COTAR arată că, în cazul City Insurance, de exemplu, încasările din polițele RCA sunt de două milioane de euro pe zi, iar  o amendă la șase luni sau la un an de zile, oricât ar fi de mare, și dacă ar fi un milion de euro, nu este suficientă. ”Trebuie aplicat  art. 37 din Legea 132/2017, care sancționeză punctual asigurătorul pentru încălcarea legii în mod repetat pentru neplata fiecărui dosar de daună care nu este achitat integral și la timp. Asigurătorii achită din valoarea despăgubirii maxim 20%, și pentru restul despăgubirii trimit unitățile reparatoare să se adreseze instanțelor de judecată. Mai nou, aceste societăți de asigurări au găsit o nouă cale abuzivă de a nu plăti daunele și formulează împotriva unităților reparatoare plângeri penale neîntemeiate, în scopul suspendării proceselor civile, invocând plângerea penală și, astfel, rostogolind datoriile de sute de milioane de euro încă 3-4 ani de zile, până când procesul penal se închide. În acest context ne vedem nevoiți, din păcate, să notificăm sute de mii de păgubiți să achite reparațiile auto și să se descurce mai departe în instanță cu asigurătorul. În perioada următoare, COTAR va propune Parlamentului schimbarea Legii RCA, astfel încât polița de asigurare RCA să nu mai fie obligatorie, ci facultativă. Dacă achitarea daunelor nu este obligatorie, atunci nici achiziția unei polițe RCA nu mai poate fi obligatorie”, ne-a declarat Mircea Manolache, președintele filialei Iași COTAR.

Legat cu lanțuri de gardurile Euroins

Claudiu Giurgiu, administratorul unui service auto din Timișoara, s-a legat cu lanțuri de gardurile sediului Euroins din localitate, disperat că nu-și mai primește banii din dosarele de daună. Statul i-a blocat conturile și riscă să-și închidă, definitiv, porțile. ”Am început să am probleme cu Euroins din 2019, când aveam de încasat 1.100.000 de lei. Le-am propus să le dau un discount de 10% și să-mi plătească toată suma în șapte zile, dar nu au vrut. În disperare de cauză, am început să cesionez facturile la furnizorii de piese, însă acum toți furnizorii vor să-mi dea facturile înapoi pentru că nu reușesc să recupereze banii de la Euroins. M-am tot rugat de cei de la Euroins să-mi plătească facturile din 2020, au început să-mi plătească facturile de închirieri la jumătate, să-mi taie din facturi cum voiau ei. ASF-ul mi-a răspuns că trebuie să mă adresez instanței. Acum nu pot să-mi mai plătesc nici salariații, nici impozitele și leasing-urile, pentru că am conturile blocate de la Finanțe”, ne-a precizat Claudiu Giurgiu, administrator de service auto din Timișoara.

author avatar
Andrei Coman
2.923 afisari

15 COMENTARII

  1. Cand ASF nu o sa si mai asigure salariile din beneficiul firmelor de asigurari, va fi cu adevarat independenta.

  2. platiti raketi ca aia de la arad si puneti bomba in masinilie celor de la euroins, sa vezi cum vor plati!

  3. Mafiotul General SRI Voinescu e omul pus de SRI ca sa asigure protecția firmelor City și Euroins. El e primul care trebuie sa ajungă la pușcărie.

  4. O prostie mare … de ce nu scrieți ca legea RCA interzice asiguratorului îndrumarea partii prejudiciate sa meargă în service partener, iar pagubitul poate sa aleagă ce service dorește. De ce nu menționați ca serviceurile independente , profita de legea 132 si facturează tarif orar de 100ron plus TVA , si ca asta este motivul real de neplata

  5. Țara de prosti, de slugi si rame fara coloana vertebrală, daca se întâmpla in Germania, nici un Neamț nu mai plătea nici cea mai mică asigurare. Fara plata asigurărilor aceste bande organizate de hoți ce isi spun firme de asigurări sunt zero. Dar slugoi de romani, isi vând părinții pentru haimanalele de la multinaționale

    • Bre, mai usor cu pianul …

      Achizitionarea unei polite RCA este obligatorie.

      Si mai lasa-ma cu nemtzalaii tai…

      Heine spunea lucrurile astea despre neamul sau:

      Der Deutsche gleicht dem Sklaven, der seinem Herrn gehorcht ohne Fessel, ohne Peitsche, durch das bloße Wort, ja durch einen Blick. Die Knechtschaft ist in ihm selbst, in seiner Seele; schlimmer als die materielle Sklaverei ist die spiritualisierte. Man muß die Deutschen von innen befreien, von außen hilft nichts.

      The German is like the slave who obeys his master without a fetter, without a whip, through the mere word, even through a look. The bondage is in himself, in his soul; Worse than material slavery is spiritualized slavery. The Germans have to be liberated from within, nothing helps from the outside.

      There is no such thing as a German people: the nobility, bourgeoisie and peasants are more heterogeneous than the French before the revolution.

      *

      The Prussian nobility is something abstract, it refers purely to the concept of birth, not to property. The Prussian Junkers have no money.

      *

      The Hanoverian Junkers are donkeys who speak only of horses.

      *

      Servants who have no master are therefore not free people – servitude is in their soul.

      *

      The German is like the slave who obeys his master, without a fetter, without a whip, through the mere word, even through a look. The bondage is in himself, in his soul; Worse than material slavery is spiritualized slavery. The Germans have to be liberated from within, nothing helps from the outside.

      *

      The dog that is muzzled barks with the H.. . . n. – Thinking in a detour expresses itself even more badly, through perfidy of expression.

      *

      The Germans are now working on the training of their nationality, but are too late. When they have finished it, the nationality system in the world will have ceased and they will also have to give up their nationality again immediately, without having benefited from it like the French or the British.

      *

    • Dialectele din germanika

      (Asta apropo de faptul ca ei n au coloana, de aia au facut doua WW.)

      Ala din nord nu se intelegea cu ala din sud.

      https://en.m.wikipedia.org/wiki/German_dialects

      . Standard German is a standardized form of High German, developed in the early modern period based on a combination of Central German and Upper German varieties.

      People in Northern Germany who spoke mainly Low Saxon languages very different from Standard German then learned it more or less as a foreign language.

      It is thus the spread of Standard German as a language taught at school that defines the German Sprachraum, which was thus a political decision rather than a direct consequence of dialect geograph

  6. Nu vă mai asigurați fiarele la cele două firme.
    Puterea este la noi cetățeanul.
    Dacă nu ne unim, noi suferim pe banii noștrii.
    Unitatea cetățeanului înseamnă dezastru spre faliment a unei firme de asigurări.
    Noi suntem forța, nu ei !!!

  7. Daca ati conduce mai atenti, cu ochii beliti la sinucigasi, raketi si adormiti, ar fi mai putine accidente… Da nu, ce pana mea, sunt pe drumul cu prioritate, sa-l f.t pe amaratul ala care sta de o juma de ora sa intre si el in banda de pe drumul fara prioritate, pe el si pe coada de dupa el. Cu mentalitatea asta va urez sa aveti parte de o societate de asigurari de homalai, sa va faca curu’ poligon de tragere cu p..a cand va duceti la ei cu masina indoita. Nu mai bine futeti primarii – macar pe aia care sunt femei si degeaba, foste si actuale sa nu se supere – ca Bucurestiul e o jungla din care scapa cine poate, la capitolul cirsulatie rutiera, iar respectul pentru lege e in bocancii mortului…
    Asta e, ca cati bani am lasat pana acuma la societati de asigurare in 20 de ani si niciodata nu am folosit-o, sigur cineva si-a facut vila cu turnulete pe banii mei.

  8. Istvan dragule cat ar trebuii dup tine sa fie ora de manopera in relatia cu city si euroins? Aici tinad cont ca nici o reprezentanta nu lucreaza cu ei iar ca sa iti iei banii iti trebuiesc 3 ani in instanta si in tot acest timp trebuie sa te imprumuti de bani sa achiti piese/ salarii/ utilitati,avocati, investitii, taxe la stat, etc … altfel intri in faliment. Poate ai o reteta de care noi nu stim.

  9. Si cei de la City precum si Euroins sunt niste infractori dovediti cu documente oficiale care se gasesc in Monitorul Oficial. Este de neimaginat cum intr o tara membra UE nici o autoritate nu sa sesizat sa ii aresteze si inca umbla liber si fura linistiti . Mai mult ASF inca ii lasa sa vanda polite RCA ceea ce spune multe. Nici cei din ASF nu au invatat nimic din trecut.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger