AcasăSOCIALJocurile prețurilor RCA la camioane. Hagiu dă vina pe service-uri și pe...

Jocurile prețurilor RCA la camioane. Hagiu dă vina pe service-uri și pe ASF

O majorare nesemnificativă a tarifelor RCA pentru camioane, efectuată de o companie de asigurări, a declanșat un adevărat război pe piața transportatorilor. Augustin Hagiu, președintele Federaţiei Române a Operatorilor de Transport (FORT), acuză ASF-ul și service-urile, însă, în realitate, prețurile, chiar și crescute ușor, sunt mult sub tariful de referință.

Florin Pandele vicepreședintele COTAR Polițele RCA sunt sub prețul de referință

Creșterea tarifelor RCA la camioane sub indicele de inflație a provocat o reacție extrem de violentă a președintelui FORT, Augustin Hagiu, care a declarat că va scoate oamenii la proteste în Piața Victoriei și că vinovați pentru această situație ar fi cei de la ASF și service-urile. ”Vă spun în premieră că nu vom sta cu mâinile în sân și vom ieși în piață, după 6 decembrie, așa cum am mai făcut și în perioada lui Mișu Negrițoiu. Vrea cineva să ajungem iar la prețurile din 2015-2016, când RCA pentru un cap tractor se vinde cu 18.000 de lei în cel mai bun caz? Din măsurile luate de ASF au avut de câștigat doar service-urile, pentru că ASF ar fi trebuit să forțeze introducerea în lege a unor referințe pentru costul reparației”, a declarat, pentru economica.net, Augustin Hagiu. Conducerea Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) arată însă că lucrurile nu stau deloc așa și că o majorare a tarifelor era mai mult decât necesară în actualul context. ”Domnul Hagiu ar fi trebuit să comunice faptul că transportatorii de marfă înregistrează de peste 4 ori mai multe accidente decât autoturismele, iar daunele cauzate de un camion sunt de cel puțin 4 ori mai costisitoare decât cele provocate de un autoturism. Faptul că cei mai ieftini asiguratori, care dețin o cotă de piață de 75% din piața RCA și peste 90% din piața RCA a segmentului de camioane, au decis să scumpească polița RCA are directă legătură cu problemele de lichiditate ale celor două societăți de asigurări cu probleme, la care ASF a efectuat verificări în acest an, sancționându-le și stabilind pentru acestea un plan de măsuri de îndeplinit”, ne-a declarat Florin Pandele, vicepreședintele COTAR.

Frecvența daunelor la camioane, aproape 23%

Unul dintre punctele din planul de măsuri stabilit de ASF pentru cele două societăți de asigurări se referă la îndeplinirea criteriilor de lichiditate conform legii. Această creștere de lichiditate se poate realiza în două moduri, și anume prin infuzie de capital social sau prin creșterea prețului RCA, susțin transportatorii de la COTAR. ”Ținând cont de faptul că prima modalitate se poate dovedi dificilă, întrucât asiguratorul va trebui să identifice resursele materiale necesare, nu rămâne acestora decât varianta scumpirii poliței RCA, mai ales acolo unde daunele sunt foarte mari, din cauza categoriei de vehicule asigurate, pentru că vorbim aici de camioane care cântăresc zeci de tone. Dezbaterea concretă este următoarea: cât de sustenabil este un preț actual al RCA pentru camioane vândut de City Insurance cu aproximativ 1.000 de Euro, în condițiile în care frecvența daunelor la camioane (persoane juridice) este în medie de 22,72% (conform raportului ASF cu privire la determinarea tarifelor de referință pentru asigurarea obligatorie de răspundere civilă), fiind produse daune interne-externe-bunuri materiale (non-auto), vătămari și, nu în ultimul rând, generând mii de procese care se soluționează chiar și pe perioade de 2-7 ani și care dau naștere unor cheltuieli de judecată enorme (onorarii avocați, onorarii experți, penalități de întârziere, taxe judiciare de timbru etc.)”, arată vicepreședintele COTAR, Florin Pandele.

Încasările, mai mici decât valoarea daunelor

Conducerea Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România amintește și faptul că, în urmă cu 2-3 ani, Consiliul Birourilor (organismul internațional care administrează sistemul carte verde) a trimis o scrisoare către Biroul Asigurătorilor Auto din România (BAAR), înștiințând că datoriile externe existente și potențiale ale City se ridică la suma de 50 de milioane de Euro. ”Trebuie menționat faptul că dauna medie reală la camioane este de aproximativ 4.500 de Euro. Un calcul simplu ne arată că, la 100 de polițe RCA vândute, City încasează brut 100.000 de Euro (fără a lua în calcul cheltuieli certe interne ale asigurătorului) și va trebui să achite aproximativ 102.000 Euro despăgubiri. Mai mult, tariful de referință stabilit de ASF este astăzi de aproximativ 1.600 de euro, ceea ce înseamnă că City încă vinde cu 25% sub tariful de referință. COTAR asigură toate categoriile de conducători auto și organizații din industria auto că este atentă și prezentă la toate dezbaterile care au loc pe tema modificării legislației RCA. Ne preocupă costurile poliței RCA, iar acestea trebuie să fie atent calculate de o societate de consultanță autorizată, în colaborare cu ASF, dar totodată trebuie să fie și sustenabile pentru plata despăgubirilor”, ne-a mai precizat Florin Pandele, vicepreședintele COTAR.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
385 afisari

1 COMENTARIU

  1. Iar Hagiu asta , omul lui City ? Hai mai oameni buni ce naiba se intampla cu voi asta e un spagar neneorocit … Chiar il luati in seama ???

Comments are closed.

Nu rata să citești

Ultimele știri

BNR a precizat condiţia în care ratele românilor la bănci s-ar mai diminua. Peste 200.000 oameni îşi plătesc datoriile cu întârziere

Banca Naţională a României a precizat scenariul în care ratele românilor la bănci s-ar mai diminua. Totul, în contextul în care peste 200.000 oameni...

Ce scandează fermierii din Polonia: „Putin, fă ordine în Ucraina, la Bruxelles şi în guvernul nostru!”

Protestele fermierilor din Polonia mai au puţin şi scapă de sub control. S-a ajuns deja ca autorităţile să-l acuze pe unul dintre manifestanţi de...