AcasăSOCIALJapcă la MAI. Reparațiile mașinilor accidentate sau defecte, plătite din salariile polițiștilor

Japcă la MAI. Reparațiile mașinilor accidentate sau defecte, plătite din salariile polițiștilor

Accidentele cu mașinile de serviciu îi aduc în sapă de lemn pe polițiști

Viitoarea achiziție de BMW-uri la MAI le dă deja fiori polițiștilor. Aceștia se tem că, în caz de accident sau de vreo defecțiune la mașină, vor fi puși să plătească, așa cum se întâmplă și acum, cu Logan-urile și celelalte autospeciale. Culmea este că MAI le-a spus că nu are bani de CASCO, așa că, dacă un polițist are ideea nebunească de a urmări vreun infractor, trebuie să-și asume că va achita cheltuielile cu reparațiile mașinii în caz de accident.

Sume enorme imputate angajaților MAI

Pe lângă batjocura cu salariile nemajorate, orele suplimentare neplătite și umilințele din partea șefilor, polițiștii se mai confruntă cu o problemă care le afectează, direct, veniturile. Aceștia sunt puși să plătească din propriile buzunare reparațiile pentru defecțiunile apărute la mașinile de serviciu, iar în caz de accident, pentru că MAI zice că nu are bani de CASCO, tot polițiștii plătesc.

Ultimele cazuri petrecute la Poliția de Frontieră  Timișoara întrec, însă, orice imaginație. Nu mai puțin de 80 de polițiști din cadrul Sectoarelor Poliției de Frontieră Sânnicolau Mare și Cruceni au fost cercetați administrativ în ultimele luni de comisiile constituite la nivelul ITPF Timișoara pentru niște ”pagube” produse  la două autospeciale de poliție în desfășurarea activităților de serviciu în valoare de 11.256,71 lei, semnalează Sindicatul Polițiștilor Europol.

”Aceste <<pagube>> pe care comisiile de cercetare administrativă  le-au pus în culpa polițiștilor, culmea, nu au fost constatate în timpul folosirii autospecialei, ci la revizia tehnică periodică, acolo unde mecanicii auto specialiști au constatat că cele două autovehicule au unele deficiențe, precum un furtun intercooler rupt și topirea soclului unei siguranțe ca urmare a <<conducerii necorespunzătoare a autovehiculului>>, astfel că polițiștii erau buni de plată pentru cei peste 11.000 lei. Deși nu exista niciun indiciu la bordul autovehiculelor că există o defecțiune, polițiștii ar fi trebuit să prevadă precum Nostradamus că s-a topit o siguranță sau că nu știu ce furtun e rupt”, arată Sindicatul Polițiștilor Europol.

Abuzuri flagrante

Polițiștii au fost apărați de Sindicatul Europol  la Comisia de Jurisdicție a Imputațiilor de la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, care a anulat deciziile de imputare pentru niște pagube pe care nu le-au produs, ci au fost puse abuziv în sarcina lor de către reprezentanții Inspectoratului Teritorial al Poliției de Frontieră Timișoara. Practic, susțin sindicaliștii, prin acele deliberări greșite ale celor care s-au ocupat de efectuarea cercetărilor administrative, orice polițist care conduce o autospecială de poliție, iar aceasta se defectează fie în mers, fie se constată o defecțiune la revizia periodică, e bun de plată.

”Cercetarea administrativă realizată, prin implicarea a 15 ofițeri și agenți de poliție, care s-au ocupat de înscrisuri, de expertize, de audierea a 80 de polițiști, de rapoarte, carburanți, pentru că au fost chemați de la sectoare cu mașinile de serviciu, depășește cel puțin de 3 ori valoarea pretinsei pagube. Nu mai spun despre disconfortul și umilința la care au fost supuși colegii. Și acum așteptăm să vedem cine răspunde pentru aceste cercetări abuzive”, ne-a declarat Cosmin Andreica, președintele Sindicatului Polițiștilor Europol.

Polițiștii de frontieră trebuie să vină cu asfaltul de acasă

Preocuparea principală a șefilor poliției de frontieră este să-i ancheteze pe angajații care lovesc scuturile mașinilor, în condițiile în care aceștia sunt nevoiți să patruleze în zona de graniță, pe toate coclaurile, pe fâșia verde, cu drumuri neamenajate. La Timișoara au fost anchetați polițiștii de frontieră pentru că au lovit scutul mașinii pe interior și li s-a reproșat că nu au mers pe asfalt sau prin locuri în care să nu pună în pericol mașina.

”Vorbim despre fâșia verde, unde nu sunt drumuri publice. Și ce să facă polițistul? Să-și toarne asfalt înainte de a merge pe undeva? Acolo sunt și pajiști, pășuni. Practic ei merg pe coclauri, iar probabilitatea de a afecta integritatea mașinii, fără voia lor, este mare. Din păcate, marea problemă la nivelul MAI este că autospecialele Poliției nu au Casco. Cei de la MAI au spus că polițiștii trebuie să aibă deprinderile necesare pentru a nu pune în pericol integritatea fizică a autoturismului”, ne-a precizat președintele Sindicatului Polițiștilor Europol, Cosmin Andreica. Acesta ne mai spune că, anul acesta, doi polițiști au fost obligați să plătească pagube de aproape 40.000 de lei, în urma unui accident, iar un alt polițist solicitat la o intervenție la 112, trebuie să achite din salariu pagube de 27.000 de lei, în urma unei tamponări în intersecție.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
1.772 afisari

7 COMENTARII

  1. Asemenea ”minunatii” nu pot fi comentate….insa infiintarea unor ateliere de reparatii proprii, unde ar mai presta niste oameni, unde s-ar plati doar piesele si salariile , basca sefii si-ar repara moca masinile proprii, nu ar fi mai rentabile ??? Se pare insa ca bancul cu ata care tine urechile politistilor (sefi) e adevarat.

  2. ”Pe lângă batjocura cu salariile nemajorate, orele suplimentare neplătite și umilințele din partea șefilor,”’
    Solutia este DEMISIA!
    In mediul privat se pot umple de bani. Sunt atatea firme de paza iar politistii se pot angaja acolo!

  3. Foarte bine. Păi dacă tot zac numai în mașini, la pîndă, măcar să-și asigure culcușul din banii lor, putorile naibii.

  4. Am fost militian si apoi politist timp de 30 ani. Apoi am lucrat 5 ani la o firma mare de asigurari.
    Pentru flota de auto a Politiei Capitalei in fiecare an se duc tratative pentru politele de asigurari. Se emite o singura polita pentru fiecare 10 auto, polita fiind in alb. In caz de eveniment, se completeaza datele auto implicat. Asta este cutuma. Dar se intampla altfel: sefii ce isi botesc masinile, comp-leteaza datele acestora pepolitele in alb si le reparae in locul celor din flota politiei. Asa ramane politia fara polite iar auto din flota politiei implicate in evenimente rutiere raman neasigurate si sunt reparate pe banii agentilor-conducatori auto.
    Clar nu ? Mafia italiana trebuie sa vina lacursuri de perfectionare in Romania.

  5. Si taicamiu a patinat pe piatra cubica, in anul 1993 cu o Dacia 1310 a SRI si a platit la ea ani de zile cu oprire din salariu.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger