Toate studiile psihometrice demonstrează imbecilizarea populației lumii începând cu anul 2000. Scăderea globală a coeficientului intelectual (IQ) va avea un impact major pe toate planurile, arată un comentariu-analiză al organizației Book Land.
Acum câțiva ani IQ-ul mediu european era de 99, România având 91. Se estimează că până în anul 2050 coeficientul intelectual mediu global va fi în jur de 80. Acesta este un paradox, arată analiza, în condițiile în care accesul la o multitudine de informații ar trebui să îmbunătățească nivelul de cunostințe.
Învățământul online, o „catastrofă națională”
„Însă, poate ca aici e și capcana: nu ne mai chinuim să memorăm informația, și de aici și regresia vocabularului tot mai des întâlnită la tineri”. „Peste 2.9 milioane elevi au revenit la școală pe 5 septembrie în cele peste 17,800 instituții de învatământ preuniversitar, dintre care 12,700 nerenovate de ani buni. Iar aceasta nu ar fi singura problemă, mai avem și lipsa dotărilor și infrastructurii educaționale, lipsa manualelor, slaba pregătire a cadrelor didactice, bullying-ul și multe altele”, scrie organizația.
„Însă, ce asteptări să avem când, în România, 32,5% din populație se află în risc de sărăcie sau excluziune socială? Oare acest procent coplesitor nu e rezultatul direct proportional al lipsei importanței acordată educației? (…) Dupa cum a declarat și ministrul Sorin Cîmpeanu, învatământul online a fost o „catastrofă naționala”, recunoscând că școala a ajuns într-un punct de minim al calității educației în România (pe plan mondial se vorbeste ca a dus la pierderea, în medie, a 1.8 ani de școlarizare imposibil de recuperat)”.
7 din 10 copii sunt analfabeti funcțional
„În cadrul Programului-Pilot de Testare Standardizata, desfășurat la sfârsitul lunii mai – începutul lunii iunie 2022 – în care au fost testați aproape 165.000 de elevi din 526 de școli din toata tara, de la toate clasele, primare, gimnaziale și liceale – a rezultat ca 70% dintre elevii României sunt într-o zona de risc sau într-o zonă de înțelegere limitată a materiilor. Pe scurt: azi, 7 din 10 copii sunt analfabeți funcțional. În mediul rural chiar 8 din 10. Cel mult 2 din 100 elevi români se află în zona înaltă a compețentelor, sunt creativi și au rezultate foarte bune, având potențial mare de a face performanță după finalizarea scolii. Sunt elevii pe care îi vedem premiați la olimpiadele internationale și, de cele mai multe ori, mentorați în privat. Însă, oare câți dintre acestia vor alege să rămână în țară?”
„Referitor la mediul universitar, în România, în 2019, mai erau doar 37 de universități private. În 2010 erau 52. În universitățile private mai studiază astăzi doar 65.000 de studenți. În urmă cu zece ani erau peste 230.000. Aceasta situație nu se întâlnește numai în universitățile private, ci și în cele de stat. De ce? În practică s-a dovedit că diplomele pe bandă rulantă acordate unor studenți în fapt mediocri nu le asigură un job constant și bine platit, de aici și dezamăgirea aferenta și scăderea interesului absolvenților de liceu pentru învățamântul superior, majoritatea optând pentru munca de jos bine plătită în afara țării”.