Ion Rădoi, preşedintele „Unitatea” – Sindicatul Liber din Metrou (USLM), le arată pisica bucureştenilor, dar şi noii conduceri a companiei, precum şi ministrului Transporturilor.
Practic, liderul de sindicat ameninţă că autorităţile şi-i vor pune pe călători în cap, dacă vor dori să facă metroul rentabil.
„Cel mai important punct de azi este cel referitor la insolvenţa acestei activităţi a metroului pentru că (atât conducerea Metrorex cât şi cea a Ministerului Transporturilor consideră că metroul, n.r.) nu este rentabil.
Vă rog să verificaţi: în toată lumea metrourile sunt subvenţionate, nu există nicio insolvenţă niciunde.
Peste tot, tariful, pentru că este vorba de transport public comun, este subvenţionat.
S-au trezit acum câţiva, cei care sunt acum la conducerea Metrorex şi a ministerului, s-au trezit să facă metroul rentabil.
Aşteptăm şi noi această minune. În aceste condiţii, când noi avem deficit de personal, ce vor dumnealor? Să elimine nici mai mult, nici mai puţin decât 1.700 de oameni şi să majoreze tariful la metrou”, a spus Ion Rădoi.
O călătorie cu metroul, în Bucureşti – 50 lei?
„Păi dacă metroul din Londra, care este dezvoltat pe 6 inele, şi care are 25 de lei tariful la un bilet, nu 2,5 lei, deci de 10 ori mai mare, şi tot n-au reuşit să facă metroul rentabil.
Şi a venit domnul Drulă (ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, n.r.) şi vor să facă metroul din Bucureşti rentabil.
Păi la ce nivel trebuie să ridici tariful unui bilet ca să-l faci tu rentabil? Îţi trebuie să-l duci la 50 de lei sau ceva de genul ăsta.
În aceste condiţii noi n-avem cum să supravieţuim, dacă ei o ţin pe a lor – să face metroul rentabil”, a mai afirmat Ion Rădoi, potrivit Agerpres.
Liderul sindical a susținut că nici măcar sistemele de metrou din New York sau Paris nu produc profit, dar așteaptă să vadă cum vor reuși românii să facă asta.