Au o arhitectură frumoasă, faţade impresionante, un mobilier de calitate şi rezistent, dar câteva hoteluri de 5 stele din Bucureşti ascund ceva îngrozitor, acolo unde ochiul clientului n-ajunge.
Inspectorii de la Protecția Consumatorilor au verificat mai multe hoteluri de 5 stele din Capitală, vineri, atât în zonele de cazare, cât și în zonele de bucătărie. Mai multe nereguli au fost descoperite.
Ce nereguli au găsit inspectorii la hotelurile de 5 stele?
Afară e vopsit gardul, înăuntru – leopardul. Cam aşa s-ar putea rezuma situaţia ce ţine de igienă a acestor stabilimente de fiţe, deci scumpe la cazare. Peste 200 de kilograme de produse alimentare au fost oprite de la comercializare. În camerele de hotel au fost găsite fire de păr şi pete pe aşternuturi, dar şi praf pe mobilă şi în baie, conform celor de la Pro TV.
Cele mai grave abateri:
- depozitarea, în blocul alimentar, fără respectarea condiţiilor de temperatură recomandate de producător (mai puţin de -18*C), a unor materii prime care urmau să fie utilizate în procesul de fabricaţie, destinate consumului uman,
- existenţa în depozit a unor produse alimentare fără a avea precizate elementele de identificare şi data limită de consum,
- existenţa în depozit a unor produse cu data limită de consum depăşită,
- constatarea unor modificări organoleptice evidente la produse alimentare destinate consumului uman, aflate în depozit (produse cu suprafaţă mâzguită, culoare modificată sau miros înţepător de produs alterat),
- realizarea decongelării la temperatura mediului ambiant,
- folosirea unor rastele si ustensile de bucătărie, uzate, rupte, cu arsură în strat gros, depreciate.
- igienizarea precară a spaţiilor de lucru, a aparatului de înfoliat şi a spaţiilor frigorifice,
- lipsa graficului de schimbare a uleiului de prăjire,
- lipsa informării complete referitoare la alergeni şi a faptului că produsul provine dintr-unul decongelat,
- utilizarea bureţilor de sârmă şi a coşurilor de gunoi fără capac, în bucătărie,
- prezenţa insectelor,
- folosirea unor agregate frigorifice cu grătare cu vopsea exfoliată şi zone cu rugină,
- chedere rupte, neigienizate,
- sistem de ventilaţie neigienizate, cu depuneri grosiere,
- folosirea etichetelor prăjiturilor expuse în vitrină, fără a avea traducere în limba română.
Două hoteluri, amendate cu 35.000 lei
În urma celor constatate de inspectorii de la Protecţia Consumatorilor, 2 dintre hotelurile verificate au fost amendate cu suma de 35.000 de lei şi 1 avertisment.
În plus, s-a dispus oprirea temporară a prestării de servicii până la remedierea deficienţelor constatate, precum şi oprirea definitivă de la comercializare a unei cantităţi de peste 200 de kg de produse alimentare, în valoare de circa 4.700 de lei.