Cauta

Guvernul trece la inventarierea bugetarilor. Instituțiile sunt obligate să comunice și salariile angajaților

Se face primul pas înainte de marea disponibilizare a bugetarilor

Executivul mai face un pas pentru accelerarea operaționalizării Sistemului electronic naţional de evidenţă a ocupării în sectorul public, care nu este altceva decât o inventariere a posturilor, funcțiilor și salariilor din sistemul bugetar. Datele astfel colectate vor putea fi utilizate pentru fundamentarea unei politici salariale cu privire la personalul plătit din fonduri publice, ceea ce nu sună a bine pentru acești angajați.

Ministerul Dezvoltării a elaborat un proiect de hotărâre de Guvern privind normele referitoare la întocmirea, actualizarea şi administrarea Sistemului electronic naţional de evidenţă a ocupării în sectorul public, precum şi detalierea operaţiunilor necesare completării bazei de date. Sistemul era prevăzut în Strategiile privind Consolidarea Administrației Publice 2014-2020 și privind Dezvoltarea Funcției Publice 2016-2020, însă lucrurile se mișcă greu în această direcție.

Modificările aduse prin proiectul de act normativ vizează exceptarea de la obligația raportării salariilor și funcțiilor pentru personalul din sistemul de ordine publică şi securitate naţională și pentru funcționarii publici cu statut special, invocându-se necesitatea asigurării securității datelor și informațiilor care privesc capacitatea de apărare a țării. ”Până la împlinirea termenului pentru operaționalizarea Sistemului electronic național de ocupare în sectorul public, respectiv în 12 luni de la data intrării în vigoare a hotărârii, autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia de a comunica Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici datele și informațiile despre funcțiile publice și funcționarii publici, domeniul/codul de activitate, instituția publică ierarhic superioară, situația postului ocupat, vacant, ocupat – temporar vacant/temporar ocupat, vacant – temporar ocupat, localitatea și județul de domiciliu, categoria postului, nivelul de studii, timpul de lucru, salarizare, situația judiciară și locația structurii”, se arată în proiectul de hotărâre de guvern.

Dosar de cadre

Practic, fiecare funcționar public va avea un fel de dosar de cadre, cu date de identificare gen nume, prenume, cod numeric personal, localitate și județ de domiciliu. În dosarul electronic al funcționarului public vor mai fi trecute numărul și data emiterii actului administrativ individual de numire, respectiv numărul și data încheierii contractului individual de muncă sau, după caz, a contractului de management, precum şi data începerii activităţii, funcţia, durata raportului de serviciu, a mandatului corespunzător funcției de demnitate publică, a contractului individual de muncă sau a contractului de management, respectiv nedeterminată/determinată, durata timpului de muncă şi repartizarea acestuia, în cazul raportului de serviciu cu timp parțial și al contractelor individuale de muncă cu timp parţial, precum și venitul salarial. Totodată, dosarul va mai cuprinde date și informații cu privire la modificarea, suspendarea și după caz, prelungirea raportului de serviciu, a contractului individual de muncă sau a contractului de management, data şi temeiul legal al încetării raportului de serviciu, a mandatului corespunzător funcției de demnitate publică, a contractului individual de muncă sau, după caz, a contractului de management, date despre situația disciplinară și date înscrise în cazierul judiciar, după caz.

Avertisment sau amenzi simbolice

Nerespectarea de către autoritățile și instituțiile publice a obligațiilor referitoare la interconectarea sistemelor informatice multi-instituționale și la transmiterea către Agenția Națională a Funcționarilor Publici a informațiile privind funcțiile publice și funcționarii publici din cadrul acestora constituie contravenţii, dacă nu sunt săvârşite în altfel de condiţii încât să fie considerate, potrivit legii penale, infracţiuni, se precizează în proiectul de act normativ. Sancțiunile sunt însă simbolice, de la avertisment până la amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei. Scopul declarat al hotărârii de guvern este de a colecta informațiilor necesare pentru realizarea evidenței personalului plătit din fonduri publice, precum și pentru fundamentarea politicilor de resurse umane cu privire la personalul plătit din fonduri publice, susține Ministerul Dezvoltării.

Ultimele stiri

  • Cea mai bună alegere din Europa pentru investitorii financiari
  • BREAKING NEWS. Mandat de arestare pe numele premierului israelian Benjamin Netanyahu
  • Răzvan Lucescu – titlul de campion cu cel mai înalt grad de dificultate
  • Primarul Capitalei, Nicuşor Dan: „Am nenumărate lucruri pe care mi le reproşez” – VIDEO
  • Nicolae Ciucă îşi lansează cartea: Sunt gândurile mele despre ce a însemnat tranziția de la om de armată la om politic
  • Incident șocant la Parchetul Vaslui: o angajată ar fi dat foc unor documente şi ar fi încercat să se sinucidă
  • Ce acte trebuie să duci statului dacă vrei o pensie mai mare. Veste de la Simona Bucura-Oprescu
  • Ai grijă unde bei berea la mare! Poţi primi o amendă de 1.500 euro
  • Miron Cozma, audiat la PG: „Care Mineriadă? Toţi îl susţineţi pe Iliescu. Nu a existat Mineriadă”
  • Ayatollahul Iranului amenință: „Dacă avem și cea mai mică dovadă, vom reacționa dincolo de orice imaginație!” (VIDEO)
  • Exit mobile version