Cauta

Guvernul pregătește terenul pentru privatizarea CFR Călători

CFR Călători, împinsă spre faliment de Guvern

Măsurile luate până acum în compania CFR Călători arată clar intenția Guvernului de a privatiza societatea. Și, de fapt, nici de privatizare nu poate fi vorba, pentru că operatorii străini vor veni să opereze doar cele trei linii de tranzit, care leagă orașele europene. Celelalte linii de transport feroviar, care deservesc populația, așa cum a sugerat un consultant german al Autorității de Reformă Feroviară, vor fi transformate în piste de biciclete.

Situația de la CFR Călători s-a agravat din cauza Guvernului, care a luat două măsuri fatale pentru companie: a tăiat 180 milioane de lei din compensație și a anulat gratuitățile pentru studenți, care aduceau 250 milioane de lei în bugetul companiei, susțin sindicaliștii din domeniu. Mai mult, bugetul de venituri și cheltuieli nu a fost aprobat, fapt care a dus la anularea trenurilor în plin sezon turistic. Această falimentare deliberată a CFR Călători se leagă și de faptul că Autoritatea de Reformă Feroviară nu a achiziționat niciun tren nou pe fonduri europene și a anunțat și o amânare până în 2023.

”În afară de cele trei culoare de tranzit făcute pentru UE, celelalte linii ale CFR Călători se vor închide. Un consultant german al Autorității de Reforma Feroviară spunea că pe celelalte linii se vor face piste de biciclete. Dacă în exercițiul financiar 2014-2020 se schimba o treime din trenurile vechi cu trenurile noi și pe exercițiul financiar 2021-2027 se schimbau încă două treimi, cu ce ar mai fi venit în plus un operator privat din afară față de români? Că am avea și noi trenuri noi și am asigura același confort ca ei. Dar o să ne trezim că trenurile astea noi, pe care ar fi trebuit să le ia pentru operatorii de transport feroviar din România, vor fi luate pentru operatorii privați din afara țării. Autoritatea de Reformă Feroviară ar fi trebuit să achiziționeze deja trenurile în 2019, dar acum au dus treaba asta până în 2023. Cel mai rău este că nu au făcut proiecte noi pe fonduri europene pe 2021-2027, unde exista posibilitatea să mai facă pentru două treimi de trenuri schimbate. Și mai aveau, în plus, și PNRR-ul.  Așa așteaptă să vină străinii, să le dea trenuri noi și să le dea subvenție”, ne-a declarat Rodrigo Maxim, președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR).

Se anulează tot mai multe trenuri

Angajații de la CFR Infrastructură au fost la un pas de a nu-și lua salariile din cauza datoriilor neplătite de CFR Călători. Și asta deoarece Guvernul a decis să taie 180 de milioane de lei din compensațiile CFR Călători. Compensația dată de Guvern pentru CFR Călători nu este deloc cea reală, pentru că, practic, s-au scumpit energia electrică, motorina încă de la începutul anului, iar toți terții cu care lucrează compania au avut creșteri ale salariului minim pe economie și facturile sunt mai mari, susțin sindicaliștii. ”S-a ajuns să se anuleze trenuri de călători din cauza lipsei mecanicilor, a locomotivelor, a vagoanelor și a pieselor de schimb, tocmai acum, în plin sezon, când ar fi trebuit suplimentate. Mai mult, a venit Guvernul și a tăiat gratuitatea studenților, care însemna 250 de milioane de lei pentru facilități de călătorie. Și așa a ajuns CFR Călători să aibă pierderi fabricate și în imposibilitatea de a-și plăti taxa de utilizare infrastructură. Mecanici de locomotivă nu mai sunt pentru că nu a fost făcut schimbul de generații. Noi, de doi ani de zile, am tot atras atenția că în 5 ani din sistem vor dispărea 700 de mecanici de locomotivă”, ne-a precizat președintele FSTFR, Rodrigo Maxim.

Nu mai sunt bani pentru reparații

Sindicaliștii din CFR sunt deciși să sesizeze Comisiile de Abuzuri din Senat și Camera Deputaților, Comisiile de Transporturi, precum și președinții celor două camere ale Parlamentului. ”Faptul că nu se adoptă bugetul de venituri și cheltuieli este foarte grav, mai ales că avem deja foarte multe locomotive scadente la revizia mare și, neavând buget, nu le mai faci nici pe celelalte care urmează și ele să devină scadente. Avem foarte multe locomotive defecte și nu avem piese de schimb”, a mai afirmat Rodrigo Maxim.

Ultimele stiri

  • Biden dă de pământ cu procurorul CPI care a emis mandat de arestare împotriva premierului israelian Netanyahu
  • Turcia declară doliu național cu ocazia morții președintelui Raisi
  • SUA prezintă condoleanțe Iranului, dar continuă să-i condamne
  • VIDEO| Incendiu puternic în Sectorul 2
  • Alege ce citești
  • ROMÂNIA, împinsă să intre în RĂZBOI cu RUSIA!
  • ȘOC la Barcelona: Gallardo în locul lui Xavi!
  • Rapidiștii beau Guinness
  • Laboratoarele acreditate RENAR analizează siguranța combustibililor și a calității apei
  • Panică totală în sistemul energetic. Burduja o dă înainte cu regenerabilele
  • Exit mobile version