AcasăSOCIALGuvernul Orban, ultimul tun

Guvernul Orban, ultimul tun

Orban mai punctează un studiu de fezabilitate

Liberalii au decis, la un an de mandat, să aloce 57,5 milioane lei unui nou studiu de fezabilitate pentru Autostrada Ploiești-Brașov, în fapt o revizuire și completare a celui vechi. Fostul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc, ne spune că acesta este un ultim tun al Guvernului, în condițiile în care a fost alocată o sumă uriașă pentru un studiu revizuit, cu același traseu.

Ministerul Transporturilor a emis un proiect de act normativ pentru aprobarea notei de fundamentare privind necesitatea și oportunitatea efectuării cheltuielilor necesare elaborării proiectului Completare/ Revizuire Studiu de Fezabilitate, elaborare Proiect Tehnic, pentru Autostrada București – Brașov, tronson Ploiești – Brasov. Deși în proiectul de hotărâre de guvern apare numele premierului interimar Nicolae Ciucă, nota de fundamentare și proiectul propriu-zis au fost întocmite în 18 noiembrie, când la conducerea Guvernului se afla Orban. Fostul  ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc, susține că finanțarea unui alt studiu de fezabilitate este doar un ultim tun al Guvernului, având în vedere că autostrada Ploiești-Brașov are atâtea studii de fezabilitate încât s-ar putea construi de zece ori. ”Aici este vorba despre faptul că Guvernul Orban sau fostul Guvern Orban vrea să mai dea un ultim tun, să facă și ei niște bani cu niște studii de fezabilitate, pentru că această autostradă are studii de fezabilitate ca să o construiești de 10 ori. Din păcate, dacă voiau să o construiască, o construiau, pentru că le lăsasem doar să semneze contractul de execuție pe parteneriat public-privat, numai că Orban împreună cu gașca lui de la Ministerul Transporturilor vor să mai facă niște bani. Suma alocată este foarte mare, pentru că traseul a rămas același. Pentru ei important este să-și mulțumească clientela de partid. Cum făcea Orban, în 2007, bani foarte ușor? Din studii de fezabilitate și a lăsat numai studii de fezabilitate, nu a lăsat un proiect de execuție. Cum a condus Ministerul Transporturilor în 2007, așa conduce și acum Ministerul Transporturilor. Din nefericire, benefic pentru el și buzunarele acoliților lui și dezastruos pentru români. Dacă rămân ăștia la guvernare, probabil în 2045 o să vorbim tot despre studii de fezabilitate. A trecut un an și o lună de la preluarea guvernării și nu au fost în stare să lanseze un proiect, tot bagă bani în studii de fezabilitate. Dacă semnau contractul în noiembrie 2019, acum Autostrada Ploiești-Brașov era construită în procent de 25%. Puteau să semneze contractul și să-și asume și meritele, nu ne deranja asta”, ne-a declarat Răzvan Cuc, fostul ministru al Transporturilor.

S-au invocat schimbări majore socio-economice

Justificarea Guvernului pentru finanțarea unui alt studiu de fezabilitate a fost legată de schimbările majore socio-economice din zonele traversate de autostradă. ”În cadrul documentului strategic de programare a investițiilor în infrastructură, Master Planul General de Transport al României, sunt specificate următoarele: <<Soluția tehnică de legatură rutieră dintre două localități poate fi schimbată printr-o fundamentare justificată de o analiză de detaliu la nivelul unui studiu de fezabilitate, dacă au fost identificate schimbări majore socio-economice în aria de influență a legăturii rutiere sau modificări majore ale MZA-ului (mediei zilnice anuale>>. Astfel, realizarea obiectivului de investiții Completare / Revizuire Studiu de Fezabilitate, elaborare Proiect Tehnic, pentru «Autostrada București – Brașov, tronson Ploiești – Brașov» va fi fundamentată justificat de o analiză de detaliu la nivelul Studiului de fezabilitate, ținând cont de schimbările majore socio-economice în aria de influență a legăturii rutiere sau modificări majore ale MZA-ului”, se arată în anexa proiectului de hotărâre de Guvern.

Se micșorează distanțele

Implementarea proiectului va genera efecte socio-economice pozitive și importante, inclusiv prin micșorarea distanțelor și dezvoltarea regională prin mărirea zonei de influență economică gravitațională a orașelor mari asupra localităților mai mici, satelitare, arată Guvernul, referindu-se, desigur, la construcția autostrăzii, nicidecum la studiul de fezabilitate. ”Cheltuielile necesare pentru elaborarea Completare / Revizuire Studiu de Fezabilitate, elaborare Proiect Tehnic, pentru «Autostrada București – Brașov, tronson Ploiești – Brașov» este de 57.527.000 lei cu T.V.A., aceasta fiind avizată prin Formularul cod F1 și se finanțează din fonduri europene nerambursabile, în cadrul Programului Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020 (POIM) și de la bugetul de stat”, se mai precizează în proiectul de hotărâre de guvern.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
1.147 afisari

1 COMENTARIU

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger