AcasăSOCIALGuvernul aplică încă o lovitură turismului românesc

Guvernul aplică încă o lovitură turismului românesc

Turiștii români pleacă în afară, iar turiștii străini, tot în afară

România nu va mai avea atașați în turism în ambasade care să promoveze în străinătate destinațiile autohtone. Ministrul Economiei a decis să rolul acestora poate fi suplinit de angajații instituției pe care o conduce. Mircea-Titus Dobre, fostul ministru al Turismului, spune că suntem singura țară din Uniunea Europeană care nu are personal la ambasade care să se ocupe de promovarea turismului.

Posturile de atașați în turism, angajați care ar fi trebuit să asigure reprezentarea României atât în ţările membre ale Uniunii Europene, cât şi în ţările terţe, în domeniul politicii turismului şi promovării produselor şi serviciilor turistice, precum şi a formelor de turism autohtone, vor fi desființate de către Ministerul Economiei. Raportat la numărul total al posturilor, atașații în turism reprezintă 5% din totalul posturilor din Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, se arată în expunerea de motive a proiectului de act normativ care abrogă ordonanța de înființare a acestor funcții. ”În acest context, apreciem că politica de promovare a turismului pe piețele țintă și emergente externe poate fi realizată prin reprezentanții Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului din cadrul rețelei externe de comerț. Prioritatea în ceea ce privește dezvoltarea turismului și creșterea notorietății României ca destinație turistică atât pe plan intern cât și pe piețele externe, o constituie implementarea reformei privind reglementarea înființării Organizațiilor de Management al Destinațiilor într-o structură pe mai multe niveluri, prin implicarea cât mai mult a tuturor părților interesate, îndeosebi cele din sectorul privat care reprezintă principalii actori interesați în succesul turistic al destinațiilor, în procesul decizional privind cursul de acțiune în activitatea de promovare, reformă propusă și în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență”, se arată în nota de fundamentare a proiectului legislativ.

Contractele nu se fac singure

Fostul ministru al Turismului, Mircea Titus Dobre, cel care a elaborat ordonanța pentru înființarea atașaților în turism, ne spune că suntem singura țară din UE care nu are pe nimeni care să se ocupe de promovarea României în cadrul ambasadelor. ”Începusem un proces de relansare a agențiilor de turism și am făcut două întâlniri foarte importante cu Spania și Portugalia, la nivel de ambasade. Am chemat cei mai mari tour-operatori din cele două țări, care s-au întâlnit cu cei mai mari tour-operatori din România și au semnat niște contracte și lucrurile au funcționat. Dar de asta nu trebuie să se ocupe ministrul, ci atașatul de turism. El trebuie să reprezinte interesele României, care sunt de a aduce cât mai mulți turiști din afară, pentru că puțini din ei știu ce este în România. Iar acești atașați trebuie să fie de specialitate, să vină din zona turismului și să treacă prin furcile caudine ale lui MAE ca să fie personal diplomatic”, ne-a declarat Mircea-Titus Dobre, fostul ministru al Turismului.

”PNRR nu există”

În fundamentarea acestui proiect de act normativ, care desființa posturile de atașați de turism, s-a făcut referire la PNRR, care în acest moment nu există, pentru că nu a fost aprobat de Comisia Europeană, arată fostul ministru al Turismului. ”Noi nu știm dacă se va aproba sau nu și nu poți face referire în motivarea unui act normativ la ceva ce nu există, ceea ce înseamnă că proiectul trebuie să pice din start. Mai trebuie spus și că atașatul de turism nu se ocupă doar de politica ministerului sau a țării de promovare, ci inclusiv de turiștii români care, de foarte multe ori, nu puteau să se mai întoarcă în țară, din cauza unor țepe date de agențiile de turism”, ne-a mai precizat fostul ministru al Turismului, Mircea-Titus Dobre.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
907 afisari

2 COMENTARII

  1. Poate ca cei de la ambasade se preocupau de turismul propriu ca de promovare si ajutor pentru cei aflati la anaghie n-am auzit. Ba am auzit de multe ori strigatele de ajutor ale celor in nevoie. Unde erau cei numiti ??/ Poate le o promovare … ceva… Si apoi, de ce nu-si fac promovare asociatiile profesionale din domeniu, ca si asa critica continuu, de la noi turistii pana la guvern. Intreb insa, daca noi nerecunoscatorii serviciilor super din turismul autohton plecam in strainatate, de ce strainii nu dau buluc ??? A n-avem promovare… Dar la noi promovarea inseamna doar mancare ; se mananca bine in Maramures, se mananca la fel in Bucovina, in Delta , etc. Turistul nu are pretentia doar sa manance. In primul rand vrea sa fie RESPECTAT pentru fiecare leu castigat cu greu si platit sa se simta bine. Mitocaneala, mojicia, sictirismul nu pot fi acceptate. Un exemplu banal, intr-o locatie romaneasca de 4 stele, bufetul pentru expunerea preparatelor pentru cina era luminat in rosu, Va dati seama intr-un interior ne luminat ambiental ci doar mancarea in rosu, habar nu aveai ce servesti. Cand ajungeam pe terasa vedeam adevaratul preparat pe care l-am servit. Orice solicitare de reglementare a situatiei n-a avut niciun ecou. Taxa insa a fost de 4 stele.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger