AcasăSOCIALGuvernul, acuzat de sabotaj major al economiei

Guvernul, acuzat de sabotaj major al economiei

Autostrada Comarnic-Brașov nu este o prioritate pentru liberali

Cea mai importantă autostradă, Comarnic-Brașov, care leagă Muntenia de Transilvania, nu intră în proiectele majore anunțate de Guvern din cele 30 de miliarde de la UE. Fostul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc, consideră că omiterea din proiecte a acestui sector de drum vital este un sabotaj major la economia României.

Guvernul vrea să rupă legăturile dintre Muntenia și Transilvania, refuzând să includă la finanțarea din fondurile UE a tronsonului de autostradă Comarnic-Brașov, una dintre autostrăzile cheie în dezvoltarea economică și turistică a țării. Potrivit unui draft al planului guvernamental pentru redresarea economiei după pandemia Covid, finanțat cu 30,4 miliarde de euro în următorii patru ani prin mecanismul NextGenerationEU, printre tronsoanele de autostradă anunțate nu se regăsește autostrada Comarnic-Brașov. Astfel, în sectorul rutier va fi alocat un buget de 3,54 miliarde de euro pentru autostrăzi și drumuri expres și 760 milioane de euro pentru variante ocolitoare și drumuri de legătură la rețeaua primară. Printre tronsoanele de autostradă programate se numără autostrada Lugoj-Deva, autostrada de centură Nord București, autostrada Ploiești-Buzău, Buzău-Focșani, Focșani-Bacău, Bacău-Pașcani, Pașcani-Suceava-Siret, precum și autostrada Transilvania + pachet conectivitate Cluj (Gilău-Apahida).

Doar o centură ocolitoare

Ultima declarație referitoare la autostrada Comarnic-Brașov datează din luna august a acestui an, când ministrul Transporturilor, Lucian Bode, anunța că va construi, mai întâi, o centură ocolitoare la Comarnic. ”Am extras din Comarnic-Braşov varianta de ocolire Comarnic, centura Comarnicului, 5,2 km. Acolo, acest obiectiv are sub 75 de milioane de euro valoare eligibilă. Îl scoatem la licitaţie, este în procedură în acest moment. Am trimis către ANAP. Suntem în procedură de a scoate la licitaţie şi până la sfârşitul lunii septembrie să reuşim să scoatem la licitaţie acest tronson şi să semnăm contractul în acest an. Deci primul tronson din Comarnic – Braşov va fi centura ocolitoare a Comarnicului la profil de autostradă pentru care noi estimăm că vom semna contractul în acest an. Pentru celelalte loturi, de la Ploieşti până la Braşov, Ploieşti- Comarnic-Braşov, noi suntem în procedură şi scoatem la licitaţie partea de revizuire studiu de fezabilitate şi întocmire proiect tehnic de execuţie pentru toate aceste tronsoane astfel încât în momentul în care finalizăm revizuirea documentaţiei să scoatem la licitaţie doar execuţia”, declara în august Lucian Bode.

”Din studiile de fezabilitate se întorc șpăgile”

Fostul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc, avertizează că absența autostrăzii Comarnic-Brașov din proiectele Guvernului va avea consecințe grave. ”Dacă Guvernul nu a băgat la finanțarea europeană un proiect care este de o importanță majoră pentru România înseamnă că acolo sunt niște inconștienți. Se știe foarte bine că DN1 este suprasaturat. Din punctul meu de vedere, dacă au omis autostrada Comarnic-Brașov, este un sabotaj major economic pentru România. Consecințele vor fi multiple, de la siguranța circulației, până la dezvoltarea turistică și economică. Iar oamenii vor avea de suferit din cauza incompetenței acestui guvern criminal. Acest tronson era 99% terminat cu acel consorțiu turco-chinez, dar domnul Orban, care nu înțelege ce înseamnă dezvoltarea României, s-a lăudat că a rupt acel contract. Și nu a făcut nimic în afara unei revizuiri a studiului de fezabilitate. Adică face exact ceea ce a făcut în mandatul lui de ministru al Transporturilor, studii de fezabilitate, că de acolo poate să-și întoarcă șpăgile pentru partid cât mai bine.

Dacă erau eficienți, puteau să lanseze până acum proiectarea și execuția, uitați-vă că nu s-a lansat niciun proiect de infrastructură major de când au intrat la guvernare. Și Orban, și Iohannis, și Bode se plimbă doar pe obiectivele de infrastructură lansate de PSD, își fac poze și inaugurează proiecte pe care noi am muncit să le lansăm și să deschidem șantiere. Ei nu au niciun fel de viziune și nu-i interesează decât alegerile și șpăgile pe care le fac în urma banilor pe care îi alocă pe diverse contracte, în general păguboase pentru România. Avem exemplul importurilor de măști, unde Curtea de Conturi a descoperit un prejudiciu de 150 milioane de euro”, ne-a declarat Răzvan Cuc, fostul ministru al Transporturilor.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
743 afisari

1 COMENTARIU

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger